Google

מדינת ישראל - דניאל מיכאלי

פסקי דין על דניאל מיכאלי

5899-12/14 פל     12/10/2015




פל 5899-12/14 מדינת ישראל נ' דניאל מיכאלי




לך






בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה
פ"ל 5899-12-14 מדינת ישראל
נ' מיכאלי


12 אוקטובר 2015







לפני כבוד השופטת טל אוסטפלד נאוי



המאשימה
מדינת ישראל

נגד

הנאשם
דניאל מיכאלי



נוכחים:
ב"כ המאשימה – עו"ד גפני
ב"כ הנאשם/ת – עו"ד חקון
- סנגוריה ציבורית
הנאשם/ת –
בעצמו


גזר דין

הנאשם הורשע על יסוד הודאתו בכך שנהג ביום 12.5.14 ברכב פרטי, כשתוקף רישיון הנהיגה שלו פקע בחודש יולי 2004, בניגוד לסעיף 10(א) לפקודת התעבורה, תשכ"א – 1961 וללא פוליסת ביטוח בת תוקף, בניגוד לסעיף 2 לפקודת בטוח רכב מנועי [נוסח חדש], תש"ל- 1970.

הנאשם הורשה לנהיגה בשנת 2002, וצבר לחובתו 29 הרשעות קודמות, בהן 5 עבירות חוזרות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, 12 עבירות של נהיגה ללא רישיון רכב תקף, גרימת תאונת דרכים ועבירת מהירות.
לחובת הנאשם הרשעות בעבירות פליליות של החזקת עותק מפר למסחר ומכירה, השכרה, הפצה של עותק מפר, גניבה והחזקת נכס הנחשד כגנוב.

התביעה עותרת לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל, מאסר מותנה, פסילה, פסילה מותנית וקנס.
המאשימה ציינה כי הנאשם, בעת ביצוע העבירה, אף נהג בהיותו פסול לנהיגה אך בשל טעות לא הואשם בסעיף אישום זה.

הסנגור ציין בפני
בית המשפט כי מתחם הענישה ההולם עבירה זו הינו עונש פסילה הנע בין 3 חודשים ל- 10 חודשים ללא רכיב של מאסר כלל. הסנגור הגיש פסיקה ברוח מתחם ענישה זה.
הסנגור הוסיף כי מדובר בנאשם בן 30, התחתן לאחרונה, אשתו בהריון, סובלת ככל הנראה מרעלת הריון, הוא עובד באולם אירועים ונמצא בהליכי פש"ר.
לפיכך, מבקש הסנגור שלא לגזור על הנאשם עונש מאסר ולהסתפק בעונש פסילה מידתי.

דיון

במסגרת השיקולים לגזירת הדין העיקרון המנחה בענישה הוא עיקרון ההלימה, דהיינו יחס הולם בין חומרת המעשה בנסיבותיו ומידת אשמתו של הנאשם ובין סוג ומידת העונש המוטל עליו. כאשר מדיניות הענישה אמורה להעביר מסר ברור על מי שבהתנהגותו פוגע בערך החברתי שהינו בטחון הציבור וסיכון המשתמשים בדרך.

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף הינה עבירה חמורה כעבירת הנהיגה בזמן פסילה ושתי העבירות מצביעות על זלזול בשלטון החוק.


לעניין זה ראה (
רע"פ 665/11
עלה אבו עמאר נ' מדינת ישראל
):

"עבירות נהיגה בפסילה ללא ביטוח וללא רישיון, יש בהן לא רק דופי פלילי אלא אף
מוסרי כפול: הסיכון המובהק לעוברי הדרך (וגם לנוהג עצמו), וזו העיקר, וכן קשיים במימוש פיצויים בעקבות תאונות דרכים אם אלה יקרו חלילה בעת נהיגה כזו; ראו למשל סעיפים 7 ו-12 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים תשל"ה – 1975, ומכל מקום הטלתם על קופת הציבור"

תוקף רישיון הנהיגה של הנאשם פקע בשנת 2004. מדובר בתקופה ארוכה של כ- 10 שנים בה לא חידש הנאשם את תוקף רישיון נהיגתו והמשיך ונהג.

עברו התעברותי של הנאשם מכביד כאשר הוא מורשה לנהיגה משנת 2002, לחובתו 29 הרשעות קודמות, בהן 5 עבירות חוזרות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף.

מתחם הענישה
עפ"ת (מחוזי ירושלים) 4420-09-12 מדינת ישראל
נ' מוסא פכורי
, שם נהג המשיב כשתוקף רישיון נהיגתו פקע בשנת 2001, המשיב לא היה מיוצג על ידי סנגור בבית משפט השלום ובית המשפט המחוזי קבע כי במקרים המתאימים בעבירות מסוג זה, ניתן יהיה להטיל גם עונשים מאסר בפועל.

עפ"ת (מחוזי באר שבע) 38367-02-12 סלמאן אבו חאמד נגד מדינת ישראל

, קבע בית המשפט כי "מתחם הענישה ההולם לעבירה זו, בכל הנוגע לעונש המאסר, נע בין מאסר מותנה בנסיבות קלות, עד מאסר בפועל בן שנה, כאשר עסקינן ברצידיביסט".

רע"פ 1973/13 אסד חסן נ' מדינת ישראל
,
דובר על מערער שנהג כשתוקף רישיון נהיגתו פקע בשנת 2001, לחובתו 31 הרשעות בתעבורה, מתוכן 14 עבירות שבוצעו משנת 2001- חלקן הרשעות בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף.

בית המשפט המחוזי קבע כי לאור העובדה שהמבקש המשיך לנהוג, למרות פקיעת רישיונו, לא ניתן להסתפק בעונש של פסילת רישיונו אלא יש מקום לעונש מוחשי, אשר ירתיע את המערער מאחיזה בהגה וגזר על הנאשם, 45 ימי מאסר בפועל, 12 חודשי פסילה, 5 חודשי מאסר מותנים ל- 3 שנים, פסילה מותנית וקנס.
בית המשפט העליון, כב' השופט אורי שהם, ציין כי העונש אינו חורג ממדיניות הענישה המקובלת בעניין רכיב המאסר בפועל, כאשר מדובר במי ששב ונוהג ללא רישיון נהיגה תקף.

לפיכך, לאור הפסיקה, מתחם הענישה נע בין עונש פסילה למספר חודשים, עונש מאסר מותנה ועד למאסר בפועל, פסילה מותנית, מאסר מותנה וקנס.

נוכח העובדה כי לחובת הנאשם עבירות דומות והוא שב ונוהג ללא רישיון נהיגה תקף, לאחר שהתחשבתי בדברי הסנגור לעונש לרבות במצבו הכלכלי של הנאשם,
הנני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

1. דנה את הנאשם לעונש מאסר לתקופה של 45 יום.
עונש המאסר ירוצה בעבודות שירות, בהתאם לחוות דעתו של הממונה על עבודות השירות מיום 31.8.15, בבית החולים "איכילוב" בתל אביב.
על הנאשם להתייצב לתחילת ריצוי העונש ביום 8.11.15 בשעה 8:00 במפקדת מחוז מרכז, ביחידה על עבודות השירות, רמלה.
מובהר לנאשם כי כל חריגה מנהלי עבודות השירות תגרור הפסקתם וריצוי העונש במאסר ממש.

2. הנני מורה על עונש של מאסר לתקופה של 5 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים. התנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מעל 12 חודשים או נהיגה פסילה.

3. הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 10 חודשים.
הפסילה תחושב במצטבר לכל פסילה אחרת העומדת כנגד הנאשם.
על הנאשם לבצע תחליף הפקדה במזכירות בית המשפט.

4. הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של
12 חודשים
וזאת על תנאי למשך 3 שנים
והתנאי הוא שלא יעבור אותה עבירה בה הורשע או עבירות תוספת ראשונה ושנייה.

5. אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,200 ₪
או 30 ימי מאסר שיישא תמורתם.
הקנס ישולם ב- 4 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 1.11.15 ובכל 1 לחודש שלאחר מכן. היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לתשלום מיידי ותועבר לגבייה באמצעות המרכז לגביית קנסות.
הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבלת שובר תשלום.

זכות ערעור תוך 45 יום.
<#2#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ו, 12/10/2015 במעמד הנוכחים.


טל אוסטפלד נאוי
, שופטת



הוקלד

על

ידי

סיגל

קדוש






פל בית משפט לתעבורה 5899-12/14 מדינת ישראל נ' דניאל מיכאלי (פורסם ב-ֽ 12/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים