Google

גיורא שרעבי, יצחק סיטון - ויקטור חיים אלחדיף, ברכה אלחדיף

פסקי דין על גיורא שרעבי | פסקי דין על יצחק סיטון | פסקי דין על ויקטור חיים אלחדיף | פסקי דין על ברכה אלחדיף |

30785-02/14 א     13/10/2015




א 30785-02/14 גיורא שרעבי, יצחק סיטון נ' ויקטור חיים אלחדיף, ברכה אלחדיף








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 30785-02-14 שרעבי ואח' נ' אלחדיף ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני




לפני כבוד השופטת מירב קלמפנר נבון



התובעים
1. גיורא שרעבי
2. יצחק סיטון
ע"י ב"כ עוה"ד י. גבעון ואח'


נגד


הנתבעים
1. ויקטור חיים אלחדיף
2. ברכה אלחדיף
ע"י ב"כ עוה"ד דוד כהנא ואח'








החלטה

לפני בקשה לתיקון פרוטוקול הדיון מיום 6/9/15. לטענת המבקשים –הנתבעים נפלו בפרוטוקול שיבושים רבים אשר מעוותים את הנאמר במהלך הדיון וגורמים לכך כי לא ניתן להבין את האמור בפרוטוקול.
לטענת המבקשים ,מאחר וחקירת העד מטעמם של התובעים בוצעה מתוך שאלות כתובות מראש, הרי שניתן לשחזר את הפרוטוקול בצורה מדויקת.
המשיבים בתגובתם הסכימו לשינויים המפורטים בתגובה בעמ' 4-8 לפרוטוקול ואילו המבקשים בתשובתם עמדו על מלוא בקשתם.
דיון :
אפנה לבחון את התיקונים המתבקשים אחד לאחד.
באשר לתיקון המבוקש בעמ' 4 לפרוטוקול – הסכימו הצדדים כי נאמר מפי ב"כ הנתבעים כי הוא מתנגד לכל מה שנאמר בתצהיר העד שמקורו בעדות שמיעה ולכל תשובה במהלך החקירה אשר יתברר כי מדובר בעדות שמיעה ולפיכך אני מתירה תיקון זה.
באשר לתיקון המבוקש לפיו תיווסף מפי ב"כ הנתבעים האמירה
כי הוא מתנגד לכל טענה בע"פ כנגד מסמך בכתב ולכל שינוי חזית ככל שיתברר , התנגדו התובעים לתיקון המבוקש. לא זכור לבית המשפט כי הדברים נאמרו מפי ב"כ הנתבעים, אך סביר כי הוא העלה התנגדות נפוצה זו וזו נשמטה מן הפרוטוקול ולפיכך אתיר את התיקון המבוקש.
באשר לתיקון המבוקש בעמ' 5 לפרוטוקול – הסכימו הצדדים על התיקון המבוקש ולפיכך יתוקן הפרוטוקול בהתאם לאמור בבקשת המבקשים.
באשר לתיקון המבוקש בעמ' 6 לפרוטוקול – הסכימו הצדדים בדבר התיקון המבוקש ולפיכך יתוקן הפרוטוקול בהתאם.
באשר לתיקון המבוקש בעמ' 7 לפרוטוקול – הסכימו הצדדים בדבר התיקון המבוקש בשורות 2, 13 ו 17 ולפיכך יתוקן הפרוטוקול בהתאם. אשר לתיקון הנדרש בשורה 8 – אתיר את הוספת המילה "דירה" בשאלה כך שהשאלה תירשם "מה שהם קנו זה דירה אחת מארבע דירות ?" אשר לתיקון הנדרש בשורה 12 –איני מתירה את השינוי המבוקש. התשובה שנרשמה מעידה כי לא נדרש תיקון והשאלה נרשמה כפי שנשאלה. אשר לתיקון הנדרש בשורה 24 – אתיר אותו שכן הדבר עולה מן השאלה כפי שנרשמה ויתווספו המילים "של אלחדיף" אחרי המילים "שהחלק של הדירה...". אשר לתיקון בשורה 31 – תחת המילה "משהו", תירשם המילה "אסמכתא".
באשר לתיקון המבוקש בעמ' 8 – הצדדים הסכימו באשר להוספת המילים "תכנית של" בשורה 5 ולפיכך אני מתירה את התיקון המבוקש, די בו ואין צורך בהוספת תיקונים שונים. ניתן בהחלט להבין השאלה לעד מאשר נרשם בקצרה בפרוטוקול. אשר לתיקון הנדרש בשורה 9 –אין מקום לתיקון המבוקש. נרשם המספר 2 ואין צורך לתקן. אשר לתיקון הנדרש בבקשת המבקשים בס"ק 3, לא ברור מהו אותו תיקון ולפיכך איני מתירה אותו. אשר לתיקון לאחר שורה 21 – לא זכור לבית המשפט כי הופנתה שאלה שכזו לעד ולפיכך איני מתירה את התיקון המבוקש. אשר לתיקון בשורה 24 – לא זכור לבית המשפט באם אמר השמאי כי לא לקח בחשבון את הבניה הבלתי חוקית, לפיכך לא אתיר את הוספת המילה "לא".
באשר לתיקון המבוקש בעמ' 9 לפרוטוקול – באשר לתיקון הנדרש בשורה 7 לא אתיר את התיקון הנדרש לעניין הדרישה כי הדיירים ישלמו שכ"ד של דיירים מוגנים. לא זכור לבית המשפט כי הדבר נאמר. באשר לתיקון הנדרש בשורה 9 , לא זכור לבית המשפט כי השאלה נשאלה באופן שונה ממה שנרשם. באשר לתיקון הנדרש בשורה 14, סביר כי השנה אכן נרשמה בטעות ולפיכך אתיר את התיקון האמור. בשורה 17, אכן שוכלו אותיות ויש לתקן "צירפתי".
בשורה 19 יש לצרף י'
אשר נשמטה מהמילה "ראיתי". באשר לתיקון הנדרש בשורה 21, לא
זכור לבית המשפט כי השאלה נשאלה כך ומשכך לא אתיר התיקון המבוקש. את התיקון המבוקש בשורה 23 אתיר לצורך הבנת השאלה. באשר לתיקון הנדרש בשורה 25 – לא זכור לבית המשפט כי השאלה נשאלה כך ולפיכך לא אתיר התיקון המבוקש וכך אף באשר לתיקונים האמורים בשורה 26 ולאחר שורה 26.
אשר לתיקון הנדרש בעמ' 10 לפרוטוקול – אין מקום למחיקת המילים הנדרשת. התשובה נרשמה מפי העד.
אשר לתיקון הנדרש בעמ' 11 לפרוטוקול – אין מקום לתיקון המבוקש בשורה 6 , הדברים נרשמו כפי שנאמרו וכך אף באשר לשאלה בשורה 21 לפרוטוקול.
בשים לב לכלל האמור לעיל, יתוקן הפרוטוקול היכן שהותר התיקון המבוקש.
בטרם סיום יוער כי בחינת מלוא התיקונים הנדרשים אינה מעלה כי כטענת הנתבעים הפרוטוקול כולו אינו ברור ומעוות את האמור במהלך הדיון. ניתן בהחלט לקבל תמונה מלאה וברורה של מלוא חקירות העדים, על תוכנן אף בלא התיקונים הנדרשים. שיכול אותיות או אותיות שנשמטו (י' שנשמטה), בוודאי לא גרמו לאי הבנת האמור בפרוטוקול.
הוצאות הבקשה יילקחו על ידי בחשבון בעת מתן הכרעתי בהליך כולו.

ניתנה היום, ל' תשרי תשע"ו, 13 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 30785-02/14 גיורא שרעבי, יצחק סיטון נ' ויקטור חיים אלחדיף, ברכה אלחדיף (פורסם ב-ֽ 13/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים