Google

וואלה! תקשורת בע"מ, שאול אלוביץ', גד ויסלוביץ ואח' - בן ציון סוקי

פסקי דין על וואלה! תקשורת | פסקי דין על שאול אלוביץ' | פסקי דין על גד ויסלוביץ ואח' | פסקי דין על בן ציון סוקי

31978-06/15 א     18/10/2015




א 31978-06/15 וואלה! תקשורת בע"מ, שאול אלוביץ', גד ויסלוביץ ואח' נ' בן ציון סוקי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"א 31978-06-15 סוקי נ' וואלה! תקשורת בע"מ
ואח'





מספר בקשה:
9

בפני

כבוד השופט
רונן אילן


מבקשים

1
.
וואלה! תקשורת בע"מ

2
.
שאול אלוביץ'

3
.
גד ויסלוביץ

4
.
אילן ישועה

5
.
אור אלוביץ'

6
.
יוסי אלי



7. מיכאל אבידן


8. ניסים ביטון


9. תומר שוחט


נגד

משיב
בן ציון סוקי

החלטה


החלטה זו מתייחסת ל- 3 בקשות נפרדות שהגישו הנתבעים לחיוב התובע בהפקדת ערבות להוצאותיהם, באם תידחה התביעה (בקשות 2, 5 ו- 9).
בתיק זה מתבררת תביעה אשר הגיש המשיב כנגד כל המבקשים ובה עתירה לחיוב המבקשים בתשלום פיצויים בסך של 2,000,000 ₪.
בתמצית, לפי הנטען בכתב התביעה, טוען המשיב כי הינו דתי, שומר מצוות, וחבר בקהילת "שובה ישראל" של הרב יאשיהו פינטו. המשיב מתגורר בארצות הברית מזה כ- 20 שנה ושם גם נכסיו ועסקיו השונים.
בכתבה אשר פורסמה באתר האינטרנט "ואללה" ביום 16.1.14 נכתב כי המשיב הינו מקורב לרב פינטו והגיע לישראל לצורך מתן מידע למח"ש, כאשר כותרת הכתבה הינה "מעתיק פורנו ובעל מלונות – האיש שיכול להפיל את ארביב". כתבות נוספות פורסמו בהמשך ינואר 2014 באותם העניינים, ובכתבות מיום 24.4.15 ו- 11.6.15 דווח גם על תביעה כספית המתבררת בין המשיב למבקשים 7 ו-8 ואשר במסגרתה זומן הרב פינטו למתן עדות.
לפי הנטען בכתב התביעה, בפרסומים אלו הופצו כלפי המשיב דברים המהווים הוצאת לשון הרע, דברי דיבה ועלילה. המשיב טוען שפרסומים אלו הסבו לו נזקים, אך איננו מביא פירוט של הנזקים הללו ועותר לפיצוי ללא הוכחת נזק בסכום התביעה. התביעה הוגשה נגד מבקשת 1, כמי שפרסמה את הדברים, מבקשים 2 – 5 כמנהלים במבקשת 1, מבקש 6 - הכתב שפרסם את הידיעות, ומבקשים 7 – 9 כמי שלפי הטענה קשרו קשר עם המבקש 6.
על רקע זה הגישו כל הנתבעים, המבקשים, בקשות לחיוב המשיב בהפקדת ערובה להוצאותיהם. כל המבקשים מציינים בבקשות השונות שהגישו כי המשיב איננו מתגורר בישראל ואף לא מסר כתובת מגורים, כי אין לו כלל רכוש בישראל ואף על רכוש שיש לו בארצות הברית הוצאו צווי מרווה בתביעה שהגישו נגדו מבקשים 7 ו- 8.
מבקשים 7 – 9 הדגישו גם את סיכויי הצלחת התביעה נגדם, סיכויים קלושים לטענתם, עקב היעדר כל פירוט באשר למעורבות שלהם בפרסומים נשוא התביעה. אף המבקשים 1 – 6 סבורים שסיכויי התביעה נגדם קלושים מהטענות שפורטו בכתב ההגנה שהוגש מטעמם.
לאחר שהוגשה על ידי המשיב תגובה מאוחדת לבקשות השונות, בהחלטה מיום 6.10.15 הוצע לצדדים להסכים על הפקדת ערובה בסך של 70,000 ₪. בתגובה מיום 14.10.15 הודיע המשיב על הסכמתו להצעה.
המבקשים מצידם, הודיעו בתגובה שהם נכונים לקבל את הצעת בית המשפט ובלבד שזו תתייחס להפקדת סך של 70,000 ₪ ביחס לכל אחת מ- 3 קבוצות הנתבעים.
במצב זה, למעשה, מתייתר הצורך לדון בטענות הצדדים השונות באשר לקיום התנאים בהם יחויב המשיב, התובע, בהפקדת ערבות. צורך זה התייתר נוכח הסכמתו להצעת בית המשפט להפקדת סך של 70,000 ₪.
לטענת המבקשים סכום מוצע זה נמוך מכדי להוות ערובה של ממש להבטחת הוצאותיהם, שלכן יש להורות על הפקדת סכום משולש מזה. טענה זו לא ניתן לקבל.
גם לאחר קביעה כי יש מקום לחיוב תובע בהפקדת ערבות להוצאות נתבע אם תידחה התביעה, קביעת הסכום צריכה להיות מידתית, כזו שלא תגרום לפגיעה קשה מדי בזכות הגישה לערכאות. קביעת הסכום צריכה לקחת בחשבון את סכום התביעה אך גם את המשאבים שנראה שיידרשו לצורך בירורה. הסדרי שכר טרחה שבין נתבע לפרקליטיו והערכה שאלו יביאו לעלויות גבוהות מאד – אינם שיקול יחיד במצב זה.
בתביעה דנא אמנם מתברר שהנתבעים, המבקשים, נחלקים ל- 3 קבוצות המיוצגים בנפרד. ומאידך, מדובר בתביעה שאיננה סבוכה על פניה, תביעה שעיקרה טענה למספר פרסומים המהווים הוצאת לשון הרע. התביעה גם מתמקדת בטענות לפיצוי סטטוטורי ומכאן נראה שלא יהיה צורך להשקיע משאבים בבירור טענות לנזקים ממשיים. אף המבקשים כלל לא מצביעים על מורכבות מיוחדת בבירור הטענות. נהפוך הוא. לשיטת המבקשים, ובפרט מבקשים 7 – 9, בירור התביעה פשוט בתכלית.
לפיכך, ובאיזון שבין זכותו של המשיב ליומו לזכותם של המבקשים, אני סבור שדי בסכום שהוצע ולו הסכים המשיב כדי להוות ערובה להבטחת הוצאות כל המבקשים.
אשר על כן אני נעתר לבקשות השונות וקובע כי על המשיב להפקיד בקופת בית המשפט סך של 70,000 ₪ (במזומן או בערבות אוטונומית וצמודה למדד) וזאת בתוך 30 יום. היה ולא תופקד הערבות כאמור – תידחה התביעה.
ניתנה היום, ה' חשוון תשע"ו, 18 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 31978-06/15 וואלה! תקשורת בע"מ, שאול אלוביץ', גד ויסלוביץ ואח' נ' בן ציון סוקי (פורסם ב-ֽ 18/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים