Google

י. זילברמינץ ובנו בע"מ, תדהר בניה בע"מ - אברהם תמיר ואח'

פסקי דין על י. זילברמינץ ובנו | פסקי דין על תדהר בניה | פסקי דין על אברהם תמיר ואח'

19140-11/12 א     22/10/2015




א 19140-11/12 י. זילברמינץ ובנו בע"מ, תדהר בניה בע"מ נ' אברהם תמיר ואח'








בית משפט השלום ברחובות



ת"א 19140-11-12 תמיר ואח' נ' י.זילברמינץ ובנו בע"מ ואח'




תיק חיצוני: תיק עזרוני




בפני

כבוד השופט
איל באומגרט


המבקשים


1. י. זילברמינץ ובנו בע"מ

2. תדהר בניה בע"מ


נגד


המשיבים

אברהם תמיר ואח'





החלטה


לפני "בקשה דחופה מטעם נתבעות 1 ו- 2 (המבקשות – התוספת שלי – א.ב.) להורות הנתבעים (כך במקור – המשיבים – התוספת שלי א.ב.) להמציא מסמכים אליהם מפנה המומחה מטעמם".

המשיבים הגישו
בחודש נובמבר 2012 נגד המבקשות כאן ונתבעים נוספים תביעה כספית לבית המשפט המחוזי מרכז, בגין נזקי רכוש וגוף. בית המשפט המחוזי הורה על העברת התביעה לבית משפט זה.

לכתב התביעה צורפה חוו"ד רפואית.

במשך השנים בהן נוהלה התביעה בבית המשפט המחוזי, כך טוענים הצדדים, הם ניהלו הליכים לפשרה אשר לא הבשילו. ב- 16.7.15, עם העברת התובענה לבית משפט זה ניתנה החלטה המורה לצדדים להשלים הליכים מקדמיים בתוך 21 יום וכן ניתנו הוראות לעניין תצהירי עדות ראשית.

עתה עותרות המבקשות להורות למשיבים להמציא להם כתב ויתור מסודיות רפואית וכן את כל המסמכים עליהם מבסס מומחה המבקשים את חוות דעתו הרפואית. ודוק, לא ברור מדוע בחלוף שלוש שנים הוגדה הבקשה כדחופה.

המשיבים מתנגדים לבקשה וטוענים כי כלל לא בוצעה אליהם פנייה להמצאת המבוקש אלא פנייה ישירה לבית משפט זה. עוד טוענים המבקשים כי הליך גילוי המסמכים תם מזמן.

לשיטת המבקשים בתשובתם, המסמכים נחוצים להם על מנת להכין הגנתם כדבעי. עוד הם טוענים כי המשיבים, בסירובם, פועלים בחוסר תום לב. בנוסף מפנים המבקשים לתקנה 134א לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984 (להלן: "תסד"א") הקובעת שיש לצרף לחוו"ד אסמכתאות אשר היוו בסיס לחווה"ד ואשר לא ניתן לאתרן בנקל.

הליכים משפטיים יש לנהל בתום לב ובקלפים גלויים. אין זה ראוי למנוע מבעל דין עיון במסמכים אשר מצויים בידי צד אחד, למעט במקרים חריגים שאינם נחוצים לענייננו.

מאידך, יש לזכור כי מועדים הקצובים בחיקוק ואף אלה הקצובים בהחלטות בית המשפט אינם בגדר המלצה, אלא יש לבצען. אי עמידה במועדים משבשת את יומנו של בית המשפט ומונעת את בירור ההליך לגופו ובכך לעיתים נגרם עיוות דין.

זאת ועוד, ברי כי הליכי פשרה וניסיונות צדדים לסיים את המחלוקת בדרכי נועם מבורכים ואף בתי המשפט מעודדים אותם. בד בבד, אין בהליכי משא ומתן לפשרה כדי להאריך מועדים, קל וחומר מבלי שניתן היתר לכך על ידי בית המשפט.

המבקשים מפנים לתקנה 134א לתסד"א הקובעת כאמור שיש לצרף מסמכים אשר אינם ניתנים לאיתור בנקל. אולם, המבקשים כלל אינם מציינים ואינם תומכים הבקשה בתצהיר כי לא ניתן לאתר את המסמכים בנקל ואף דומה שלא נעשה כל מאמץ לאתר את המסמכים עליהם סומכת חווה"ד.

יתרה מזו, המבקשים לא פעלו בהתאם לתקנה 120 לתסד"א ולא הגישו בקשה לגילוי מסמכים ולהמצאת כתב ויתור מסודיות רפואית. כמו כן, המבקשים כלל אינם חולקים על טענת המשיבים כי לא פנו למשיבים עובר להגשת הבקשה דנן לבית המשפט להמצאת המסמכים אליהם מפנה חווה"ד וכתב ויתור מסודיות רפואית.

כמו כן, המבקשים לא פעלו בהתאם לתקנה 128 לתסד"א הקובעת, בין היתר, את דרכי הפעולה של המבקשים היה לנקוט על מנת להגיש חוות דעת מטעמם. המבקשים חרגו מהמועדים הקצובים בכמעט שלוש שנים (כך ממש!) ולא בימים ספורים.

בענייננו, מחדלי המבקשים עולים על מחדלי המשיבים, אולם דומה שאי מתן צו כמבוקש ואי מתן אפשרות להגיש חוות דעת נגדית תגרום נזק בלתי הפיך למבקשים. זהו נזק שלא ניתן לתיקון. מאידך, הנזק שנגרם למשיבים בגין הימשכות ההליכים ניתן לתיקון על ידי הטלת הוצאות ראויות.

אשר על כן, נקבע בזאת כי המשיבים ימציאו לידי המבקשים כתב ויתור מסודיות רפואית תוך 14 יום מיום שהנוסח המבוקש על ידי המבקשים יוצא להם. המבקשים ימציאו את נוסח הוס"ר ולמשיבים בתוך 14 יום.

כמו כן, ימציאו המשיבים למבקשים את המסמכים עליהם סומכת חווה"ד מטעמם וזאת תו 14 יום. הצו ניתן חרף העובדה שלא הוכח כי לא ניתן לאתר המסמכים בנקל על מנת לקדם את ההליך.

חוות דעת מטעם המבקשים תומצא בתוך 60 יום מיום המצאת הוס"ר והמסמכים עליהם מבוססת חווה"ד.

המבקשים ישלמו למשיבים הוצאותיהם, ללא קשר לתוצאות ההליך העיקרי בסך 3,000 ₪ כולל מע"מ.



ניתנה היום, ט' חשוון תשע"ו, 22 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 19140-11/12 י. זילברמינץ ובנו בע"מ, תדהר בניה בע"מ נ' אברהם תמיר ואח' (פורסם ב-ֽ 22/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים