Google

סופיאן מוחמד חוסיין - יחיא עבד אלגני חוסין חטיב, מוחמד יחיה עבדאלגני חוסין חטיב, אחמד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב ואח'

פסקי דין על סופיאן מוחמד חוסיין | פסקי דין על יחיא עבד אלגני חוסין חטיב | פסקי דין על מוחמד יחיה עבדאלגני חוסין חטיב | פסקי דין על אחמד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב ואח' |

27676-09/15 א     25/11/2015




א 27676-09/15 סופיאן מוחמד חוסיין נ' יחיא עבד אלגני חוסין חטיב, מוחמד יחיה עבדאלגני חוסין חטיב, אחמד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב ואח'








בית המשפט המחוזי בנצרת



ת"א 27676-09-15 חוסיין נ' חוסין חטיב(המנוח) ואח'









מספר בקשה:
1

בפני
כבוד הרשם
ערפאת טאהא


המבקש
(התובע

סופיאן מוחמד חוסיין


נגד


המשיבים

(הנתבעים)
1. יחיא עבד אלגני חוסין חטיב
(המנוח)
2. מוחמד יחיה עבדאלגני חוסין חטיב
3. אחמד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב
4. עלי יחיה עבד אלגני חוסין חטיב
5. סעיד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב
6. מחמוד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב
7. תאופיק יחיה עבד אלגני חוסין חטיב
8. עורסאן יחיה עבד אלגני חוסין חטיב
9. עבדאלגני יחיה עבדאלגני
10. עבד אלמנעם יחיה עבדאלגני חוסין
11. עבד אלרחים יחיה עבדאלגני חוסין חטיב



החלטה


לפניי בקשה למתן

פסק דין
בהיעדר הגנה. לא ניתן להיענות לבקשה בשלב זה מהטעמים שיפורטו להלן.

1.
בצו קיום צוואת המנוח יחיא שצורף כנספח א לכתב התביעה נזכרות שתי צוואות, שסומנו צ/1 ו – צ/2. לכתב התביעה צורפה צוואה אחת בלבד בשפה הערבית.

2.
באשר לאישורי מסירה, לא ניתן לקבלם כאישורי מסירה כדין. מעיון באישורי המסירה ומתצהיר המוסר עולה, כי למעט הנתבע 10, ההמצאות ליתר הנתבעים בוצעו באמצעות בני משפחתם, ואולם בתצהיר המוסר לא צוין כי בני המשפחה להם בוצעו ההמצאות אכן מתגוררים עם הנתבעים, ומכל מקום במקרה זה, אין לקבל את ההמצאות באמצעות בני משפחה כהמצאות כדין מהנימוקים שיפורטו להלן.

תקנה 481 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984 (להלן: "תקנות סד"א") קובעת כדלקמן:
"באין אפשרות למצוא את הנמען, די בהמצאת הכתב לאחד מבני משפחתו הגרים עמו ושלפי מראית עין מלאו לו שמונה עשרה שנים, ואם היה הנמען תושב קיבוץ, קבוצה, מושב עובדים או מושב שיתופי (להלן בפרק זה – ישוב), די בהמצאת הכתב לידי חבר הועד או המזכיר של הישוב".

הכלל לעניין המצאת כתבי בי-דין קבוע בתקנה 477 לתקנות סד"א,
הקובעת, כי ההמצאה תהא ככל האפשר מבחינה מעשית, לנמען גופו. החלופות הנוספות הקבועות בתקנות סד"א,
כדוגמת המצאה לידי בן משפחה כאמור בתקנה 481 לתקנות סד"א
אפשריות אמנם, אך רק כיוצא מן הכלל, ורק כאשר לא ניתן לבצע את ההמצאה לנמען גופו או למורשה מטעמו. על כן, יש לפעול קודם בשקידה ראויה וסבירה ככל האפשר למסור את הכתב לנתבעים באופן אישי. חשיבות ההמצאה של כתב בי-דין באופן אישי לידי הנתבעים, אינה מאפשרת המצאה באחת החלופיות באופן אוטומטי, מבלי שייעשו ניסיונות לקיים את הכלל ויוכח, כי אכן "אין אפשרות למצוא את הנמען" כאמור ברישא של התקנה.

במקרה זה התובע לא הראה באמצעות תצהיר המוסר, כי נעשו ניסיונות כלשהם לבצע את המסירה לידי הנתבעים באופן אישי, ואף לא ניתן ללמוד מתצהיר המוסר מדוע לא ניתן לבצע את המסירה באופן אישי לנמענים, והאם בני המשפחה להם בוצעה המסירה אכן מתגוררים עם הנתבעים באותו הבית, ואין ערובה לכך שאכן מסרו את כתב התביעה וההזמנה לדין לידי הנתבעים בפועל. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שכאמור לעיל, עסקינן בתביעה ל

פסק דין
המצהיר על זכויות התובע במקרקעין הרשומים על שם המנוח יחיא מכוח הסכם נטען שנערך בינו לבין
עבד אלגני, ולא עם כלל היורשים, וכאשר על אף הנטען בכתב התביעה, לא צורף אליו הסכם לחלוקת עיזבון המנוח יחיא, וגם לא צורפה הסכמת כלל היורשים להעברת הזכויות.

3.
אשר על כן הנני מורה כדלקמן:

א.
התובע יגיש לתיק בית המשפט את שתי צוואות המנוח יחיא הנזכרות בצו קיום הצוואה נספח א' לכתב התביעה, צ/1 ו – צ/2 ויגיש תרגום מהשפה הערבית לשפה העברית מאומת על ידי עורך דין של הצוואות.

ב.
התובע ימציא במסירה אישית על ידי שליח את כתב התביעה וההזמנה לדין לידי כל אחד מהנתבעים באופן אישי ורק אם הדבר לא צלח לאחר שקידה סבירה - לאחד מבני משפחתו המתגוררים עמו, ויגיש אישור מסירה בצירוף תצהיר מוסר לתיק בית המשפט. רק לאחר שיחלוף המועד הקבוע בתקנות להגשת כתב הגנה, ובמידה שלא יוגש כתב הגנה יהיה התובע רשאי להגיש בקשה חוזרת למתן

פסק דין
בהיעדר הגנה.

4.
על התובע לקיים אחר האמור לעיל תוך 30 ימים, אחרת תימחק התביעה. לא תינתן אורכה נוספת.


המזכירות תביא את התיק לעיוני ביום 3.1.2016
.


ניתנה היום, י"ג כסלו תשע"ו, 25 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.








א בית משפט מחוזי 27676-09/15 סופיאן מוחמד חוסיין נ' יחיא עבד אלגני חוסין חטיב, מוחמד יחיה עבדאלגני חוסין חטיב, אחמד יחיה עבד אלגני חוסין חטיב ואח' (פורסם ב-ֽ 25/11/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים