Google

אסתר דה-קסטרו דקל - מרים (מירית) אדרי, הגר מור יוסף, לימור רז

פסקי דין על אסתר דה-קסטרו דקל | פסקי דין על מרים (מירית) אדרי | פסקי דין על הגר מור יוסף | פסקי דין על לימור רז |

1072-09/11 א     13/12/2015




א 1072-09/11 אסתר דה-קסטרו דקל נ' מרים (מירית) אדרי, הגר מור יוסף, לימור רז








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 1072-09-11 דה-קסטרו דקל נ' אדרי ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
אפרים צ'יזיק


תובעת

אסתר דה-קסטרו דקל


נגד


נתבעים

1. מרים (מירית) אדרי
2. הגר מור יוסף
3. לימור רז



החלטה

1.
בהמשך לדיון אשר נתקיים בפני
היום, ובשים לב להנחיות ביהמ"ש המחוזי במסגרת פסק דינו בהליך 39115-05-15, בכל הנוגע למחלוקת שבין הצדדים, מצאתי לנכון למנות מומחה מטעם ביהמ"ש.

2.
במסגרת ההליך הנדון, טוענת התובעת להצדקה למתן צו מניעה קבוע כנגד הפעלת גן הילדים במקום בו הוא מופעל, ברח' החרצית 1 עכו. התובענה נדחתה בידי כב' הש' בדימוס ש. לבנוני, בפסק דינו מיום 27.3.2015, ואולם בהקשר של מפגעי התעבורה להם טענה התובעת, מפגעים אשר לגישתה מקנים לה את הזכות לעתור לצו מניעה קבוע, קבע כי ככל שלא יוסדרו מפגעי התעבורה, רשאית התובעת לחדש תובענתה. (סעיף 32 לפסק הדין).

3.
במסגרת הליך הערעור על פסק הדין, קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בהליך הנזכר לעיל (פסקאות ל"ה, ל"ו לפסק הדין) "בית משפט קמא קבע בפיסקה 32 לפסק דינו שהוא מתיר למערערת לחדש את ההליכים בהקשר לעניין זה בלבד, אך משמסתבר שבעוד הערעור תלוי ועומד בפני
בית משפט זה הנושא התעבורתי טרם מצא את פתרונו, ומכל מקום, טרם מצא את פתרונו המלא, אין טעם להורות למערערת לפתוח בהליך מחדש בעניין זה, אלא ראוי ונכון הוא להחזיר את התיק בפני
בית משפט קמא על מנת לברר ולקבוע האם הסוגיה של מפגעי התנועה להם טוענת המערערת, מצאה את פתרונה, אם לאו. בהתאם לתוצאה שאליה יגיע, ייתן בית משפט קמא

פסק דין
משלים בנוגע לתביעתה של המערערת למתן צו מניעה קבוע. ..יחד עם זאת, ובזיקה לאמור בפיסקה 32 לפסק דינו של בית משפט קמא ומשמתברר שלמרות שהתאריך אשר נקבע בנוגע למפגעי התנועה (2.8.15) חלף, וטרם קוימה או טרם קוימה במלואה
החלטת ועדת הערר, רואים אנו לנכון להורות על החזרת התיק בפני
בית משפט קמא על מנת ששני הצדדים יוכלו להשלים את ראיותיהם וטיעוניהם בעניין זה בלבד על מנת שלאחר מכן יוכל בית משפט קמא ליתן את פסק דינו המשלים, וכך אנו אכן מורים. "

4.
במסגרת בירור עובדתי אשר נתקיים היום במסגרת קדם המשפט, עלה כי נושא הסדרת הנושא התעבורתי טרם הושלמה, והדברים מצויים אצל ועדת המשנה לענייני תחבורה אצל הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, ובהתאם מצאתי לנכון להורות על מינויו של מומחה, לאחר מתן זכות הטיעון. העניין נובע גם מדברי כב' הש' לבנוני, כאמנור בס' 26 לפסק הדין, שם מציין הש' לבנוני את החוסר הראייתי שבאי הבאת חוות דעת מומחה; מקום שבית המשפט המחוזי התיק לצדדים להשלים את הרובד הראייתי המלא, מן הראוי, לקדם היסוד העובדתי הבסיסי, והוא, קיומו והיקפו של מפגע תעבורתי, ככל שהוא קיים, כתוצאה מקיומו של גן הילדים הנזכר.

5.
בהתאם אני מורה על מינויו של מר דוד אפלבאום (מהנדס) מחב' "אפלבאום מדידות והנדסה אזרחית בע"מ" , רח' המסילה 22, נשר, טל. 04.8215583 פקס 04.8215586.

6.
המומחה יקבל לידיו העתק מכתבי הטענות ומפסקי הדין אשר ניתנו, ייפגש עם הצדדים בתיאום מראש במקום ובמועד המתאימים לכך, ולאחר פגישה כאמור יבדוק ויתעד קיומו של מפגע תעבורתי, כתוצאה מהפעלת גן הילדים כאמור, וככל שהוא קיים יפרט בחוות דעתו היקפי המפגע (עומס תעבורתי, זמני ומשכי עומס), והשפעת הפעלת גן הילדים על העומס הקיים.

7.
המומחה לא יחל בעבודתו אלא לאחר שיודיע לצדדים, לאחר קבלת כתבי הטענות, מהו היקף שכרו, ויקבל הסכמת הצדדים לתשלום שכרו (במקרים של אי הסכמה ניתן יהא לפנות לבית המשפט בבקשה מתאימה למתן הוראות).

8.
בשלב זה יישאו הצדדים בשכרו של המומחה בחלקים שווים (התובעת – מחצית, הנתבעים – מחצית), לצדדים תישמר הזכות לטעון בהקשר של הוצאות אלה במסגרת הוצאות ההליך.

9.
לאחר שתינתן חוו"ד המומחה, תינתן לצדדים הזכות לשלוח למומחה שאלות הבהרה.
10.
המזכירות תעביר העתק מהחלטתי למומחה.

11.
ת.פ. למעקב חוו"ד – 15.2.2016.






ניתנה היום, א' טבת תשע"ו, 13 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 1072-09/11 אסתר דה-קסטרו דקל נ' מרים (מירית) אדרי, הגר מור יוסף, לימור רז (פורסם ב-ֽ 13/12/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים