Google

עזבון המנוח אחמד מוסטפא כנאנה ז"ל, מוסטפא אחמד כנאנה - ח'זנה כנאנה חאג', ראופה כנאנה ג'מאמעה (המנוח), א. מוחמד ג'מאמעה (המנוח) ואח'

פסקי דין על עזבון המנוח אחמד מוסטפא כנאנה ז"ל | פסקי דין על מוסטפא אחמד כנאנה | פסקי דין על ח'זנה כנאנה חאג' | פסקי דין על ראופה כנאנה ג'מאמעה (המנוח) | פסקי דין על א. מוחמד ג'מאמעה (המנוח) ואח' |

52285-08/15 א     16/12/2015




א 52285-08/15 עזבון המנוח אחמד מוסטפא כנאנה ז"ל, מוסטפא אחמד כנאנה נ' ח'זנה כנאנה חאג', ראופה כנאנה ג'מאמעה (המנוח), א. מוחמד ג'מאמעה (המנוח) ואח'








בית המשפט המחוזי בנצרת



ת"א 52285-08-15 כנאנה ואח'
נ' כנאנה חאג' ואח'








בפני
כבוד הרשם
ערפאת טאהא


המבקשים

התובעים
1
.
עזבון המנוח אחמד מוסטפא כנאנה ז"ל



באמצעות יורשו
התובע 2.
2
.
מוסטפא אחמד כנאנה


נגד

המשיבים
הנתבעים
1. ח'זנה כנאנה חאג'
2. ראופה כנאנה ג'מאמעה (המנוח)
א. מוחמד ג'מאמעה (המנוח)
ב. עאידה גמאמעה אבו סיאם
ג. עבלה גמאמעה
ד. עדנאן ג'מאמעה
ה. סעיד ג'מאמעה
ו. נאדיה גמאמעה
ז. עדלה ג'מאמעה
ח. וליד ג'מאמעה
ט. עאדל ג'מאמעה
י. אבראהים ג'מאמעה
יא. דיאנא גמאמעה



החלטה


לפניי בקשה למתן

פסק דין
בהיעדר הגנה. לא ניתן להיענות לבקשה בשלב זה מהטעמים שיפורטו להלן.

1.
עסקינן בתביעה שהגיש עיזבון המנוח אחמד מוסטפא כנאנה (להלן: "המנוח אחמד") באמצעות התובע 2 כנציג העיזבון ויורשו של המנוח אחמד, ועל ידי התובע מס' 2 בעצמו. התביעה הוגשה על מנת שבית המשפט יצהיר על זכויות התובע מס' 2 כיורשו של המנוח אחמד, ב - 18/288 חלקים מהמקרקעין הידועים כחלקה 11 בגוש 16873 (להלן: "החלקה") אותן קיבל המנוח אחמד במתנה ללא תמורה מהנתבעות 1 ו – 2, ואשר עודן רשומות על שמן בלשכת רישום המקרקעין.

2.
לכתב התביעה צורף צו קיום צוואת המנוח אחמד, ממנו עולה כי יורשי זכויות המנוח בחלקה הנם חמשת בניו, מוחמד אחמד כנאנה, התובע 2 - מוסטפא אחמד כנאנה
, סאמי אחמד כנאנה, סביח אחמד כנאנה ועדנאן אחמד כנאנה (להלן: "חמשת יורשי המנוח אחמד"). נטען בכתב התביעה, כי לאחר עסקאות מתנה שנערכו בין חלק מיורשי המנוח אחמד, זכויות המנוח אחמד בחלקה הועברו לידי בנו התובע 2 ולנכדתו גב' פידא חאג' ת.ז. 032884009.

בהתאם לחוק הירושה, תשכ"ה - 1965 עיזבון יחולק בין היורשים בהסכמת כל היורשים או בצו של בית המשפט. לכתב התביעה לא צורף הסכם חלוקת עיזבון המנוח אחמד המעיד כי חמשת יורשי המנוח אחמד מסכימים כולם, כי הזכויות בחלקה יעברו לידי התובע 2 ולידי הנכדה פידא חאג', כנטען בכתב התביעה, והמעיד כי יתר היורשים הסתלקו מחלקם בחלקה. יורשי המנוח אחמד אף לא צורפו לכתב התביעה כתובעים, ולא צורפה הסכמתם לתביעה. לתביעה לא צורפה גם גב' פידא חאג', ומכתב התביעה כלל לא ברור מכוח מה הנה יורשת המנוח אחמד כנטען, שכן שמה לא נזכר בצוואת המנוח אחמד שצורפה לכתב התביעה, ולא ברור מה הסעד המתבקש בעניינה, אם מתבקש.

זאת ועוד, בסעיף 16(ג) לכתב התביעה התבקש בית המשפט "לרשום משם הנתבעות לשם התובע 18/288 חלקים בחלקה...". ואולם לא ברור על שם מי מתבקש הרישום, שכן כאמור, התביעה הוגשה בשם שני תובעים, עיזבון המנוח אחמד (כהשתובע 2 הנו נציג העיזבון ואחד היורשים שלו) ובשם התובע 2, ולא ברור מה דין זכויותיה הנטענות של הנכדה פידא חאג'.

3.
הנתבעת 2, המנוחה ראופה מוסטפא כנאנה (ג'מאמעה) ז"ל (להלן: "המנוחה ראופה") הלכה לעולמה, והתביעה הוגשה נגד הנתבעים 2(א) – י"א) כיורשיה על פי דין. הנתבע 2(א) מוחמד ג'מאמעה ז"ל (להלן: "המנוח מוחמד") הלך אף הוא לעולמו. הנתבעים 2(ב) – (יא) אם כן נתבעו כיורשים על פי דין של המנוחה ראופה ושל המנוח מחמוד. לכתב התביעה לא צורפו צווי ירושה או צווי קיום צוואה של המנוחה ראופה ושל המנוח מוחמד, וגם לא צורף צו מינוי מנהל עיזבון, זמני או קבוע לעיזבונותיהם.

בהתאם לסעיפים 121 – 122 לחוק הירושה תשכ"ה - 1965 יש לצרף לתביעה את מנהל העיזבון הזמני או הקבוע של המנוחים, ככל שמונה, ובמידה שלא מונה מנהל עיזבון יש לצרף לתביעה את כלל יורשי המנוחים על פי דין או צוואה בהתאם לצווי ירושה או צווי קיום צוואה" של המנוחים שהוצאו, בהתאם להליכים הקבועים בחוק הירושה תקנותיו. בהיעדר צווים כאמור, לא ניתן להסתפק בתביעה נגד יורשים פוטנציאלי בלבד (ילדי המנוחים) ולא ניתן ליתן

פסק דין
נגד הנתבעים ב – י"א.

4.
אשר על כן הנני מורה כדלקמן:

א.
על התובע 2 לתקן את כתב התביעה, ולהבהיר את הסעד המבוקש על ידו בסעיף 16(ג) לכתב התביעה ולפרט על שם מי מבקש הוא לרשום את הזכויות בחלקה. כמו כן, יצרף לכתב התביעה המתוקן את הסכם חלוקת העיזבון או כל ראיה ומסמך המעידים על הנטען בכתב התביעה, כי "לאחר עסקאות מתנה שנערכו בין חלק מיורשי המנוח אחמד, זכויות המנוח אחמד בחלקה הועברו לידי בנו התובע 2 ולנכדתו גב' פידא חאג' ת.ז. 032884009", ויצרף את כלל יורשי המנוח אחמד כנתבעים בתביעה. כמו כן, יפרט התובע 2 מה הבסיס לטענה, כי הנכדה פידא חאג' הנה יורשת של המנוח אחמד, ומה הסעד המתבקש בעניינה, אם מתבקש.
ב.
על התובע 2 להגיש לתיק בית המשפט צווי ירושה או צווי קיום צוואה של המנוחה ראופה ושל המנוח מוחמד, או צווי מינוי מנהל עיזבון, זמני או קבוע לעיזבונותיהם.
ג.
על התובע 2 להגיש תרגום מאומת על ידי עורך דין של ההסכם נספח ד' לכתב התביעה.
ד.
נוסף על האמור, ובטרם ניתן יהיה ליתן

פסק דין
בתיק, יש להגיש לתיק בית המשפט במקור כל מסמך שהוגש או יוגש לבית המשפט ובכלל זה צווי ירושה, צווי קיום צוואה, תרגומים ואישורים, נסח רישום מקרקעין מלא ועדכני, וזאת בתיאום מזכירות המדור האזרחי. מקור המסמך יוחזר לידי התובעים לאחר שבית המשפט יעיין במקור.

5.
על התובעים לקיים אחר האמור לעיל תוך 90 ימים, אחרת תימחק התביעה.

התיק יובא לעיוני בהתאם.

ניתנה היום, ד' טבת תשע"ו, 16 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

ערפאת טאהא
,
שופט
רשם בית המשפט המחוזי-נצרת








א בית משפט מחוזי 52285-08/15 עזבון המנוח אחמד מוסטפא כנאנה ז"ל, מוסטפא אחמד כנאנה נ' ח'זנה כנאנה חאג', ראופה כנאנה ג'מאמעה (המנוח), א. מוחמד ג'מאמעה (המנוח) ואח' (פורסם ב-ֽ 16/12/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים