Google

באסל טנוס - נימר עסאקלה, ג'אזי עסאקלה, עיסא רושרוש

פסקי דין על באסל טנוס | פסקי דין על נימר עסאקלה | פסקי דין על ג'אזי עסאקלה | פסקי דין על עיסא רושרוש |

35659-10/15 א     16/12/2015




א 35659-10/15 באסל טנוס נ' נימר עסאקלה, ג'אזי עסאקלה, עיסא רושרוש









בית המשפט המחוזי בנצרת



ת"א 35659-10-15 טנוס נ' עסאקלה(המנוח) ואח'









בפני
כבוד השופט
ערפאת טאהא

המבקש
(התובע)

באסל טנוס


נגד

המשיבים
(הנתבעים)
1. נימר עסאקלה
(המנוח)
1.1. מוחמד עסאקלה
1.2. כמאל עסאקלה
2. ג'אזי עסאקלה
(המנוח)
2.1. מג'יד עסאקלה
2.2.. בהגאת עסאקלה
2.3.
עיזאת עסאקלה
2.4. עאטף עסאקלה
2.5
. סלאמה עסאקלה
3. עיסא רושרוש
(המנוח)
3.1. סמיר רושרוש
3.2. מוסא רושרוש
3.3. רימון רושרוש
3.4. אליאס רושרוש
3.5. סוהיל רושרוש
3.6. מוניר רושרוש
3.7. סימון רושרוש










החלטה

לפניי
בקשה לאישור הסדר פשרה ובקשה להורות על רישום הערת אזהרה אודות ההסכם בלשכת רישום המקרקעין.

1.
דין הבקשה להידחות.

2.
מעיון בהסדר הפשרה, עולה כי ההסדר נערך בין התובע לבין הנתבע 3.1 וצד ג', ובגדרו הוסכם, כי הסכם המכר נשוא התביעה שנערך בין התובע לנתבע 3.1. יבוטל, והתמורה ששילם התובע לידי הנתבע 3.1. במסגרת הסכם המכר תושב לידיו. עוד הוסכם, כי הזכויות בדירה נשוא התביעה יועברו לידי צד ג'.

3.
עסקינן בתביעה לאכיפת הסכם מכר שנערך בין התובע לנתבע 3.1. והצהרה על זכויות התובע בדירה נשוא התביעה. משכך, הרי שביטול ההסכם והעברת הזכויות לידי צד ג', עליהם הוסכם במסגרת הסדר הפשרה לעיל, כלל
לא נכללו בתביעה, ועל כן לא ניתן ליתן את הסעד המתבקש, של רישום הערת אזהרה בגין הסדר הפשרה שעה שסעד זה לא נתבע בכתב התביעה.

4.
זאת ועוד, מעיון בכתב התביעה עולה, כי עסקינן בתביעה שהגיש התובע להצהיר כי הנו בעל הזכויות בדירה המהווה חלק מהמקרקעין הידועים כחלקה 62 בגוש 15568 (להלן: "החלקה") אשר הזכויות בה רשומות עדיין על שם הנתבע 1, המנוח נימר מוחמד חוסין עסאקלה (להלן: "המנוח נימר") ועל שם הנתבע 2, המנוח ג'אזי סאלח חוסין עסאקלה (להלן: "המנוח ג'אזי"), ואשר נמכרו לטענת התובע לנתבע 3, המנוח עיסא רושרוש
(להלן: "המנוח עיסא").

התביעה הוגשה נגד יורשי המנוח נימר, המנוח ג'אזי והמנוח עיסא (שלושתם יחד: "המנוחים"), ואולם לא צורפו לתביעה צווי ירושה או צווי קיום צוואה של המנוחים וגם לא צורפו צווי מנהל עיזבון זמני או קבוע לעיזבונות המנוחים. בהתאם לסעיפים 121 – 122 לחוק הירושה תשכ"ה – 1965 (להלן: "חוק הירושה"), יש לצרף לתביעה את מנהל העיזבון הזמני או הקבוע של עיזבונות המנוחים ככל שמונה ובמידה שלא מונה, יש לצרף כנתבעים את כלל היורשים בהתאם לצווי ירושה או צווי קיום צוואות שהוצאו בהתאם להליכים הקבועים בחוק הירושה. בהיעדר צווים כאמור, לא ניתן להסתפק בתביעה נגד יורשים פוטנציאליים בלבד, ולא ניתן להסתפק בהסכם פשרה שנערך עם אחד היורשים לשם מתן

פסק דין
.

5.
כן עולה מעיון בכתב התביעה, כי לא צורף לו ההסכם והמסמכים המעידים על רכישת הזכויות הנטענת על ידי המנוח עיסא מהמנוח נימר והמנוח ג'אזי. כן לא צורף לכתב התביעה אישור בית המשפט לענייני משפחה בטבריה לפסק הבוררות שקבע את חלוקת עיזבון המנוח עיסא, כנטען בכתב התביעה, וגם לא צורפו אישורים המעידים על כי העסקה הנטענת בין התובע לנתבע 3.1. דווחה לרשויות המס וכי שולמו בגינה המיסים.

6.
לאור האמור בסעיף 2
לעיל, הנני מורה לתובע להודיע, תוך 10 ימים מהיום, האם הוא עומד על התביעה. היה ויודיע התובע, כי הוא עומד על התביעה, עליו להמציא את המסמכים שלהלן, וזאת תוך 90 ימים מהיום:

א.
צווי ירושה או צווי קיום צוואה או לחלופין צווי מינוי מנהל עזבון זמני של המנוח נימר, המנוח ג'אזי והמנוח עיסא, ויתקן את כתב התביעה בהתאם. את כתב התביעה המתוקן ימציא התובע לידי כלל יורשי המנוחים, ויגיש לתיק בית המשפט אישורי מסירה כדין ותצהיר מוסר.

ב.
כן יגיש התובע את ההסכם והמסמכים המעידים על רכישת הזכויות הנטענת על ידי המנוח עיסא מהמנוח נימר והמנוח ג'אזי, את אישור בית המשפט לענייני משפחה בטבריה לפסק הבוררות שקבע את חלוקת עיזבון המנוח עיסא, כנטען בכתב התביעה, אישורים המעידים על כי העסקה הנטענת בין התובע לנתבע 3.1. דווחה לרשויות המס וכי שולמו בגינה המיסים.

ג.
התובע יגיש את המסמכים האמורים בסעיפים (ב) ו (ג) לעיל
תוך 90 ימים, אחרת תימחק התביעה.

המזכירות תמציא החלטה זו לב"כ התובע.

התיק יובא לעיוני ביום 20.3.2016.


ניתנה היום, ד' טבת תשע"ו, 16 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

ערפאת טאהא
,
שופט
רשם בית המשפט המחוזי-נצרת








א בית משפט מחוזי 35659-10/15 באסל טנוס נ' נימר עסאקלה, ג'אזי עסאקלה, עיסא רושרוש (פורסם ב-ֽ 16/12/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים