Google

והיב ג'בר, רים ג'בר - תמר פיינברג, כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים

פסקי דין על והיב ג'בר | פסקי דין על רים ג'בר | פסקי דין על תמר פיינברג | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים |

50923-09/11 פשר     22/12/2015




פשר 50923-09/11 והיב ג'בר, רים ג'בר נ' תמר פיינברג, כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים








בית המשפט המחוזי בירושלים



פש"ר 50923-09-11 ג'בר והיב נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים

פש"ר 34637-11-15 ג'בר רים נ' כונס הנכסים הרשמי



תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
10



בפני

כבוד השופטת
עירית כהן


החייבים

1. והיב ג'בר
2. רים ג'בר


ע"י ב"כ עוה"ד אלעד מאור ואח'


נגד


המשיבים

1. תמר פיינברג
(נאמנת)
2. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים





החלטה

1.
לפניי בקשת החייבים לבטל באופן זמני את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגדם, על מנת לאפשר להם לנסוע לירדן, לבקר את דודתו של החייב, אישה מבוגרת הסובלת מבעיות רפואיות חמורות, הגורמות לה להיות מרותקת למיטתה. החייבים מבקשים לצאת מהארץ עם בנותיהם הקטינות.
2.
הנאמנת מתנגדת לבקשה. לטענתה, הבקשה עמומה, לא ברורה ורב הנסתר על הגלוי. לא ברורה נחיצות הנסיעה, פרט, ככל הנראה לטיול משפחתי, או חלילה, ליציאה מהארץ ללא כוונה לחזור אליה. לא צורף תיעוד רפואי באשר למצבה הרפואי של אותה קרובה, אין פרטים אודות הגורם המממן, אין התייחסות לערבים ואין התייחסות לחוב הפיגורים שצבר החייב.
3.
בתשובה להתנגדות הנאמנת טוענים החייבים כי הם הורים לשתי ילדות קטנות בנות 5 ו- 8, ואך מובן שהם מבקשים לצרפן לנסיעה; כי אמו של החייב ואמה של החייבת נכות, ואינן יכולות לטפל בילדות בעת היעדרות החייבים וכי מדובר בקרובת משפחה מבוגרת וחולה, ואין לדעת אם הילדות יזכו לראותה שנית. החייבים מדגישים כי הם מותירים בארץ משפחה קרוב, הורים מבוגרים ונכים וכן אחים ואחיות, וכי אין להם כוונה שלא לשוב לארץ. הם גם מדגישים כי הם העמידו כערבים את ד"ר וסים ג'בר, אחיו של החייב, רופא עיניים בכיר וכן את מוחמד ג'בר, מנהל מחלקת הספורט במתנ"ס אבו גוש, אשר מוכנים להפקיד דרכוניהם כנדרש עד לשובם של החייבים לישראל.
לעניין חוב הפיגורים טוען החייב כי ביום 1.7.15 התייצב במשרדה של הנאמנת לחקירה, הביא מסמכים המעידים על כספים העומדים לזכותו בחברת הביטוח הראל, וסוכם כי כספים אלה יועברו לקופת הכינוס לתשלום חוב הפיגורים. לטענת החייבים הם משלמים את צו התשלומים כנדרש.
לתגובה צורף מסמך רפואי לא קריא. כן צורף פרוטוקול החקירה של החייב על ידי הנאמנת.
4.
צו כינוס לנכסי החייב ניתן ביום 26.9.11. החייב הוכרז כפושט רגל ביום 30.1.13. צו כינוס לנכסי החייבת ניתן ביום 16.11.15.
5.
השיקולים שיש לבחון כאשר מוגשת בקשה לביטול זמני של צו עיכוב יציאה מהארץ פורטו בהרחבה בהחלטת כב' השופט מוסק בתיק פש"ר (מחוזי י-ם) 173/01 ח.ל. מימון ושירותים בע"מ נ' נעימי (פורסם במאגרים, 12.3.2013).
על פי אותה החלטה יש לבחון את: "מטרת הנסיעה מחד, האם מדובר במטרה נחוצה ודחופה, או במטרה שנועדה לשרת את הנושים או את קופת הכינוס, או שמא מדובר בנסיעה פרטית בלתי מוצדקת. כמו כן שוקלים האם החייב עומד בתנאי צו הכינוס. בנוסף, כדבר שבשגרה, נבחן גובה החובות ומוטלות ערובות בהקשר זה, שיהיה בהן כדי להבטיח את שובו של החייב לארץ".
לעניין השיקולים הרלבנטיים ראו גם את פש"ר (מחוזי חי') 35846-05-10 בוחבוט נ' כונס הנכסים הרשמי (פורסם במאגרים, 27.5.2014).
6.
ביקור הדודה החולה של החייב בירדן אינו מצדיק את יציאתם של שני החייבים מהארץ, גם אם יש בערבויות שהציעו כדי להבטיח את חזרתם לישראל. העובדה שהחייבת נכנסה להליך לפני זמן קצר, וטרם נחקרה, תומכת אף היא בדחיית הבקשה ככל שהיא נוגעת אליה.
7.
אם יבקש החייב לצאת לבדו לבקר את הדודה, הרי בכפוף להפקדת ערבויות אשר יאושרו על ידי הנאמנת ובכפוף לאישור הנאמנת כי אכן הושג מתווה לתשלום חוב הפיגורים של החייב, יבוטל זמנית צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא כנגד החייב.

ניתנה היום, י' טבת תשע"ו, 22 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 50923-09/11 והיב ג'בר, רים ג'בר נ' תמר פיינברג, כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים (פורסם ב-ֽ 22/12/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים