Google

דוד אליהו נסים - חנה בר

פסקי דין על דוד אליהו נסים | פסקי דין על חנה בר

13429-10/14 א     29/12/2015




א 13429-10/14 דוד אליהו נסים נ' חנה בר








בית משפט השלום בקריות



ת"א 13429-10-14 נסים נ' בר




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
19

בפני

כבוד השופט
נאסר ג'השאן


מבקש

דוד אליהו נסים


נגד


משיבה

חנה בר





החלטה

לפניי בקשה להוספת ראייה, לאחר סיום שלב ההוכחות.
המדובר בתביעה שהגיש המבקש כנגד המשיבה בגין חריגה ועבירות בנייה רבות שביצעה, לטענתו, ובגדרה דרש את הריסת הבנייה הבלתי חוקית ותשלום פיצוי בעד נזקיו. בין יתר עבירות הבנייה עליהן עמד המבקש, ציין הוא סגירתה של מרפסת והקמת יחידת דיור נפרדת בתוכה (ראו סעיף 11 לתצהיר עדות ראשית מטעם התובע).
בבקשתו, עתר המבקש כי יותר לו לצרף ראייה נוספת, היא הודעת "ווטס-אפ" שנשלחה למבקש על ידי ביתה של המשיבה, לאחר ישיבת ההוכחות, ובה הודיעה למבקש כי בכוונתה להתקין דוד שמש על גג המרפסת. לבקשה צורף תצלום של דוד השמש וכן תמלול הודעת הווטס-אפ, שככל הנראה נשלחה למבקש כהודעה קולית. המבקש טוען כי הבקשה נשלחה אליו לאחר דיון ההוכחות ועל כן לא יכול היה לצרפה מלכתחילה, והוא מבקש להסיק ממנה כי אכן במרפסת הסגורה ישנה יחידת דיור נפרדת, אשר בנויה, לטענתו, על השטח המשותף.
המשיבה מתנגדת לצירוף הראייה. לטענתה, אין מדובר בראייה רלוונטית, והמבקש אף לא טרח לנמק הכיצד
בכוחה להשפיע על תוצאות המשפט, ועל כן אין לקבלה. עוד לטענתה, המבקש הסכים, בהודעה ששלח בתגובה, להצבת דוד השמש, אולם הוא בחר להעלים זאת בבקשתו. המשיבה טוענת כי הבקשה הוגשה בשיהוי, שכן דוד השמש הוצב עוד ביום 20.9.15, ומאז ועד כה ישב המבקש באפס מעשה. לטענת המשיבה אין כל פסול בהצבת דוד השמש ומדובר בשימוש סביר ברכוש המשותף. המשיבה מוסיפה כי זכותה להיעזב לנפשה לאחר ניהול הליך משפטי ארוך, וכי הוספת
הראייה משמעה פתיחת הליך ההוכחות מחדש.
דיון והכרעה
ככלל, ניהולו התקין של ההליך הדיוני מחייב שמירה על העיקרון, לפיו שלפיו אין להגיש ראיות חדשות או נוספות לאחר שתם שלב ההוכחות. על הצדדים, ככלל, מוטלת החובה הדיונית להגיש את ראיותיהם "כחבילה אחת", כך שבסיומו של שלב ההוכחות יוכל בית-המשפט לפסוק בתובענה. (ראו: ע"א 507/64 בטאן נ' זאבי פד"י יט(4) 337; ע"א 579/90 רוזין נ' בן-נון פד"י מו(3) 738). עם זאת לכלל קיימים חריגים, לדוגמא, כאשר בית-המשפט רואה כי הגשתה של ראיה נוספת דרושה לשם בירור האמת, או כי יש בה כדי לסייע לו לעמוד באופן מלא ושלם על זכויותיהם המהותיות של בעלי-הדין, או נודעת לה חשיבות ניכרת לעניין ההכרעה בפסק הדין (ראו: עא 105/05 שמעון דהאן נ' מישל קסון (10.11.2005)). בנוסף, בית-המשפט עשוי להיעתר לבקשה להגשת ראיה נוספת אף כאשר אי-הגשתה במועד נובעת ממחדלו של בעל-דין, שכן
"סדר הדין אינו אלא אמצעי להשגת המטרה הנעלה של עשיית משפט צדק ואין להפוך את האמצעי למטרה בפני
עצמה" (ע"א 189/66 ששון נ' "קדמה" בע"מ, בית חרושת למכונות וציוד פד"י כ(3) 477, 479-480).
בשאלת הגשתן של ראיות נוספות, יתחשב בית המשפט, בין היתר, באופי הראיה הנוספת; בשלב אליו הגיע המשפט, כאשר ככל שהמשפט מצוי בשלב מתקדם יותר כן יטה בית המשפט שלא לקבל את הראיה; וכן בשאלה האם הצד המבקש את הבאת הראיה הנוספת ידע או היה עליו לדעת על קיומה של ראיה זו בשלב מוקדם יותר (ראו: רע"א 2137/02 אליהו ממן נ' פז חברת נפט בע"מ (טרם פורסמה, ניתנה 30.07.02); ע"א 188/89 פיאד אחמד עזאיזה נ' המועצה המקומית כפר דבוריה פ"ד מז (1) 661, 665).
בענייננו אין חולק כי הראייה הגיחה לאוויר העולם רק לאחר תום
ניהול שלב ההוכחות, וממילא לא יכול היה המבקש לצרפה ליתר ראיותיו. השאלה היא, אפוא, האם דרושה ראייה זו לשם בירור האמת, מהו משקלה לשם בירור האמת, והאם יש בה כדי לאפשר לתובע לעמוד על זכויות באופן שלם.
לטעמי, לאחר עיון בראיות אותן ביקש המבקש לצרף, ראיתי כי אין מדובר בראיות בעלות חשיבות ניכרת להכרעה בפסק הדין. כעולה מפרוטוקול הדיון, אין מחלוקת של ממש בשאלה זו, והמשיבה עצמה מודה כי המרפסת משמשת לשם
מגורי ביתה, כפי שהעידה (בעמוד 22 שורות 1-5 לפרוטוקול):
"ש. נכון שאת משתמשת באיזור הזה כיחידה נפרדת?
ת. הבת שלי גרה בחלק מהבית שהמרפסת היא חלק ממנה. יש דלת מקשרת. זה בית שאני משלמת על כל החלק הזה ארנונה. זה לא מחוץ לבית.
ככה קניתי את הבית, עם שתי כניסות.
ש. את מסכימה שהמרפסת על שטח משותף?
ת. ככה קניתי את הבית. באתי לזה מוכן.
זאת, מעבר לספקות שעולים מיניה וביה בעת עיון בראיות הנוספות, שכן מדובר בתמלול של הודעה קולית, שלא ברור מי ביצע אותו, ובתמונה שלא ברור היכן צולמה, והאם דוד השמש המצולם אכן מספק מים חמים ליחידת הדיור או שמא לדירתה של המשיבה.
לאור כל האמור, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות.
לפנים משורת הדין אין צו להוצאות.


ניתנה היום, י"ז טבת תשע"ו, 29 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 13429-10/14 דוד אליהו נסים נ' חנה בר (פורסם ב-ֽ 29/12/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים