Google

הרצליה לוריא - מ.ד טירת הכרמל בע"מ, הממונה על הגמלאות במשרד האוצר

פסקי דין על הרצליה לוריא | פסקי דין על מ.ד טירת הכרמל | פסקי דין על הממונה על הגמלאות במשרד האוצר |

14146-02/16 סעש     05/01/2017




סעש 14146-02/16 הרצליה לוריא נ' מ.ד טירת הכרמל בע"מ, הממונה על הגמלאות במשרד האוצר








בית דין אזורי לעבודה בחיפה

סע"ש 14146-02-16

05 ינואר 2017

לפני: כב' הרשמת שגית דרוקר

ת
המבקשת
:

הרצליה לוריא


ע"י ב"כ: עו"ד טליה סגל



-

המשיבה
:
1. מ.ד טירת הכרמל בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד נאווה סמיר

2. הממונה על הגמלאות במשרד האוצר





החלטה

1.
לפני בקשה לפטור מאגרה, אשר הוגשה מטעם המבקשת (התובעת), לפיה מתבקש בית הדין לפטור המבקשת מתשלום האגרה המתחייבת בגין התובענה נשוא התיק העיקרי דנן, זאת מפאת מצוקתה הכלכלית הקשה של המבקשת (להלן: "הבקשה").

2.
טענות המבקשת, כפי שפורטו בבקשה ובתצהירו שצורף לבקשה, הן בתמצית כדלקמן:

א.
שכרה הממוצע של המבקשת בששת החודשים האחרונים הוא 7,467 ₪.
ב.
כמו כן ובנוסף מקבלת המבקשת קצבת שארים בסך של 2,293 מהביטוח הלאומי.
ג.
בבעלות המבקשת דירה עליה היא משלמת משכנתא בסך של 1,039 ₪ בחודש.
ד.
בימים אלה מבצעת המבקשת טיפולי שיניים בעלות של 40,000 ₪.
ה.
למבקשת בן אברך אב לשלושה ילדים קטינים כאשר המבקשת תומכת בו כלכלית בממוצע 1,000 ₪ בחודש.
ו.
למבקש עילת תביעה טובה שכן המבקשת עובדת למעלה מעשר שנים בכל ימות השבוע ולא קיבלה שכר בגין עבודתה בשבת, לא קודמה בסולם הדרגות ולא שולם לה שכר בגין עבודתה הנוספת כמנקה במקווה הגברים.
ז.
בשל כל האמור לעיל, אין בידי המבקש לשלם את האגרה המתחייבת בגין התובענה נשוא התיק העיקרי.


3.
במסגרת תגובה שהוגשה מטעם הנתבעת 1 בתאריך 4.1.17 בהתאם להחלטה מתאריך 25.10.16 טענה הנתבעת כי המבקשת בבקשתה לא התייחסה לסיכויי תביעתה כמצוות התקנות כאשר בהתאם לתמונה שהוצגה המבקשת משתכרת שכר שהינו מעל השכר הממוצע במשק . טענות המבקשת לעיין טיפול שיניים לא נתמכו בראיות, כאשר טענתה לעניין סיוע לבנה הבגיר מעיד על יכולתה הכלכלית האיתנה של המבקשת ואינו מצדיק קבלת הבקשה.

לציין בנוסף, כי על אף החלטת ביה"ד מתאריך 25.10.16 לא הוגשה עד למועד זה כל תגובה מטעם הנתבעת 2.

ההכרעה:

4.
לאחר עיון בבקשה על נספחיה, ולאחר עיון בכתב התביעה, נחה דעתי כי דין הבקשה לפטור מאגרה להתקבל אולם רק בחלקה, כפי שיפורט להלן.

5.
תנאי לפתיחת הליך בבית הדין לעבודה הינו תשלום אגרה. זהו הכלל. בצידו של כלל זה נקבע בתקנות האגרות חריג בדמות הפטרתו של בעל דין מתשלום אגרה בית הדין. תכליתו של חריג זה לאזן בין האינטרס העומד מאחורי תשלום האגרה מחד, לבין זכות הגישה לערכאות, מאידך (ע"ע (ארצי) 292/07 מזור – גיל עד, פסקאות 11-12 (טרם פורסם) 29.11.07)).

6.
בעניינו אין התובעת נחשבת לבעל דין הפטור מאגרה בשים לב להוראות תקנה 3 לתקנות אם כי חלק מרכיבי התביעה פטורים מאגרה נוכח הוראת תקנה 4 ובפרט רכיב התביעה העיקרי שעניינו תשלום שכר עבודה. המבקשת, מבקשת לפטור אותה מתשלום האגרה בשים לב לכך כי אין ביכולתה לשלם האגרה. על מנת להיעתר לבקשה כזו יש להראות קיומם של שני תנאים. האחד – כי ההליך מגלה עילה. השני - כי אין ביכולת המבקש לשלם האגרה בשים לב ליכולתו האישית בלבד, בהסתמך על רכושו, שלו של בני משפחתו (תקנות 12 לתקנות האגרות).

7.
באשר לתנאי הראשון שוכנעתי כי התובענה מגלה עילה וזאת ככל שתוכיח התובעת את טענותיו עשויה הוא לזכות בסעדים שתבעה – חלקם או כולם. אין אני מביעה עמדתי באשר לסיכויי הצלחת התביעה אלא יש להבין מהאמור שאין התביעה טורדנית או קנטרנית.

8.
באשר לתנאי השני, מעיון בחומר המונח בפני
י, לא שוכנעתי כי התובעת הצליח להראות כי אין ביכולתה לשאת בתשלום האגרה. אין להתעלם מכך שלכאורה מצבה הכלכלי של התובע אינו קל אך ככל שעל פי דברי התובעת עולה בידיה לתמוך באופן חודשי בבנה, הרי שאין מניעה כי באופן דומה תתגייס לשאת בתשלום סכום האגרה. כמו כן, יש ליתן את הדעת לעובדה כי המבקשת אינה מפרטת בבקשתה האם קיימים לה חסכונות ומה אלה. ככל שעלה בידיה אף לגייס סכום לשם מימון טיפול שיניים הרי שמאותם מקורות אין מניעה לגייס את סכום האגרה המופחת בהרבה מהסך שצויין בנושא טיפול השיניים כטענתה כאשר בנוסף אין המבקשת מפרטת כיצד אף עלה בידיה לממן שכ"ט עו"ד.

9.
אין להתעלם מהתמונה הכלכלית הלא קלה בדבר מצבה של התובעת מחד אך מנגד יש ליתן את הדעת למפורט בסעיף 8 לעיל.

10.
בשים לב לאמור הגעתי למסקנה כי יש לקבל הבקשה בחלקה באופן שאגרת בית הדין בסך 3,735.79 ₪ תשולם בשיעורים של שלושה תשלומים חודשיים שווים. שוברים לתשלום אגרה יימסרו לב"כ התובעת במזכירות ביה"ד תשלום ראשון ישולם עד ליום 1.2.17. לא יהיה צו להוצאות.


11.
מזכירות בית הדין תקבע מעקב אחר תשלום האגרה ותשלח העתק החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ז' טבת תשע"ז,
(
05 ינואר 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.












סעש בית דין אזורי לעבודה 14146-02/16 הרצליה לוריא נ' מ.ד טירת הכרמל בע"מ, הממונה על הגמלאות במשרד האוצר (פורסם ב-ֽ 05/01/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים