Google

איתן צדוק, הינומה המרכז לכלה וליופי הנשי בע"מ - אורי חזות

פסקי דין על איתן צדוק | פסקי דין על הינומה המרכז לכלה וליופי הנשי | פסקי דין על אורי חזות

33829-01/17 ברע     15/01/2017




ברע 33829-01/17 איתן צדוק, הינומה המרכז לכלה וליופי הנשי בע"מ נ' אורי חזות








בית הדין הארצי לעבודה


בר"ע 33829-01-17






ניתנה ביום

15 ינואר 2017

1
.
איתן צדוק
2
.
הינומה המרכז לכלה וליופי הנשי בע"מ
המבקשים


-

אורי חזות
המשיב

בשם המבקש –
עו"ד אלישע דיקמן



החלטה

השופט רועי פוליאק
1.
היום, בשעות אחר הצהרים, הונחה על שלחני בקשת רשות ערעור שהגיש המבקש על שתי החלטות של בית הדין האזורי בירושלים (השופטת שרה ברוינר ישרזדה; סע"ש 33524-09-13) מהיום, לפיהן נדחתה בקשה לדחות מועד דיון הוכחות הקבוע למחר בשעה 09:30 בבוקר. לבקשת רשות הערעור נלוותה בקשה בהולה למתן סעד ארעי.
2.
מהבקשה ומהמסמכים הרפואיים שצורפו לה, עולה כי ביום 25.12.2016 אושפז המבקש -
הנתבע 1 והבעלים של החברה הנתבעת 2 -
עקב אירוע לבבי, בוצע בו צינתור ללא סיבוכים והושתל תומך (סטנט) לעורק קדמי. עם שחרור המבקש, הומלץ על ידי הרופאים המטפלים בבית החולים על מנוחה בבית למשך שבוע וחזרה הדרגתית לפעילות גופנית, השתתפות בתכנית שיקום, הפסקת עישון והמשך מעקב. בתעודת מחלה של קופת חולים מאוחדת נקבע כי המבקש "אינו מסוגל לעבוד" עד ליום 27.1.2016.
3.
ביום 12.1.2017, למעלה משבועיים לאחר השחרור מהאשפוז וארבעה ימים לפני ישיבת ההוכחות, הוגשה בקשה לדחיית מועד ההוכחות, בנימוק לפיו "הנתבע 1 סבור כי אינו מסוגל להתמודד עם המאמצים הפיזיים והנפשיים הדרושים לשם התייצבות לדיון ההוכחות".
4.
המשיב, שהתנגד לבקשה, היפנה את בית הדין לאתר הפייסבוק של התובע, בו מופיעים תמונה של התובע ליד נהר הדנובה והכיתוב "שבוע טוב חברים גם מפה הדנובה קפואה" . המבקש נדרש על ידי בית הדין האזורי להבהיר את הדברים ובא כוחו ציין, בהודעה מהיום, כי נמסר לו שהמבקש מחלים בחו"ל בעצת רופאיו, לחצי היום עלולים להשפיע לרעה על מצבו והוא צפוי לחזור לארץ מחר בשעות הצהרים. בית הדין האזורי דחה בהחלטה הראשונה מהיום את בקשת הדחיה, לנוכח העובדה שהמבקש נדרש למנוחה – להבדיל מאי התייצבות לעבודה – של שבוע בלבד ומשאין הוא שרוי במנוחה מוחלטת.
5.
הוגשה בקשה נוספת, לפיה חופשת המנוחה היא בעקבות המלצה רפואית וחלק מתכנית גמילה מעישון לפי המלצת בית החולים, העיסוק בהליך גורם לתובע לחצים רבים והוא מטופל בתרופות רבות. ב"כ המבקש הדגיש את חיוניות הימצאות המבקש בדיון בהיותו בעל דין. בית הדין האזורי דחה גם את הבקשה השניה, תוך שהוא מוסיף ומציין, כי המבקש שכבר העיד עשה דין לעצמו והיעדרותו היא פרי החלטתו. בית הדין אף ציין, כי ההליך מתנהל כמעט שלוש וחצי שנים ודחיית הדיון צפוייה להאריך שמיעת הראיות בחודשים רבים.
6.
עתה מונחות בפני
בקשת רשות הערעור והסעד הזמני הבהול. ב"כ המבקש חוזר על טענותיו, מציין כי המבקש שרוי במצוקה וכי עגמת הנפש מהעיסוק בהליך "יתכן שעולה לכדי סכנת חיים של ממש". המבקש טוען כי בית הדין האזורי שגה עת הגביל את פרשנות האישור הרפואי, תוך שהוא מתייחס ל"מצב רפואי אקוטי" ולסכנת חיים של המבקש ככל שיידרש להתייצב לדיון מחר.
7.
לאחר שבחנתי את החלטות בית הדין, בקשות המבקש ומכלול החומר, הגעתי לכלל מסקנה לפי אין מקום להתערב בהחלטות בית הדין האזורי, הנסמכות הן על תוכנם של האישורים הרפואיים – שאין בהם רמז כלשהו למצב רפואי אקוטי, מה גם שהמבקש אינו נמצא בארץ, כנטען, כך ששאלת התייצבותו לדין תוך סיכון חייו (כעולה מסעיף 12 לבקשת רשות הערעור) כלל אינה עולה על הפרק –הן על החלטת המבקש לטוס לחו"ל (פעמיים מאז האירוע כעולה מהבקשה), מבלי שהגיש בקשה מראש לדחיית הדיון, והן על העובדה המהותית לפיה המבקש כבר העיד בתיק. בהערת אגב יצוין, כי הגם שלכל הבקשות לא צורף תצהיר, ככל הנראה עקב לוחות הזמנים והימצאות המבקש מחוץ לגבולות ישראל, לא זקפתי את העובדה לחובת המבקש, אך המימצאים הרפואיים שהנחו אותי בהחלטתי הם אלה המפורטים בתעודות הרפואיות בלבד.
8.
יודגש בשולי ההחלטה, כי אף אם הייתי סבור כי ניתן היה לקבל החלטה אחרת, ואיני קובע כך, ענייננו בהחלטה דיונית מובהקת של הערכאה הדיונית המופקדת על ניהול ההליך ועל האיזון בין האינטרסים של בעלי הדין ולא מצאתי לנכון, כאמור לעי, להתערב בה (ראו על דרך ההיקש: סעיף 1(1) של צו בתי המשפט (סוגי החלטות שלא תינתן בהן רשות ערעור), התשס"ט-2009)).
9.
סוף דבר
– הבקשה לרשות ערעור נדחית. משלא נתבקשה תשובה, אין צו להוצאות.

ניתנה היום,
י"ז טבת תשע"ז (15 ינואר 2017) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.














ברע בית הדין הארצי לעבודה 33829-01/17 איתן צדוק, הינומה המרכז לכלה וליופי הנשי בע"מ נ' אורי חזות (פורסם ב-ֽ 15/01/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים