Google

רויטל לוי - עזבון המנוח מוריס אדמוני ז"ל, הילה אדמוני, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על רויטל לוי | פסקי דין על עזבון המנוח מוריס אדמוני ז"ל | פסקי דין על הילה אדמוני | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

40151-02/15 א     17/01/2017




א 40151-02/15 רויטל לוי נ' עזבון המנוח מוריס אדמוני ז"ל, הילה אדמוני, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 40151-02-15 מוריס אדמוני ז"ל ואח' נ' הראל חברה לביטוח בע"מ







מספר בקשה:15
לפני
כבוד השופט
אליהו בכר


מבקשת

רויטל לוי
ע"י ב"כ עו"ד נריה און


נגד


משיבים

1. עזבון המנוח מוריס אדמוני ז"ל
2. הילה אדמוני
שניהם ע"י ב"כ עו"ד גלעד ברמן
3. הראל חברה לביטוח בע"מ





החלטה

1.
לפני בקשה לעיון בתיק בית המשפט לפי תקנה 4 לתקנות בתי המשפט ובתי הדין לעבודה (עיון בתיקים), התשס"ג – 2003 (להלן: "תקנות העיון").
2.
לטענת המבקשת, היא הגישה תביעה להשבת כספים מתוך נכסי העיזבון במסגרת תיק המתנהל בבית המשפט השלום באשדוד (להלן: "תביעת המבקשת") והיא זכאית לקבל את כל המידע בנוגע לכספים שזכה בהם העיזבון במסגרת התיק דנא.
3.
המשיבים 1-2 מתנגדים לבקשה. לשיטתם, תביעת המבקשת לא הוגשה באופן אישי כנגד המשיבה 2, אלא רק כנגד העיזבון וכנגד המשיבה 2 בכובעה כיורשת המנוח. נטען, כי עניינה של התביעה דנא הוא קבלת תגמולי ביטוח כאשר המשיבה 2 באופן אישי – ולא העיזבון - היא המוטב ולפיכך המבקשת לא הראתה קשר ענייני בין התיקים ואין סיבה להתיר לה עיון בתיק. עוד נטען שהתובענה נסבה סביב מקרה טראגי וכי עיון בתיק יהווה פגיעה בפרטיות של משיבה 2 ובנה הקטין והמבקשת לא הביאה נימוקים ממשיים להצדקת העיון.
המשיבה 3 לא הגיבה לבקשה. ביום 30.11.16 קבעתי כי העדר תגובה כמוה כהסכמה.
4.
ככלל, נקודת המוצא היא שיש להתיר עיון בתיקים, על רקע ההכרה במעמדו של עיקרון פומביות הדיון. ככל שאחד מבעלי הדין מתנגד לעיון, עליו הנטל לשכנע כי קיים טעם ממשי שלא להתיר עיון (ר' מהעת האחרונה החלטת כב' הרשם גלעד לובינסקי זיו ברע"א 3698/11 אור נ' ש.א.מ.ג.ר. שירותי אכיפה בע"מ, בפסקה 4 (27.12.2016)). במסגרת ההחלטה בבקשת העיון בית המשפט יאזן בין זכות העיון לבין זכויות ואינטרסים אחרים ובכללם זכויות בעלי הדין, צדדים שלישיים והציבור בכללות כמו גם סבירות הקצאת המשאבים הנדרשת לשם היענות לבקשה (שם; ס' 4(ד) לתקנות העיון). עוד נפסק, שאף אם הטעם העומד בבסיס בקשת העיון חלש יחסית אין בכך משום סוף פסוק שכן יש לבצע את הטעם האמור מול האינטרסים הנוגדים כאמור לעיל, כאשר הנטל הוא על מתנגד העיון (שם, בסעיף 7).
5.
בענייננו הנטל כאמור מוטל המשיבים לשכנע מדוע לא יותר עיון והם לא עמדו בו. אשר לטענה כי התיק לא עוסק בתשלומים לעיזבון אלא למשיבה 2 באופן אישי, אין למבקשת דרך לדעת ולוודא זאת ללא עיון בתיק; אשר לטענה כי עיון יפגע בפרטיות המשיבה 2 ובנה הקטין, טענה זו נטענה בעלמא וללא סימוכין. עיון בתיק מלמד כי מרבית כתבי בי-הדין שהוגשו אינם נוגעים לעניינם הפרטי של המשיבה או של בנה הקטין.
6.
יחד עם זאת, למען הזהירות ובהינתן שכמות כתבי בי-הדין בתיק קטנה יחסית, המשיבים רשאים להגיש עד ליום 23.1.17 רשימה המפרטת את החלקים בכתבי בי-הדין שהם מבקשים למנוע את העיון בהם בשל פגיעה נטענת בפרטיות.
7.
ככל שהמשיבים לא יגישו רשימה כאמור, יותר העיון בתיק במלואו ללא צורך בהחלטה נוספת. ככל ותוגש רשימה, תינתן החלטה נפרדת ביחס לעיון בתיק בהתאם לסמכותי לפי ס' 4(ו) לתקנות העיון.

המזכירות תודיע לצדדים.
תז"פ ליום 24.1.2017.

ניתנה היום, י"ט טבת תשע"ז, 17 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 40151-02/15 רויטל לוי נ' עזבון המנוח מוריס אדמוני ז"ל, הילה אדמוני, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/01/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים