Google

פרקליטות מחוז מרכז - פלילי - רפאל מלול (עציר)

פסקי דין על פרקליטות מחוז מרכז - פלילי | פסקי דין על רפאל מלול (עציר)

41129-01/17 עמת     18/01/2017




עמת 41129-01/17 פרקליטות מחוז מרכז - פלילי נ' רפאל מלול (עציר)




לך



בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
עמ"ת 41129-01-17 פרקליטות מחוז מרכז - פלילי
נ' מלול(עציר)

18 ינואר 2017

לפני כבוד השופטת דנה מרשק מרום




העוררת



פרקליטות מחוז מרכז - פלילי

נגד

המשיב


רפאל מלול (עציר)
ת.ז.
316211150

<#2#>
נוכחים
:

ב"כ המבקשת עו"ד אלירן אשכנזי

ב"כ המשיב עו"ד מיכאל עירוני

המשיב הובא
החלטה
ערר המדינה על החלטת בימ"ש השלום בראשון לציון (כב' השופט כהן) בתיק מ"ת 29367-12-16 מיום 16/01/17 לפיה הורה על שחרורו של המשיב בתנאי "מעצר בית מלא" בבית הוריו בעיר מודיעין עלית בפיקוח הוריו של המשיב ואחותו לצד הוראות נלוות וכן ערובות כספיות ממשיות, לרבות הפקדה במזומן בסך 15,000 ₪.

עסקינן בבגיר צעיר שהוגש כנגדו כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירה של הדחת קטין לסמים מסוכנים. מעובדות כתב האישום עולה כי במהלך תקופה ממושכת של כשנה ומחצה, ובין החודשים יוני 2015 ועד דצמבר 2016, בכ-50 הזדמנויות שונות, סיפק המשיב סם מסוכן מסוג קנאבוס לקטין בעלות של 120 ₪ לגרם. ייאמר כי המשיב סיפק את הסם לקטין, בין היתר, בסמוך לבית מגוריו, במסעדת הוריו ומחוצה לה. כבר יצוין בנוסף כי כנגד המשיב תלוים ועומדים שני כתבי אישום נוספים שעניינם עבירות סמים אף הם.

הסנגור המלומד הסכים לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר והמשיב נשלח לקבלת תסקיר שירות המבחן בעניינו. בימ"ש קמא אימץ את המלצת שירות המבחן לשחרר את המשיב לבית הוריו בפיקוחם ובפיקוח אחותו, על רקע התרשמות שירות המבחן וכן על בסיס התרשמות בלתי אמצעית שלו מהמפקחים.

טענתה המרכזית של המדינה היא כי שגה בימ"ש קמא משסטה מהכלל המחייב מעצר של עבריין סמים בנסיבות אלו ובמיוחד כשהורה על שחרורו של המשיב למקום מגוריו ובפיקוח הורים שלא הצליחו לזהות בעייתיות בהתנהלותו של המשיב בתקופה שקדמה למעצרו.

עיינתי בהחלטתו המפורטת של בימ"ש קמא, בכתבי האישום הנוספים התלויים ועומדים כנגדו בתסקיר שהוגש בעניינו וכן שמעתי את טיעוני הצדדים. שוכנעתי כי דין הערר להידחות.

עיון בהחלטת בימ"ש קמא מעלה כי בימ"ש קמא שקל את כל השיקולים הרלוונטיים ואיזן ביניהם באופן ראוי. בימ"ש קמא פירט את נסיבות העבירות וכן את נסיבות כתבי האישום הנוספים התלויים ועומדים כנגד המשיב. עם זאת, נתן משקל, ובצדק, לעובדה שנכון להיום למשיב אין עבר פלילי.

בימ"ש קמא ציין כי עולה מהתסקיר שקיימת בעיית התמכרות לקנאביס וכי קיים סיכון להמשך מעורבות המשיב בעבירות סמים כשתמונת המצב באשר לעומק התמכרותו אינה ברורה שכן המשיב טרם מסר בדיקות שתן.

בהמשך התייחס בימ"ש קמא למפקחים המוצעים, מהם התרשם, כאמור, באופן בלתי אמצעי. בימ"ש קמא לא התעלם מטענת התביעה החוזרת לפניי גם היום כי העבירות בוצעו בקרבת הורי המשיב. עם זאת, קבע, שוב בצדק, כי יכולת הפיקוח של הורים על צעיר שונה ועולה על פיקוח שניתן לפני קיומו של הליך פלילי ולאחריו. התרשמות בימ"ש קמא היא כי ההורים והאחות מודעים היטב למצוקה בה שרוי כעת המשיב וכי הם נכונים לסייע לו.

במסגרת הנסיבות הכוללות קיימים דמויות נוספות המעורבות בפרשה – של אותו קטין הנזכר בכתב האישום אשר שוחרר בעבר לאחר שהואשם במכירה של סם ל-12 אנשים נוספים ובגיר נוסף המאוזכר בבקשת המדינה, שוחרר אף הוא.

בימ"ש קמא היה ער לקושי הלכאורי בשחרור בתנאים עליהם המליץ שירות המבחן ואף שקל את האפשרות להורות על חלופת כליאה ועל מעצר המשיב בתנאי איזוק. עם זאת קבע בצדק כי הדבר מתייתר בנסיבות והנמקתו לעניין זה מקובלת עלי במלואה.

אשר על כן, לאור כל האמור לעיל, מצאתי כי לא נפלה כל שגגה בהחלטת בימ"ש קמא ועל כן דין הערר להידחות. אני רואה לנכון להבהיר למשיב לבל יעז להפר את תנאי השחרור שאז יימצא את עצמו שוב מאחורי סורג ובריח.
<#4#>
ניתנה והודעה היום כ' טבת תשע"ז,
18/01/2017
במעמד הנוכחים.


דנה מרשק מרום
, שופטת







עמת בית משפט מחוזי 41129-01/17 פרקליטות מחוז מרכז - פלילי נ' רפאל מלול (עציר) (פורסם ב-ֽ 18/01/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים