Google

מג'ד בן אחמד עמארנה - שירות בתי-הסוהר

פסקי דין על מג'ד בן אחמד עמארנה | פסקי דין על שירות בתי-הסוהר

2124/02 עעא     11/12/2002




עעא 2124/02 מג'ד בן אחמד עמארנה נ' שירות בתי-הסוהר




1
בתי-המשפט
בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט אברהם טל
עע"א 2124/02

מג'ד בן אחמד עמארנה

העותר:
נ ג ד

שירות בתי-הסוהר
המשיב:
ה ח ל ט ה
1. העותר מֵרצה עונש מאסר של 4 שנים ו-10 חודשים בגין עבירות של חברוּת באירגון לא מוּכּר, מתן שירות לאירגון לא חוקי, הסתה וקשירת קשר לביצוע פשע, והוא מבקש לחזור לכלא הצבאי במגידו וכן לאפשר לו להכניס לתאוֹ מכונת-הדפסה לכתב ברייל, בהיותו עיוור.
לטענת העותר, מצבוֹ בכלא "מגידו", שם היה לפני שהועבר לכלא "הדרים", היה נוח יותר, מאחר והוּתר לו לקבל ספרים בכתב ברייל; ומאחר שבכלא "הדרים" הצפיפות רבה יותר והדבר מקשה עליו, בהיותו עיוור, להתנועע בתא. לדברי העותר, כלא "הדרים" מרוחק ממקום מגורי משפחתו וקשה להם לבקר אותו.

2. המשיב מתנגד להעברתו של העותר לכלא "מגידו" שכּן לדברי סא"ל אלבן, רמ"ד שבויים ועצורים בענף כליאה בצה"ל, שאחראי על כלא "מגידו", העותר מהווה גורם שלילי ומתסיס את יֶתר האסירים בכלא, והחזרתו לשָׁם תשפיע לרעה על הִלכי הרוח.
יש בנימוק זה לכשעצמו כדי לגרום לדחיית העתירה, שכּן חובתו של המשיב לשמור על הסֵדר והמשמעת בבתי-הסוהר, ואם החזרתו של העותר לכלא "מגידו" עלולה לפגוע בסֵדר ובמשמעת שָׁם,- אין מקום להיעתר לבקשה, חרף התנאים הלֹא נוחים בהם שוהה העותר בכלא "הדרים".
לא למותר לציין, שבתאריך 14.11.2001 ביקש העותר להעבירוֹ לכלא "מגידו" או לכלא "הדרים" מאותם נימוקים בגללם הוא מבקש לחזור לכלא "מגידו".

3. באשר לקבלת ספרים בכתב ברייל, מוסכם כי מאז שהגיע העותר לכלא "הדרים" הוא קיבל חלק מהספרים, ואת האחרים יקבל בתיאום עם "הצלב האדום".

4. העותר מבקש כאמור להכניס מכונת-הדפסה בכתב ברייל לתאוֹ כדי שיוכל לכתוב בכתב זה, בהיותו עיוור.
המשיב מתנגד לבקשה מאחר ואסור על כל האסירים להחזיק מכונת-הדפסה, וכן בשל אופיוֹ הבעייתי של העותר.
עם כל ההבנה לרצונו של העותר לכתוב בכתב ברייל, הרי סירובו של המשיב לאפשר לו לעשות כן במכונת-הדפסה סביר בעיניי, גם אם הדבר היה מתאפשר לאסירים אחרים, שכּן העותר עלול להשתמש בה לצורך הפצתו של חומר הסתה, ואינני רואה מקום להטיל על המשיב לבדוק כל מסמך בכתב ברייל שיֵצא מתחת ידו של העותר.

5. לאור כל האמור לעיל אני דוחה את העתירה.
ניתנה והוּדעה בפומבי היום, ו' בטבת התשס"ג, 11 בדצמבר 2002.
אברהם טל
, שופט
קלדנית: ד.ל.ס.








עעא בית משפט מחוזי 2124/02 מג'ד בן אחמד עמארנה נ' שירות בתי-הסוהר (פורסם ב-ֽ 11/12/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים