Google

שמואל גובר - מדינת ישראל רשות מקרקעי ישראל ('הרשות'), ועד האגודה השיתופית של מושב פעמי תש"ז ('האגודה'), ל עו"ד יואל נעים ואח'

פסקי דין על שמואל גובר | פסקי דין על מדינת ישראל רשות מקרקעי ישראל ('הרשות') | פסקי דין על ועד האגודה השיתופית של מושב פעמי תש"ז ('האגודה') | פסקי דין על ל עו"ד יואל נעים ואח' |

14035-04/16 א     31/01/2017




א 14035-04/16 שמואל גובר נ' מדינת ישראל רשות מקרקעי ישראל ('הרשות'), ועד האגודה השיתופית של מושב פעמי תש"ז ('האגודה'), ל עו"ד יואל נעים ואח'








בית המשפט המחוזי בבאר שבע



ת"א 14035-04-16 גובר נ' רשות מקרקעי ישראל



לפני כבוד השופט שלמה פרידלנדר




התובע



שמואל גובר


נגד

הנתבעים
.1

מדינת ישראל – רשות מקרקעי ישראל ('הרשות')

.2

ועד האגודה השיתופית של מושב פעמי תש"ז ('האגודה')

לתובע – עו"ד יואל נעים
לרשות
– עו"ד עדי רון
לאגודה – עו"ד אריה נצר


החלטה

לפניי "הודעה ובקשה מטעם הנתבעת 2" מהיום, שאותה קראתי בזקירת-גבה.
לא ראיתי צורך בתשובה.
לא ברור לי על מה מבוססת ההתרשמות כי גיבשתי עמדה לגבי התביעה, התרשמות מופרכת שסותרת את דבריי המפורשים בגוף ההחלטה הנדונה [שורות 13­-14].
לא ברור לי על מה מבוססת ההתרשמות כי לדעתי הנטל על האגודה לסתור את טענות התובע. אדרבא, בהחלטתי הזכרתי את ההלכה כי על התובע, בשים לב לאופי טענותיו נגד האגודה, רובץ נטל ראייתי מוגבר. ברור כי בכל משפט כל צד מנסה לשכנע את בית-המשפט בצדקתו ולסתור את ראיות הצד-שכנגד. ברור גם שההכרעה השיפוטית נעשית בשים-לב לנטל הבאת הראיות ולנטל השכנוע.
כל התנגדות להגשת ראיה מטעם הצד-שכנגד משמעותה ניסיון לחסום אותה ראיה.
קביעתי כי "דרכם של רמאים לשוב ולרמות בשיטה דומה" לא נאמרה כהתייחסות קונקרטית פוזיטיבית, אף לא לכאורה, חלילה – אלא בגדר נימוק לרלבנטיות של עדות שיטה ומעשים דומים לטענת מרמה. לא ברור, אפוא, על מה המחאה.
ברור כי הניסיון להוכיח טענת מרמה צפוי להיות כרוך בעיסוק ב"רפש". אין בכך כדי לשלול את הלגיטימיות של התביעה; כפוף להשלכות של דחיית הטענה, אם יתברר שהמדובר היה לא בחשיפת רפש אלא בהטלתו הבלתי-מוצדקת.
בקשת ב"כ האגודה להקדים את שעת סיום הדיון ברבע שעה לצורך השתתפות באזכרת אימו מתקבלת, בשים-לב למחירה המזערי.
ביום 5.2.17 (עד השעה 14:45) יעידו עדי התובע (חקירות ראשיות ונגדיות), וביום הנוסף שנקבע – 19.2.17 – יעידו עדי הנתבעות (חקירות ראשיות ונגדיות). הצדדים יהיו ערוכים לחקירות קצרות וממוקדות כמתחייב מהקצאת זמן זו.
לא ברור על איזו "פגיעה קשה בזכותה של הנתבעת 2 להליך הוגן" מדובר. ברוב שנותיו הארוכות של סדר הדין האזרחי של המשפט המקובל, וזו גם המגמה בטיוטת התקנות החדשות המוצעות – עדים מעידים בחקירה ראשית ללא תצהירים מוקדמים, ונחקרים בחקירה נגדית מיד לאחר מכן.
בשולי הדברים אביע מורת הרוח מן הדברים הלעומתיים, חסרי-היסוד, כלפי בית-המשפט ב"הודעה ובקשה" הנדונה, שגררו את הצורך, משום מראית פני הצדק, לבזבז זמן שיפוטי יקר בהתייחסות אליהם כמפורט לעיל.

ניתנה היום, ד' שבט תשע"ז, 31 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.









א בית משפט מחוזי 14035-04/16 שמואל גובר נ' מדינת ישראל רשות מקרקעי ישראל ('הרשות'), ועד האגודה השיתופית של מושב פעמי תש"ז ('האגודה'), ל עו"ד יואל נעים ואח' (פורסם ב-ֽ 31/01/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים