Google

ארז בוזלי - אורגד - ח.ש.ן בע"מ, אורגד ש.נ. בע"מ

פסקי דין על ארז בוזלי | פסקי דין על אורגד - ח.ש.ן | פסקי דין על אורגד ש.נ. |

37040-08/16 סעש     14/03/2017




סעש 37040-08/16 ארז בוזלי נ' אורגד - ח.ש.ן בע"מ, אורגד ש.נ. בע"מ








בית דין אזורי לעבודה בחיפה

סע"ש 37040-08-16

14 מרץ 2017

לפני: כב' השופטת איריס רש


התובע
:

ארז בוזלי
ע"י ב"כ: עו"ד ציגלר
מטעם הסיוע המשפטי



-

הנתבעות
:
1

.
אורגד - ח.ש.ן בע"מ

2

.
אורגד ש.נ. בע"מ
ע"י ב"כ: עו"ד אליהו אורגד ואח'



החלטה

1.
מונחת לפניי בקשת התובע למתן

פסק דין
חלקי כנגד הנתבעות בגין הרכיבים דמי הבראה, פדיון חופשה ושחרור הכספים הצבורים בקופת הפיצויים של התובע.

2.
לטענת התובע, בדיון המוקדם שהתקיים ביום 6.2.17 הצהיר ב"כ הנתבעת כי הנתבעת מודה שהתובע זכאי לפדיון חופשה בגין 37.5 ימים כן ל – 4.5 ימי הבראה בסך של 1,360 ₪. עוד הצהיר ב"כ הנתבעת שבקופת הפיצויים על שם התובע צבור סך של 13,467 ₪ נכון ליום 2.2.17.

התובע טוען כי אין הצדקה לעיכוב הסכומים בהם מודה הנתבעת לסוף ההליך ומבקש ליתן

פסק דין
חלקי בגין רכיבים אלו לאלתר.

3.
הנתבעת מתנגדת לבקשה. לטענתה, לזכות התובע עומדת יתרת זכות של פדיון חופשה והבראה ואולם מנגד עומדת לנתבעת טענת קיזוז בגין תמורת הודעה מוקדמת. לפיכך, בשלב זה וטרם הוכרעו נסיבות סיום העבודה, אין מקום למתן

פסק דין
חלקי בגין פדיון חופשה והבראה. עוד נטען כי גם התחשיב של פדיון חופשה שנוי במחלוקת ועל כן, גם מטעם זה, אין מקום למתן

פסק דין
חלקי.

באשר לכספים הצבורים בקופת הפיצויים של התובע נטען כי בהתחשב בטענת הנתבעת ולפיה התובע התפטר בנסיבות שבהן הוא אינו זכאי לפיצויי פיטורים, הנתבעת אמנם אינה זכאית למשוך אליה את כספי הפיצויים בקופת התובע בשלב זה ואולם היא עשויה להיות זכאית להם בבוא היום במידה ויימשכו כספים מהקופה שלא בשל "אירוע מזכה".

4.

לבית הדין סמכות למתן

פסק דין
חלקי על פי תקנה 191 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984
(להלן: ה
תקסד"א
) שאומצה מכוח סעיף 33 לחוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט-1969.
וכך קובעת תקנה 191 לתקסד"א:

"בית המשפט רשאי, בכל שלב משלבי הדיון, להוציא

פסק דין
באחת התביעות שבתובענה או בחלק מהתביעה, וליתן את הסעד הנתבע, כולו או מקצתו, לאותה תביעה או לחלקה, או לסרב לתיתו, כל אימת שנראה לבית המשפט שאין בהמשך הדיון כדי לשנות את הממצאים לגבי העובדות המהותיות או לגבי השאלות העומדות להכרעה לענין התביעה או הסעד כאמור"
.

5.
במסגרת הדיון המוקדם מיום 6.2.2017 הצהיר ב"כ הנתבעת כי בקופת הפיצויים של התובע נכון ליום 2.2.2017 נצברו סך של 13,647 ₪ שלא שוחררו לטובת התובע (עמ' 2 ש' 9-10 לפרוטוקול). עוד נטען, כי במועד סיום העבודה עמדו לרשות התובע 37.5 ימי חופשה, שלא שולמו והנתבעת מודה בצורך לשלמם. ב"כ הנתבעת הוסיף כי התובע זכאי ליתרת תשלום דמי הבראה בגין 7 חודשים העומדת על 4.5 ימים בסך של 1,360 ₪ (עמ' 2 ש' 16-22 לפרוטוקול).

באשר לשחרור כספי פיצויי הפיטורים שנצברו לזכות התובע בקופת הפנסיה קיימת מחלוקת משפטית הנוגעת לפרשנותו ויישומו של סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים, כאשר יחסי העבודה הסתיימו בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים על פי חוק וכאשר הזכות לשחרור כספי הפיצויים מותנית בכך שהעובד לא משך כספים מהקופה שלא בשל אירוע מזכה. המחלוקת נסובה על המועד שבו נבחנת משיכת הכספים עקב קיומו של האירוע המזכה. לנוכח המחלוקת בדבר נסיבות סיום העבודה וכן קיומו של התנאי ולפיו הזכות לשחרור כספי הפיצויים מותנית בכך שהעובד לא משך כספים מהקופה שלא בשל אירוע מזכה בסעיף 14 החל על הצדדים מכח צו הרחבה בדבר פנסיית חובה –לא ניתן, בשלב זה וטרם בירור עובדתי ושמיעת טענות הצדדים, לקבוע באופן חד משמעי כי התובע זכאי לשחרור כספי הפיצויים שנצברו לזכותו בקופת הפנסיה.

כך גם, לנוכח טענת הקיזוז של הנתבעת בדבר תמורת הודעה מוקדמת ומשעה שלא הוכרעו נסיבות סיום העבודה וכפועל יוצא לא הוכרעה טענת הקיזוז של הנתבעת, אין וודאות לגבי הסכומים להם זכאי התובע בגין פדיון חופשה והבראה.
בנסיבות אלו, בהן לא ניתן לומר בוודאות כי כל העובדות המהותיות לצורך זכאות התובע לפדיון חופשה ולדמי הבראה הינן ברורות, כך שבעניין זה לא יתברר דבר נוסף בהמשך ההליכים, אין מקום למתן

פסק דין
חלקי.

6.
לנוכח כל האמור לעיל, הבקשה נדחית.

7.
ההוצאות ילקחו בחשבון בסוף ההליך.

ניתנה היום, ט"ז אדר תשע"ז,
(
14 מרץ 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.












סעש בית דין אזורי לעבודה 37040-08/16 ארז בוזלי נ' אורגד - ח.ש.ן בע"מ, אורגד ש.נ. בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים