Google

עז' נעים סמעאן דאוד (חדאד) ז"ל (המנוח) - אבנר חלוץ, אדיב מח'ול (נמחק), פרחה מח'ול ואח'

פסקי דין על עז' נעים סמעאן דאוד (חדאד) ז"ל (המנוח) | פסקי דין על אבנר חלוץ | פסקי דין על אדיב מח'ול (נמחק) | פסקי דין על פרחה מח'ול ואח' |

36893-11/12 א     15/03/2017




א 36893-11/12 עז' נעים סמעאן דאוד (חדאד) ז"ל (המנוח) נ' אבנר חלוץ, אדיב מח'ול (נמחק), פרחה מח'ול ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 36893-11-12 דאוד (חדאד) ז"ל(המנוח) נ' חלוץ ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
37

בפני

כבוד השופט
דניאל פיש


מבקשים

עז' נעים סמעאן דאוד (חדאד) ז"ל (המנוח)


נגד


משיבים

1. אבנר חלוץ
2. אדיב מח'ול (נמחק)
3. פרחה מח'ול
4. משרד מיסוי מקרקעין - משרד האוצר
5. פייסל מוסא- הנאמן הזמני


החלטה


1.
בפני
בקשה לתיקון טעות בפסיקתא שאושרה על ידי בית המשפט ביום 7.12.16. בבקשה נטען כי
בסעיף 1(ג) לפסיקתא הושמט בטעות משמו המלא של המנוח שהוא "נעים סמעאן דאוד (חדאד)"
השם "נעים". בבקשה עותר התובע להוסיף את השם "נעים" לשם המלא של המנוח, כך שיהיה תואם את האמור בפסק הדין מיום 4.12.16.

2.
הנתבעת 3, בתגובתה לבקשה שהוגשה על ידי בא כוחה עו"ד מח'ול שכזכור נמחק כנתבע בהליך, התנגדה לתיקון המבוקש בחלוף המועד להגשת בקשה לתיקון

פסק דין
לפי סעיף 81 לחוק בתי המשפט, התשמ"ד-1984 ובהעדר בקשה להארכת מועד מטעם התובע. הנתבעת 3 טענה עוד כי דין הבקשה להידחות לגופה מאחר ושמו של עו"ד מחול צויין בפסיקתא כנתבע 2 למרות שנמחק מההליך ובניגוד למה שצויין בפסק הדין. לחילופין מבקש עו"ד מח'ול להורות על המצאת נוסח חדש לפסיקתא בו יובהר כי פסק הדין אינו מחייב אותו ואינו מבטל שום עסקה שהוא עשה עם התובעים כקונה ועם כל צד ג' אחר כמוכר, הכל מאחר והוא נמחק מההליך.

3.
התובע, בתשובתו לתגובת הנתבעת 3, ביקש להאריך את המועד הקבוע בחוק לתיקון הפסיקתא וטען כי הטעות הנ"ל התגלתה לו רק ביום 6.2.17 עת קיבל לידיו את הודעת הערעור על פסק הדין שהוגשה בידי הנתבעים 2 ו-3 והבקשה שבכותרת הוגשה יום למחרת ב- 7.2.17. במסגרת התשובה, הוסיף התובע וביקש גם לתקן אותה טעות בשם המנוח המתוארת לעיל שנפלה גם בסעיף 43 לפסק הדין וטען כי גם אותה טעות בפסק הדין גילה עם קבלת הודעת הערעור ובחינה של פסק הדין לאור הגשת הערעור. לטענת התובע, יש באמור כדי להוות הסבר המתקבל על הדעת לאי הגשת הבקשה לתיקון הטעות במועד הקבוע לכך בדין ויש בו כדי להצדיק היענות לבקשה להארכת מועד.

4.
לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובת עו"ד מח'ול והנתבעת 3 ובתשובת התובע, החלטתי להיעתר לבקשה ולהורות על התיקון המבוקש.

5.
אין חולק כי מדובר בטעות טכנית גרידא בשם המנוח ממנו הושמט באופן מקרי השם "נעים", פעם אחת בפסק הדין (בסעיף 43) ובפעם השנייה בפסיקתא שהוגשה על ידי התובע עצמו. עו"ד מח'ול והנתבעת 3 אינם חולקים על זהותו ושמו של המנוח נעים סמעאן דאוד, כפי שהוגדר גם בפתח פסק הדין. בנסיבות, מצאתי בהסבר שהביא התובע לאיחור בהגשת הבקשה לתיקון הטעות כהסבר המניח את הדעת והמהווה טעם מיוחד המצדיק היעתרות לבקשה להארכת מועד לפי תקנה 528 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 כאשר מיותר גם לציין כי אין בתיקון המבוקש בשם המנוח כדי לגרום למי מהנתבעים עיוות דין.

6.
אני מורה איפוא על תיקון שמו של המנוח בסעיף 43 לפסק הדין (שורה 3 בעמ' 19 לפסק הדין מיום 4.12.16) על ידי הוספת השם "נעים" במקום שבו הוחוסר. יחד עם זאת, מצאתי לנכון להיעתר לבקשת עו"ד מח'ול למחוק את שמו מהפסיקתא כנתבע בהליך.

7.
בקשת עו"ד מח'ול להבהרת פסק הדין כמתואר לעיל נדחית בזאת, בהעדר צורך בכך לאור קביעותיו הברורות של פסק הדין.

8.
לאור האמור ולמען הסדר הטוב, ימציא ב"כ התובע לתיק לאישור בית המשפט פסיקתא מתוקנת בהתאם להוראות החלטה זו (תיקון שם המנוח ו- מחיקת שמו של עו"ד מחו'ל כנתבע בהליך) וזאת תוך 5 ימים מהיום.

ניתנה היום, י"ז אדר תשע"ז, 15 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 36893-11/12 עז' נעים סמעאן דאוד (חדאד) ז"ל (המנוח) נ' אבנר חלוץ, אדיב מח'ול (נמחק), פרחה מח'ול ואח' (פורסם ב-ֽ 15/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים