Google

אלכסיי צבטקוב - חב' דואר ישראל בע"מ

פסקי דין על אלכסיי צבטקוב | פסקי דין על חב' דואר ישראל בע"מ

29001-06/16 תק     14/03/2017




תק 29001-06/16 אלכסיי צבטקוב נ' חב' דואר ישראל בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה


14 מרץ 2017
ת"ק 29001-06-16 צבטקוב נ' חב' דואר ישראל בע"מ




בפני

כב' הרשם הבכיר אורן כרמלי


תובע

אלכסיי צבטקוב


נגד


נתבעת

חב' דואר ישראל בע"מ




פסק דין


התובע שלח באמצעות הנתבעת, חברת דואר ישראל בע"מ, משלוח לרוסיה הכולל דרכונים, ייפוי כוח נוטריוני ומסמכים שונים נוספים שנדרשו למייצגו ברוסיה לצורך השלמת מכר דירה. התובע ביטח את המשלוח עד לסך של 25,000 ₪. אין מחלוקת שהמשלוח לא הגיע ליעדו ולא אותר.
בנסיבות אלה נדרש התובע להנפיק דרכונים רוסיים חדשים, כשלצורך כך נדרשת התייצבות אישית אצל השלטונות המתאימים ברוסיה. כן נדרש התובע להפיק אישור נוטריוני חדש. לצורך כך נדרש התובע להוצאות שונות כדוגמת: סיוע בהגשת המסמכים, התייעצות עם עורכי דין בישראל וברוסיה, עלות הוצאת מסמכים, עלויות טיסה ושהות ברוסיה ועוד כהנה הוצאות. עוד טען התובע לנזק בשל ביטול עסקת המכר והפסד ימי עבודה.
התובע טען להוצאות של למעלה מ- 30,000 ₪ והגיש תביעתו בגבול הביטוח סך של 25,000 ₪.



הנתבעת אינה חולקת שהמשלוח לא הגיע ליעדו ואף אינה חולקת כי משנרכש ביטוח עליה לשאת בפיצוי התובע. לטענתה על-פי תנאי הביטוח עליה לשאת בהוצאות נזק ישיר בלבד.


הצדדים איפוא חלוקים באשר לגובה הפיצוי.

התיק נקבע תחילה לדיון ליום 8/1/17. לאותו מועד לא התייצבה הנתבעת למרות זימון כדין, כפי שעולה מעיון ברישומי בית המשפט. בנסיבות אלה הוגשה בקשה לביטול פסק הדין. דיון בבקשה נקבע ליום 22/2/17. הנתבעת ביקשה לדחות את מועד הדיון בשל דיון בתיק אחר. בנסיבות אלה נקבע הדיון ליום 1/3/17.

על-פי הוראת
תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976,
משמדובר בתובענה בהליך של תביעות קטנות, יהיה פסק הדין מנומק באופן תמציתי.

דיון ומסקנות
בקשה לביטול

פסק דין

:
על-פי רישומי המחשב בוצע לנתבעת זימון כדין, אשר התקבל בידי מורשה מטעמה. בנסיבות אלה אין מקום להורות על ביטול פסק הדין מחובת הצדק. יחד עם זאת רשאי בית לבטל את פסק הדין משיקוליו תוך איזון בין סיבת המחדל לסיכויי הצלחה בהגנה. במקרה זה מצאתי להורות על ביטול פסק הדין באשר לא הוכח זלזול בוטה מצד הנתבעת כלפי בית המשפט וכי טענתה שעל-פי חוזה הביטוח היא מחוייבת בפיצוי בגין נזק ישיר בלבד, היא טענה שמהווה הגנה אפשרית, באופן שיש בו להצדיק ביטולו של פסק הדין שניתן בהעדר התייצבות.
בצד האמור זכאי התובע לפיצוי בגין התייצבותו המיותרת לדיון מיום 8/1/17 ובשל הארכת הדיון שלא לצורך.
אשר על כן אני מורה על ביטול פסק הדין שניתן נגד הנתבעת בהעדר התייצבות ביום 8/1/17. הנתבעת תישא בהוצאות התובע סך של 850 ₪ בגין ביטול פסק הדין שניתן, שישולמו ללא קשר לתוצאות ההליך העיקרי.

גובה הפיצוי לתובע
:
כאמור הנתבעת אינה חולקת שמאחר שהמשלוח לא הגיע ליעדו, התובע זכאי לפיצוי. יחד עם זאת טוענת הנתבעת כי יש להגביל את הפיצוי לנזק הישיר בלבד. יש לקבל הטענה לאור הוראות הסכם הביטוח שנערך בין הצדדים לגבי המשלוח כפי שהוא מופיע בתמצית תנאי משלוח בשירות
ems
.

יצויין כי מאז מועד הגשת התביעה הפיק התובע את המסמכים והדרכונים שאבדו ולפיכך הגיש קבלות על הוצאות בפועל. חלק מההוצאות היו בשקלים וחלק ברובלים. הרובלים שוערכו לשקלים על-פי שער רובל לשקל (ת/4).
התובע זכאי איפוא לפיצוי בגין הצורך בהפקת דרכונים חדשים תחת אלו שאבדו, כשלעניין זה לא ניתן להפריד מהנזק גם את הצורך בהתייצבותו האישית לצורך הפקתם, לרבות כל האגרות, האישורים, עלויות התירגום והתיווך שנדרש, סך של 7,678₪.

אין מקום לפצות את התובע בגין נזק עקיף באשר זה אינו נכלל בהסכם הביטוח. בנסיבות אלה אין פיצוי בגין הפסד ימי עבודה (ת/3), עלות השהייה ברוסיה ופיצוי ששולם בגין ביטול עסקת המכר מאחר שהמסמכים הנדונים לא הגיעו ליעדם ובמועד.

נציג הנתבעת הכיר גם בחובתו לשאת בעלויות שירות הדואר לצורך שליחת מסמכים נדרשים וקבלתם (עמ' 3, ש' 25), סך של 1,900 ₪.

התוצאה
:
6.
לאור כל האמור אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע 9,578 ₪ בתוספת 500 ₪ הוצאות משפט וסך של 850 ₪ בגין הבקשה לביטול

פסק דין
.
הסכומים ישולמו תוך 30 ימים מהיום.

מי מהצדדים שאינו מרוצה מתוצאת פסק הדין רשאי לפנות תוך 15 ימים מהיום לבית המשפט המחוזי בלוד ולבקש רשות להגיש ערעור על פסק הדין.


ניתן היום,
ט"ז אדר תשע"ז, 14 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 29001-06/16 אלכסיי צבטקוב נ' חב' דואר ישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים