Google

שאול אדיב סאיג - מדינת ישראל, מבטחים מוסד לבטוח סוציאלי של העובדים בע"מ

פסקי דין על שאול אדיב סאיג | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על מבטחים מוסד לבטוח סוציאלי של העובדים |

6300-09/16 עע     03/04/2017




עע 6300-09/16 שאול אדיב סאיג נ' מדינת ישראל, מבטחים מוסד לבטוח סוציאלי של העובדים בע"מ








בית הדין הארצי לעבודה


ע"ע 6300-09-16


03 אפריל 2017

שאול אדיב סאיג
המערער
-

.1
מדינת ישראל

.2
מבטחים מוסד לבטוח סוציאלי של העובדים בע"מ
המשיבים
בפני
סגנית הנשיא ורדה וירט ליבנה
, השופטת לאה גליקסמן
, השופטת סיגל דוידוב-מוטולה
נציג ציבור (עובדים) מר ישראל דורון, נציגת ציבור (מעסיקים) גב' רוית ברניב
המערער בעצמו
בשם המדינה עו"ד אודלי-ה גליק

בשם מבטחים עו"ד יורם הרשקוביץ
פסק דין


1.
לפנינו ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל אביב (השופטת קרן כהן ונציגי הציבור מר יגאל כוחלאני ומר אפרים שלייפר; ק"ג 6586-07-15), בו תביעתו של המערער התקבלה באופן חלקי לאור הקביעה כי ההסדר שנקבע בבג"ץ קוריצקי חל על המערער ותביעותיו האחרות נדחו.

2.
המערער בערעור שלפנינו טוען כי בג"ץ קוריצקי אינו חל עליו לאור מועד פרישתו המוקדמת. כמו כן, המערער טוען כי על פי הסכם הרציפות עליו הוא חתם היה על המשיבות לשלם לו גמלה בגין כל תקופות העבודה החל ממועד פרישתו המוקדמת בשנת 1999.

3.
בערעור שלפנינו העלה המערער לראשונה את הטענה כי היה על המדינה להחיל עליו את סעיף 85(א) לחוק שירות המדינה (גמלאות)[נוסח משולב], תש"ל- 1970 (להלן: חוק הגמלאות), וטענתו הועלתה לראשונה בשלב זה מאחר ולדבריו לא ידע על קיומו של הסעיף קודם לכן.

4.
ב"כ המשיבות הצהירו בדיון שלפנינו כי ברגע שיתקבלו הנתונים לצורך החלת ההסדר שנקבע בבג"ץ קוריצקי, הסדר זה יוחל גם על המערער רטרואקטיבית.

5.
ב"כ המדינה טענה כי טענתו של המערער לגבי סעיף 85(א) לחוק הגמלאות הועלתה לראשונה בערעור וגם אם היתה מועלית מלכתחילה הרי שלא ניתן היה להתייחס אליה לאור הזמן הרב שחלף. למצער, יכול היה המערער לדעת על חישוב תקופת שירותו במדינה לצורך קבלת הגמלה במועד שקיבל את ההודעה מהממונה על הגמלאות עם פירוט חישוב הגמלה עוד בשנת 1999. באותה הודעה, מצוינת תקופת שירותו של הגמלאי במדינה. המערער יכול היה לערער על הודעתו זו של הממונה על הגמלאות ולא עשה זאת עד הגשת התביעה בבית הדין האזורי. המערער בעצמו טען שתביעתו התבססה על הסכם הרציפות שחתם עליו ולא על סעיף 85(א) לחוק הגמלאות.

6.
לאחר שבחנו את טענות הצדדים וכלל החומר שהובא לפנינו הננו סבורים שדין הערעור להידחות, הן מטעמיו של בית הדין האזורי בפסק דינו מושא הערעור והן באשר לטענה החדשה שהועלתה רק בערעור – לגביה מקובלת עלינו תשובתה של ב"כ המדינה כי המערער לא העלה טענתו זו במשך שנים רבות ולא פעל בהתאם לדרישת התקנות, כך שהמועד להעלאתה חלף זה מכבר.

7.
סוף דבר, הערעור נדחה. בהתחשב בהיות המערער גמלאי אין צו להוצאות.
ניתן היום, ז' ניסן תשע"ז (03 אפריל 2017), בנוכחות הצדדים.





ורדה וירט-ליבנה,
סגנית נשיא, אב"ד

לאה גליקסמן
,
שופטת

סיגל דוידוב-מוטולה

,
שופטת
מר ישראל דורון
נציג ציבור (עובדים)



גברת רוית ברניב,
נציגת ציבור (מעסיקים)








עע בית הדין הארצי לעבודה 6300-09/16 שאול אדיב סאיג נ' מדינת ישראל, מבטחים מוסד לבטוח סוציאלי של העובדים בע"מ (פורסם ב-ֽ 03/04/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים