Google

הדר ואייל לוי, ג'ולייט ואילן שרון, מיכל וליאור-מאיר ברגיג - בנק אוצר החייל בע"מ

פסקי דין על הדר ואייל לוי | פסקי דין על ג'ולייט ואילן שרון | פסקי דין על מיכל וליאור-מאיר ברגיג | פסקי דין על בנק אוצר החייל בע"מ

2028/02 פשר     16/02/2003




פשר 2028/02 הדר ואייל לוי, ג'ולייט ואילן שרון, מיכל וליאור-מאיר ברגיג נ' בנק אוצר החייל בע"מ




1
בתי המשפט
פשר 002028/02
בשא 1854/03
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
16/02/03

כב' השופטת אלשיך ורדה

בפני
:

1. הדר ואייל לוי

2. ג'ולייט ואילן שרון

3. מיכל וליאור-מאיר ברגיג

ע"י ב"כ עוה"ד ר. בביאן
המבקשים:

-- נ ג ד --
בנק אוצר החייל בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד ג. יחזקאלי ואח'

המשיב:

החלטה

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים לעניין החיוב בהוצאות, החלטתי שדין עמדת המבקשים להתקבל; נסיבות המקרה הינן שונות בתכלית מאלו שתוארו בהחלטתי בעניין פש"ר 1828/02 א.פ השקעות נ' הבנק לפיתוח התעשיה, שם לא דובר אלא בבקשת סרק אשר הוגשה בידי חייב של הבנק בכדי לנסות וללחוץ על הבנק להתפשר עמו על חובו, בלא שהוגשה התראת פירוק ותוך נסיון לנצל את מצבו דאז של הבנק לפיתוח התעשיה, אשר סבל מזרם של משיכת פקדונות בידי הציבור באותם זמנים.
בנסיבות המקרה ענין במבקשים אשר הוכיחו לכאורה, למצער, היותם נושים של הבנק, אשר כספם לא שולם, וזאת בלא הצדקה מספקת. לעניין זה, לא שוכנעתי מטענות בא כוחו המלומד של הבנק, ודומה כי היה על הבנק לשלם את המגיע ממנו במועד (או לפחות לפעול ביתר שאת לשם כך), ואזי היתה נחסכת הבקשה כולה. זאת ועוד; בנסיבות המקרה דנן הוגשה התראת פירוק, אשר משמעותה איננה אך ורק צעד מקדים לפני פירוק חברה, אלא התראה לחייב כי עליו לשלם את חובו לאלתר, וככזו, היא עשויה להחשב לכלי גביה לגיטימי, באופן דומה להתראת פשיטת רגל. יוער, כי שתי ההתראות דנן מהוות כלי לחזקה משפטית חלוטה של חדלות פרעון, שמטרתו להבהיר לחייב את התוצאות החמורות של אי עמידה בחובותיו על-פי דין, ואין רלוונטיות, לעניינן, לשאלת יכולתו הכספית של החייב בחיי המעשה.

בנסיבות המקרה, ואף נוכח העובדה כי הבנק לא נמנע מלטעון לעובדות חדשות שאינן מעוגנות בהכרח בבקשה העיקרית, וזאת בלא לטרוח לאמתן בתצהיר, הרי מכלול השיקולים מוביל למסקנה, כי התנהגות הבנק היא אשר לקתה באבק ריחם של צעדים שלא כדין; כך מלמד אף נוסח המכתבים אשר שלח בא-כוחו המלומד למבקשים, אשר כללו אף איומים בהטלת סנקציות אישיות על פרקליטם, וזאת שלא כדין. טוב היה הבנק עושה לו שקל את העובדה, כי בנק, חרף מעמדו הנכבד בחיי הכלכלה, איננו חסין מפני הגשת בקשות פירוק, קל וחומר מפני התראות פירוק, ואם וכאשר נמנע הוא מלשלם את חובותיו מטעמים אשר אינם כדין.

אי לכך, מצאתי כי ראוי לחייב את הבנק בהוצאות. מאידך גיסא, לאור העובדה כי בקשת הפירוק נמחקה בטרם נידונה, אין בדעתי למצות את הדין עם הבנק. לכן, ישא הבנק בהוצאות המבקשים ובשכר-טרחת עורך-דין בבקשת הפירוק ובבקשה הנוכחית בסך 10,000 ש"ח בתוספת מע"מ, אשר ישאו ריבית והצמדה כדין מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

בלשכתי, היום י' ב אדר א, תשס"ג (12 בפברואר 2003) בהעדר הצדדים.
אלשיך ורדה
, שופטת








פשר בית משפט מחוזי 2028/02 הדר ואייל לוי, ג'ולייט ואילן שרון, מיכל וליאור-מאיר ברגיג נ' בנק אוצר החייל בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/02/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים