Google

הפניקס חברה לביטוח בע"מ - אלחנדרו קלוצמן, איי.די.איי.חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על אלחנדרו קלוצמן | פסקי דין על איי.די.איי.חברה לביטוח |

40237-06/16 תאמ     24/04/2017




תאמ 40237-06/16 הפניקס חברה לביטוח בע"מ נ' אלחנדרו קלוצמן, איי.די.איי.חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 40237-06-16 הפניקס חברה לביטוח בע"מ

ואח' נ' קלוצמן ואח'



לפני
כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס


התובעת/הנתבעת שכנגד

הפניקס חברה לביטוח בע"מ


נגד


הנתבעים/התובעים שכנגד

1.אלחנדרו קלוצמן
2.איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך. לאחר ששמעתי את עדת התובעת, גב' אביבה שם טוב וכן את הנתבע 1 במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 23.4.17, והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות, בהודעות הנהגים, בתמונות הרכבים ממועד התאונה (נ/2) וביתר הראיות, אני סבורה כי דין התביעה העיקרית להתקבל במלואה וכי דין תביעה שכנגד להידחות. על יסוד העדויות שנשמעו, ותמונות הרכבים ממועד התאונה, השתכנעתי, כי התאונה נגרמה באחריות הנתבע 1 אשר, לא היה מרוכז בנהיגתו, וכתוצאה מכך פגע ברכב התובעת, כאשר זה עומד בחניית נכים (ראו עדותה הכנה והברורה של גב' אביבה שם טוב, אותה ראיתי לקבל, ולפיה, הבחינה, כי הנתבע 1 מוריד מראה, מעלה מראה, ואמרה לעצמה, מי זה הנהג ההזוי הזה, ריבונו של עולם, מה קורה עם הבן אדם). זאת ועוד, הנתבע 1 העיד, כי לא ראה את אופן התרחשות התאונה, למרות שהסתכל קדימה. עניין זה תמוה, משום שלנתבע 1 שדה ראיה רחב ופתוח בנתיב הנסיעה וברי כי היה עליו לראות את רכב התובעת. לאור כל האמור, בהתחשב במוקדי הנזק ברכבים, ובפרט נוכח האמון שאני מעניקה לעדותה של נהגת רכב התובעת, אותה מצאתי כמהימנה, אני רואה לקבוע כי התאונה התרחשה עת רכב התובעת עמד כדין בחניית נכים ורכב הנתבע 1, איבד שליטה וסטה אליו.
פועל יוצא מן האמור הוא כדלקמן:
אני דוחה את התביעה שכנגד. ביטוח ישיר תישא בשכר העד מטעמה ובשכר עדת הפניקס. אני פוטרת את ביטוח ישיר מתשלום המחצית השנייה של האגרה.
אני מקבלת את התביעה העיקרית במלואה ומחייבת את הנתבעים, באמצעות ביטוח ישיר, לשלם לפניקס סכום של 23,533 ₪, בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 19.6.16 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן, יישאו הנתבעים, באמצעות ביטוח ישיר, באגרה בסך 375 ₪ ושכר טרחת עו"ד בשיעור 17.7% מסכום הנזק, כפי שנפסק. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום. הנני פוטרת את הפניקס מתשלום המחצית השנייה של האגרה.


ניתן היום,
כ"ח ניסן תשע"ז, 24 אפריל 2017, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 40237-06/16 הפניקס חברה לביטוח בע"מ נ' אלחנדרו קלוצמן, איי.די.איי.חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 24/04/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים