Google

חזי דודיאן - מלך פבר (המנוח)

פסקי דין על חזי דודיאן | פסקי דין על מלך פבר (המנוח)

35329-01/16 א     23/05/2017




א 35329-01/16 חזי דודיאן נ' מלך פבר (המנוח)








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 35329-01-16 פבר(המנוח) ואח' נ' שרוני ואח'







מספר בקשה:

30
לפני
כבוד השופטת לימור ביבי

ה
מבקש

הנתבע 3
:
חזי דודיאן


נגד

ה
משיבים:
1 מלך פבר (המנוח)

באמצעות מנהלות עזבונו
עו"ד רחלי שור ושרה כהן - התובעות
2. אהרן שרוני – הנתבע 1.





החלטה

לפני בקשת הנתבע 3 להורות על סילוק התביעה כלפיו על הסף וזאת, הואיל ולטענתו התביעה, כמו גם תצהיר העדות הראשית מטעם התובעות, לא מגלים כלפיו עילה.

לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה, בשים לב לפסיקת בית המשפט ובהתאם לה ייעתר בית המשפט לבקשה לסילוק התביעה במשורה ורק במקרה בו, גם לו תוכחנה כלל העובדות המשמשות בסיס לתביעה, לא יהא בכך בכדי להקים את עילת התביעה - לא מצאתי להורות על סילוק התביעה על הסף.

כך וראשית - במסגרת התביעה טוענות התובעות, כמנהלות עזבון המנוח פבר, כי העזבון
הינו בעל הזכויות במקרקעין נשוא התביעה והינן תומכות טענתן זו בראיות ובכלל זה נסח רישום. מקום בו מוכיח התובע זכות הבעלות, הרי שלפי סעיף 16 לחוק המקרקעין, תשכ"ט – 1969,
הינו זכאי לתבוע סילוק יד של כל המחזיק בהן ועל הטוען כנגד זכותו זו הנטל להראות את מקור זכותו ולשלול זכותו זו. כיוון שכך, הרי שלכאורה די בהוכחת הבעלות בכדי להוביל לדחיית הבקשה לסילוק על הסף בהינתן שעל הנתבעים הנטל להוכיח זכויותיהם ובהינתן שעצם הבעלות מקימה עילה לתבוע סילוק יד.

יתרה מכך, אין ממש בטענה ולפיה לא מגלים התביעה כמו גם תצהיר התובעות עילה כנגד הנתבע 3. לעניין זה טוען הנתבע 3 כי שכר זכויותיו מהנתבע 1 ובמסגרת התביעה והתצהיר מתכחשות התובעות לזכותו של הנתבע 1, תוך פירוט. הואיל ובמסגרת התביעה והתצהיר אין כל מקום לפרט טענות משפטיות אלא עובדות ותו לא, הרי שדי בפירוט העובדות השוללות זכותו של הנתבע 1 בכדי להוביל לשלילת זכותו של הנתבע 3. האמור נובע ממושכלות יסוד ובהתאם להן אין אדם יכול להקנות את מה שאין לו – כיוון שכך, לו תוכחנה התובעות העדר זכות לנתבע 1 ובהינתן שהנתבע 3 טוען כי זכותו הינה תוצאה של הקניית זכות שכירות מאת הנתבע 1, כמו גם תשלום דמי השכירות לנתבע 1, תקום מכוח כך טענתן המשפטית של התובעות ולפיה אין לנתבע 3 כל זכות בהינתן שזכויותיו הוקנו לו ממי שאינו זכאי לכך.

בנסיבות אלו, הרי שאין מקום להורות על סילוק התביעה על הסף באשר התביעה כמו גם התצהיר כפי שהוגשו די בהם בכדי לגבש עילה כנגד הנתבע 3.

בשולי הדברים הנני מוצאת להדגיש כי אין באמור בהחלטתי זו בכדי לקבוע מסמרות כלשהן לעניין טענות התובעות וכלל האמור בהחלטה הינו – כמצוות הפסיקה- בהנחת מוצא ולפיה טענות התובעות תתקבלנה, היא ההנחה אשר שומה על בית המשפט לצאת ממנה מקום בו מדובר בבקשה לסילוק תביעה על הסף.

לאור כל האמור, הבקשה נדחית. נושא ההוצאות יובא לידי ביטוי בסיום ההליך.




ניתנה היום, כ"ז אייר תשע"ז, 23 מאי 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 35329-01/16 חזי דודיאן נ' מלך פבר (המנוח) (פורסם ב-ֽ 23/05/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים