Google

עזבון המנוח עפו פאעור ז"ל (המנוח), נאג'יה פאעור - דרור חטר-ישי, משרד עוה"ד חטר-ישי ושות' ע.מ

פסקי דין על עזבון המנוח עפו פאעור ז"ל (המנוח) | פסקי דין על נאג'יה פאעור | פסקי דין על דרור חטר-ישי | פסקי דין על משרד עוה"ד חטר-ישי ושות' ע.מ |

38709-03/17 תאק     29/05/2017




תאק 38709-03/17 עזבון המנוח עפו פאעור ז"ל (המנוח), נאג'יה פאעור נ' דרור חטר-ישי, משרד עוה"ד חטר-ישי ושות' ע.מ








בית משפט השלום בחיפה


תא"ק 38709-03-17 משרד עוה"ד חטר-ישי ושות' ע.מ
557730090 ואח' נ' פאעור ז"ל(המנוח) ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





מספר בקשה:
3

בפני

כבוד השופטת
איילת הוך-טל


מבקשים

1
.
עזבון המנוח עפו פאעור ז"ל (המנוח)

2
.
נאג'יה פאעור


נגד


משיבים

1. דרור חטר-ישי
2
. משרד עוה"ד חטר-ישי ושות' ע.מ
557730090




החלטה



לפני בקשה לדחיית התביעה על הסף.

מדובר על תביעה כספית בגין חוב שכר טרחת עורך דין שלטענת המשיבים מגיע להם בגין ייצוג מר עפו פאעור ז"ל (להלן – המנוח).

המנוח היה ראש המועצה המקומית שעב. כנגד המנוח נוהלו הליכים פליליים בהם יוצג על ידי המשיבים. בין המנוח לבין המשיבים נכרתו שלושה הסכמי שכר טרחה. שלושתם נחתמו בשנת 1992.

המבקשים טוענים כי דין התביעה להידחות על הסף מחמת התיישנותה. העובדה שהתביעה הוגשה 25 שנה לאחר כריתת הסכמי שכר הטרחה וכחמש שנים לאחר פטירת המנוח, משמעותה כי התביעה התיישנה ולחלופין מדובר על שיהוי נכבד המצדיק דחייה על הסף.

המשיבים טוענים כי במהלך כל התקופה ניהלו קשר רציף מול המנוח, אשר ניסה לפעול לקבלת החזר ממשרד הפנים להוצאות הגנתו. במסגרת קשרים אלו הודה המנוח בחובותיו למשיבים.

אין מחלוקת כי מדובר בתביעה כספית. על פי סעיף 5 לחוק ההתיישנות, התשי"ח-1958 (להלן – החוק) תקופת ההתיישנות החלה עליה הינה 7 שנים.

המבקשים מתייחסים למועד כריתת הסכמי שכר הטרחה כמועד תחילת תקופת ההתיישנות. על פניו, דומה כי טעות בידם. תקופת ההתיישנות מתחילה מיום חובת התשלום. בהסכמים נקובים מועדי תשלום השונים מיום כריתת ההסכם וכן נקובים סכומים נוספים שיש לשלם בהתאם לפעילות המשיבים בהליכים שנוהלו כנגד המנוח. המבקשים אינם מתייחסים לכך.

בנוסף, יש לתת משקל לטענות המשיבים להודאה בזכות אשר בהתאם לסעיף 9 לחוק "מאתחלת" את מניין תקופת ההתיישנות. הודאה מעין זו ניתן למצוא למשל בתצהיר המנוח אשר נערך ביום 14.3.02 וצורף כנספח 2 לתגובת המשיבים, אשר לכל הפחות מאשר את גובה שכר הטרחה הכולל לו טוענים המשיבים ואת קיומו של חוב למשיבים. עם זאת, גם ממועד ה'הודאה' כבר חלפה תקופת ההתיישנות.

מהחומר שהונח בפני
י לעת הזו עולה, כי המנוח לכאורה פעל מול משרד הפנים והמועצה המקומית שעב להשיג החזר להוצאותיו המשפטיות, בין אם במלואן ובין אם רק בחלקן. הליכים אלו נמשכו עד כי ביום 20.10.14, לאחר פטירת המנוח, ניתן

פסק דין
בת"א (עכו) 1409-01-10 בו חויבה המועצה המקומית שעב לשלם לעזבון המנוח סך של
101,790 $ (דולר ארה"ב) בגין הוצאותיו המשפטיות בניהול ההליכים הפליליים כנגדו.

המשיבים טוענים כי במסגרת ניהול ההליכים לקבלת ההחזר האמור, שב והודה המנוח בחובותיו כלפיהם והם אפשרו לו שהות לקבל את ההחזרים על מנת שיוכלו להיפרע ממנו.
לאור טיעונים אלה, יש צורך לקיים בירור עובדתי בנוגע לקיומה של הודאה בחוב המנוח כלפי המשיבים, כדי לקבוע אם חלפה תקופת ההתיישנות בנוגע לחוב האמור. בחינה עובדתית מעין זו אינה מתאימה לבירור במסגרת בקשה לדחייה על הסף ולכן טענות המבקשים לעניין זה נשמרות להמשך ניהול ההליך. בירור עובדתי זה יפה גם לצורך הדיון בטענת השיהוי.

לאור האמור, הבקשה נדחית.
בקשת רשות להתגונן מטעם המבקשים תוגש עד ליום 29.6.17.

בשים לב לעובדה שהמשיבים אמנם המתינו פרק זמן לא מבוטל עד לנקיטת ההליך, אזי על אף התוצאה, אין צו להוצאות.

התיק יוחזר למזכירות רשמים.

ניתנה היום, ד' סיוון תשע"ז, 29 מאי 2017, בהעדר הצדדים.










תאק בית משפט שלום 38709-03/17 עזבון המנוח עפו פאעור ז"ל (המנוח), נאג'יה פאעור נ' דרור חטר-ישי, משרד עוה"ד חטר-ישי ושות' ע.מ (פורסם ב-ֽ 29/05/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים