Google

אוהד נדב, רעות פלג-נדב - רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ קבוצת אלון בע"מ עטר מתכת

פסקי דין על אוהד נדב | פסקי דין על רעות פלג-נדב | פסקי דין על רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ קבוצת אלון בע"מ עטר מתכת

66324-06/16 א     04/06/2017




א 66324-06/16 אוהד נדב, רעות פלג-נדב נ' רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ קבוצת אלון בע"מ עטר מתכת








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 66324-06-16 נדב ואח' נ' רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ ואח'






מספר בקשה:

7
לפני
כבוד השופטת יסכה רוטנברג

ה
מבקשים:
1
.
אוהד נדב

2
.
רעות פלג-נדב


נגד

ה
משיבה:


צד ג:
רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ
קבוצת אלון בע"מ
עטר מתכת






החלטה

בקשה לגילוי ועיון במסמכים ומתן מענה לשאלון.
1.
תביעה כספית שיסודה בנזקים שנגרמו למבקשים בגין מטרדי רעש בדירתם. דירת המבקשים מצויה בקומה ראשונה של בניין רב קומות, בו מצויה מערכת לטיפול באשפה דירתית. המערכת כוללת פיר דרכו מושלכת האשפה, וחדר אשפה בו מותקן מדחס המטפל באשפה ("מערכת פינוי האשפה"). המבקשים טוענים שמערכת פינוי האשפה גורמת למטרדי רעש קשים בדירה, ולאחר שכל פניותיהם לא נענו, הם נאלצו למכור דירתם. בתביעה זו
תובעים המבקשים פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו להם עקב מטרדי הרעש.

2.
התביעה הוגשה נגד המשיבה ממנה רכשו המבקשים דירתם, המשיבה הגישה הודעה לצד שלישי נגד מי שסיפק והתקין את המדחס בחדר האשפה (צד ג'1) ונגד מי שסיפק והתקין את פיר האשפה (צד ג'2).
3.
בבקשה דנן מבקשים התובעים לחייב את המשיבה היא הנתבעת להשלים מענה לדרישותיהם המקדמיות.
4.
אשר לבקשה לגילוי מסמכים ספציפיים. המבקשים פירטו בבקשה שורה ארוכה של מסמכים שנתבקשו ולא גולו. המשיבה מתנגדת לגילוי המסמכים, התנגדות גורפת, וטוענת שמדובר בדרישה כוללנית וגורפת, שהמסמכים אינם רלוונטיים, וכי גילויים עלול לפגוע בסודות מסחריים או בצדדים שלישיים.
5.
טענות המשיבה אינן מקובלות עלי, ודאי לא בצורה הגורפת בה הן נטענו.

המבקשים פירטו בבקשה סוגי מסמכים שהם מבקשים לגלות, תוך פירוט הרלוונטיות של כל דרישה ודרישה. אין מקום לטענה כי מאחר ומדובר בסוגי מסמכים ולא במסמכים ספציפיים, הדרישה גורפת מידי.
6.
הטענה כי מדובר במסמכים לא רלוונטיים נטענה בצורה סתמית, ולגופה אינה ברורה. עיינתי בבקשה ואני סבורה שכל המסמכים המבוקשים רלוונטיים ונוגעים למחלוקת בין הצדדים. מדובר במסמכים המתייחסים ללב המחלוקת ולפלוגתאות העולות לדיון, כגון בעיות אקוסטיקה שקיימות בבניין, הפעולות שנקטה המשיבה לשם טיפול בהן, תכנון מערכת פינוי האשפה, מדידות רעש שנעשו אם נעשו, מסמכים המעידים על פניות שקיבלה המשיבה בעניין מטרדי הרעש או הריח מדיירי הבניין או שכנים, מסמכים בעניין רכישת יחידת מדחס חדשה, מסמכים בעניין הטיפול בבעיות הרעש שנגרמו מפיר האשפה, וכיו"ב מסמכים שיכולים לשפוך אור על הפלוגתאות שבמחלוקת.

7.
הטענות לפגיעה בסודות מסחריים או פגיעה בפרטיות נטענו גם הן בצורה סתמית וכללית, ובצורה זו אין לקבלן. הדרישה לקבלת דוחות מכירה של דירות בפרויקט מצומצמת ומתייחסת רק לדירות 4 חדרים בפרויקט ובחודש אחד בלבד. המבקשים מסכימים כי שמות הרוכשים יושחרו, ובכך נמנעת כל פגיעה אפשרית בצד ג'. התנגדות המשיבה להמצאת מלוא המסכים הקשורים עם הסכם ההתקשרות עם חברת עטר מתכות (צד ג2) אינה ברורה. ההסכם עצמו צורף להודעה לצד שלישי ששלחה המשיבה, ללא השחרת סכומים. בנסיבות אלו, ושעה שההסכם כבר גולה, לא ברור מדוע חשיפת המסמכים הנוספים היא שתפגע בסודות מסחריים או בפרטיותם של צדדים שלישיים.
8.
אשר לשאלון. עיינתי בטענות הצדדים וגם בעניין זה אני מקבלת את טענות המבקשים כי השאלון לא נענה כראוי. אכן, יש ממש בטענות המשיבה כי מדובר בשאלון ארוך ומפורט מאוד, ויתכן ולו השאלות היו נענות ניתן היה לוותר על חלק מהפירוט הנדרש. עם זאת, שעה ששאלות רלוונטיות לא נענו באופן גורף, יש להשלים מענה.
9.
לאחר שבחנתי אחת לאחת את השאלות ואת התשובות שניתנו, אני מורה למשיבה להשלים מענה לכל השאלות שהוצגו, למעט כאמור להלן:
שאלה מס' 26, יש להשלים מענה לשני החלקים האחרונים, החלק הראשון של השאלה נענה דיו.
שאלות מס' 20-21 – השאלות עצמן נענו באופן מספק, יש להשלים מענה
רק לדרישה לצירוף מסמכים.
אציין לגבי שאלה 17 – כי איני מקבלת את הטענה שמדובר בשאלה שבמומחיות.
10.
על המשיבה להשלים מענה כאמור בתוך 15 יום מהיום.


ניתנה היום, י' סיוון תשע"ז, 04 יוני 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 66324-06/16 אוהד נדב, רעות פלג-נדב נ' רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ קבוצת אלון בע"מ עטר מתכת (פורסם ב-ֽ 04/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים