Google

ריאד זובידאת - זוכים שונים

פסקי דין על ריאד זובידאת | פסקי דין על זוכים שונים

39966-05/17 רעצ     09/06/2017




רעצ 39966-05/17 ריאד זובידאת נ' זוכים שונים








בית משפט השלום בעכו



רע"צ 39966-05-17 זובידאת נ' זוכים שונים




תיק חיצוני: 5096230616






מספר בקשה:1
בפני

כבוד השופטת
אביגיל זכריה


מבקש:

ריאד זובידאת


נגד


משיבים:

זוכים שונים




החלטה

בפני
י בקשת החייב שהוגשה ביום 18.5.17 ליתן לו רשות ערעור על החלטת כב' הרשמת ברטהולץ מיום 13.4.17 (להלן - ההחלטה נשואת הבקשה) במסגרתה נדחתה בקשה לעיון חוזר שהוגשה על ידו לעניין ביטול ההגבלה על רישיון הנהיגה.
מהבקשה המקורית לא ניתן היה להבין בבירור על איזו מבין ההחלטות שצורפו לה מבקש החייב להתיר לו לערער מאחר והוא עצמו ציין כי מדובר ב"מקבץ החלטות" ועל כן הוריתי כי הוא יבהיר סוגיה זו והודעה מטעמו הוגשה לתיק.
עוד יצוין כי החייב שהיה מיוצג בעת הגשת הבקשה לא פירט בבקשת רשות הערעור את הזוכים הרלבנטיים לעניינו ואין לקבל מצב זה.
בשים לב לתוצאה אליה הגעתי - לא הוריתי על תיקון כתב הטענות בפעם זו.
להבא המזכירות לא תקבל בקשות בהן שמות הזוכים אינם מפורטים כנדרש על פי הדין.

עוד יצוין כי ספק אם ביחס להחלטה נשוא הבקשה הגיש החייב את בקשת רשות הערעור הנדונה בפני
י במסגרת לוח הזמנים הקבוע בדין מאחר והוא לא ציין באיזה מועד היא הובאה לידיעתו.
בבקשה שבפני
י טען כאמור החייב בתחילה כי הוא מבקש לערער על מקבץ החלטות החל מההחלטה המקורית במסגרתה התקבלה בקשתו להכריז עליו כמוגבל באמצעים ואילך.

למען הסדר הטוב יצוין החייב טוען כי אין בידו במצבו האישי והכלכלי לעמוד בשיעור התשלומים שהוטל עליו ועל כן הוא מבקשת להפחית את שיעור צו התשלומים ולבטל את ההגבלה על רישיון הנהיגה ללא תנאי או תוך הפחתה משמעותית של שיעור התשלום שנקבע מאחר ולטענתו רישיון הנהיגה נדרש לו לצורכי עבודה. עוד טען החייב למצב רפואי קשה מאוד המונע ממנו לעבוד בצד טענותיו לעניין פגיעה בזכויותיו ובעצם יכולתו לפרוע חובותיו.

לאחר עיון בבקשה ובנספחיה ובכל ההשלמות שהוגשו לה - שוכנעתי כי דין הבקשה להידחות מבלי להידרש לתגובת המשיבים/הזוכים.

מהבקשה וההבהרה לה עולה כי במסגרת הליכים שונים שהתקיימו בתיק ההוצאה לפועל נפתח לחייב תיק איחוד תוך קביעת תשלום חד פעמי ראשוני וצו תשלומים. מדובר בהחלטה שניתנה לפני זמן רב, החייב לא השיג עליה כולה או מקצתה והיא חלוטה זה מכבד.

כמו כן הוטלה מגבלה על רישיון הנהיגה של החייב והוא הגיש בקשה להורות על ביטולה.
הגם שלבקשה זו היו מספר גלגולים הרי שלצורך ההחלטה שבפני
י די לי בציון החלטת כב' הרשמת מיום 20.3.17 לפיה נדחתה בקשת החייב להורות על ביטול ההגבלה על רישיון הנהיגה או לחילופין כנגד הפקדה כספית נוספת בסך של 10,000 ₪. עוד ציינה כב' הרשמת באותה החלטה כי הוא אינו עומד בצו התשלומים.

בבקשה נוספת שהוגשה לאחר מכן הבהירה כב' הרשמת פעם נוספת כי ניתן להתנות ביטול הגבלה על רישיון נהיגה גם בנסיבות שצוינו על ידי החייב.
גם על החלטה זו לא השיג החייב במועד והיא הפכה חלוטה זה מכבר.

ביום 4.4.17 הגיש החייב בקשה לעיון חוזר בבקשה ומשלא התקיימו התנאים המצדיקים עיון חוזר – הבקשה נדחתה ביום 13.4.17 והיא נוכח הבהרת החייב ההחלטה נשוא הבקשה שבפני
י.

כפי שכבר צוין לעיל מרבית ההחלטות המצוינות בבקשת החייב כבר הפכו חלוטות זה מכבר
ואפשר שגם ההחלטה האחרונה שעניינה עיון מחדש בהחלטה מיום 20.3.17 הוגשה באיחור מבלי לעתור להארכת מועד. משכך, ככל שהבקשה התייחסה לכל ההחלטות הקודמות להחלטה מיום 13.4.17 דינה להידחות בשל איחור ניכר בהגשתן מבלי שניתנה הארכת מועד.

תקנה 119 (ה) לתקנות ההוצאה לפועל, התש"ם - 1979 קובעת כי בקשת רשות ערעור תוגש תוך 20 ימים מיום הינתנה או המצאתה לידי בעל הדין המבקש לערער עליה.
מעיון בבקשה שבפני
עולה כי למעשה החייב מבקש לערער ביום 18.5.17 על ההחלטה מיום 20.3.17 וזאת באמצעות בקשת רשות ערעור על החלטה בבקשה לעיון מחדש שהוגשה כשבועיים לאחר אותה החלטה וההחלטה בה ניתנה ביום 13.4.17.

בית המשפט העליון קבע ככלל:
"אם לא עמד החייב במועד הקבוע בתקנות להגשת בקשת רשות ערעור, אין לאפשר לו לעקוף את הסדרי הדין ולהביא להארכת המועד להגשת בקשת רשות הערעור באופן מלאכותי ובאמצעות הגשת בקשה נוספת באותו העניין לרשם
".

(ר' רע"א 3435/08
זמיר מועלם נ' ישראפלורס בע"מ,
פורסם
בדינים עליון צ 628).

הדברים יפים למקרה שבפני
י.
אין לאפשר לחייב להביא להארכת המועד להגשת בקשת הערעור באופן מלאכותי על ידי הגשת בקשה נוספת באותו העניין לכב' הרשמת כפי שעשה. ככל שהיו לחייב השגות על עצם ההחלטה מיום 20.3.17 היה עליו להגיש בקשת רשות ערעור במועד המתאים לכך ולא להביא להארכת המועדים באופן מלאכותי על ידי הגשת בקשה לעיון מחדש שאין בה ממש.
ממילא לא נתבקשה גם במסגרת זו הארכת מועד להגשת בקשת רשות ערעור על ההחלטה הראשונה ודי היה בכך כדי להביא לדחיית בקשת רשות הערעור ביחס אליה.

למעלה מן הצורך הרי שגם לגופו של עניין נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות.
בחינת מכלול ההחלטות שצורפו על ידי החייב מעלה כי הרשמות השונות בחנו בעיון בקשותיו ואף נעתרו במקרים המתאימים לכך שבקשות שהוגשו לרבות לעניין עצם הכרזתו כחייב מוגבל באמצעים תוך פסיקת סכום ראשוני וצו תשלומים על הצד הנמוך בשים לב לכך שהיקף חובותיו של החייב עומד על חצי מיליון ש"ח וכי מדובר בתיק איחוד שני.

לעניין רישיון הנהיגה - כבר נקבע בהחלטות קודמות שניתנו בעניינו של החייב כי החייב לא צירף שום אסמכתאות לעניין הזדקקותו לרישיון נהיגה לצורכי פרנסה וממילא לא ברור כיצד טיעון זה עולה עם הטיעון שנטען על ידו, באותה נשימה ממש, כי מצבו הבריאותי אינו מאפשר לו לעבוד. מאחר והחייב הצהיר כי אין בידו ממילא רכב פרטי הרי שהיקף התהיות ואי גיבוי הטענות המועלות במסמכים מתאימים כפי שהועלו על ידי כב' הרשמת מוצדקות והתנאים שנקבעו על ידה בנסיבות העניין סבירים ואינם מצדיקים התערבות מצד ערכאה זו.

יתרה מכך, ואפשר שזה השיקול הראשון במעלה - מהחלטות כב' הרשמת עולה כי החייב אינו עומד בצו התשלומים, עמידה שהיא תנאי הכרחי לעצם קיומו של תיק האיחוד ובחינת הצדקת הסרת ההגבלות ככל שהחייב מתמיד בביצוע התשלומים בו. במקרה זה מאחר והחייב אינו עומד בצו התשלומים שהוטל עליו (ובפועל במסגרת בקשה זו אף מכריז למעשה כי אין בידו לעמוד בו) הרי שלכאורה יש מקום לבחון פיזור תיק האיחוד והשבת כל ההגבלות על כנן ואולם הדברים ייבחנו על ידי הגורמים במתאימים בעת המתאימה והם נאמרים למעלה מן הנדרש.

לצורך הבקשה שבפני
י אקבע כי לא עלה בידי החייב לשכנע במסגרת זו מדוע בשעה שאין הוא עומד בצו התשלומים שהוטל עליו יש מקום ללכת כברת דרך נוספת לקראתו בדמות הסרת המגבלה על רישיון הנהיגה ובדין דחתה כב' הרשמת את הבקשה לעיון מחדש בעניין זה.

מהמקובץ עולה כי מכל הטעמים שהוצגו לעיל לרבות הנתון כי עצם ההחלטה מיום 20.3.17 , כמו גם כל ההחלטות שקדמו לה, הפכו חלוטות ומשלא מצאתי עילה להתערב בבקשה לעיון חוזר
מיום 13.4.17 לגופה ובכלל - דין הבקשה להידחות.
משלא התבקשה תשובה לא יהיה צו להוצאות.

המזכירות תמציא ההחלטה לחייב ולעיון כב' הרשמת ברטהולץ.

ניתנה היום, ט"ו סיוון תשע"ז, 09 יוני 2017, בהעדר הצדדים.










רעצ בית משפט שלום 39966-05/17 ריאד זובידאת נ' זוכים שונים (פורסם ב-ֽ 09/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים