Google

אנטון קוליקובסקי - צילה אסתר ביתן, ספיר לאי

פסקי דין על אנטון קוליקובסקי | פסקי דין על צילה אסתר ביתן | פסקי דין על ספיר לאי |

43801-07/16 תאמ     11/06/2017




תאמ 43801-07/16 אנטון קוליקובסקי נ' צילה אסתר ביתן, ספיר לאי








בית משפט השלום באשקלון



תא"מ 43801-07-16 קוליקובסקי ואח' נ' אסתר ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופט
עידו כפכפי

תובע
/
נתבע שכנגד
אנטון קוליקובסקי


נגד

נתבעות/תובעות שכנגד
1.צילה אסתר ביתן

2.ספיר לאי



פסק דין


1.
בדיון מיום 8.6.17 הסמיכוני הצדדים לפסוק בתביעה ובתביעות שכנגד על דרך הפשרה, בהתאם לסעיף 79א לחוק בתי המשפט.

עסקינן בתאונה מיום 15.3.16 אשר ארעה בכביש מספר 4 לכיוון צפון במחלף השבעה סמוך לאחר היציאה ימינה לכיוון יפו. בתאונה היו מעורבים שלושה כלי רכב. רכב התובע מסוג וולוו ללא ביטוח מקיף או צד ג'. רכב הנתבעת 1 מסוג פורד פוקוס אשר בוטח על ידי הראל חברה לביטוח בע"מ ורכב הנתבעת 2 מסוג אופל אסטרה שבוטח בביטוח צד ג' על ידי ביטוח ישיר אי.די אי. חברה לביטוח בע"מ.

מטעם הנתבעת 1 הוגש כתב הגנה על ידי הראל, שהצטרפה כבעלת דין ללא החלטה מפורשת (אולם הצדדים הסכימו בפועל לצירופה) וכן תביעה שכנגד כנגד התובע. הנתבעת 2 התגוננה בעצמה ושלחה הודעת לצד ג' כנגד ביטוח ישיר. בדיון הבהירה הנתבעת 2 כי ביטוח ישיר הודתה בחבותה. נתבעת 2 הגישה תביעה שכנגד כנגד התובע והנתבעת 1. בפועל לא הוגשו כתבי הגנה כנגד התביעות שכנגד והצדדים הסכימו לניהול הדיון וקביעת האחריות על בסיס עדויות הנהגים.

2.
משמיעת עדויות הנהגים ועיון בתמונות הרכבים שצולמו לאחר התאונה (נ/2) עולה כי יש לאמץ את גרסת הנתבעת 2 לאופן התרחשות התאונה. גרסת הנתבעת 1 הינה כי נסעה בנתיב הימני ורכב התובע פגע בה מאחור והדף אותה למעקה הבטיחות.


גרסת הנתבעת 2 הינה כי היא נסעה בנתיב הימני ולפתע רכב הנתבעת 1 , שנסע בנתיב השמאלי, חתך את נתיב נסיעתה וירד לשוליים בצד ימין כדי לעצור. עקב פעולה זו נאלצה הנתבעת 2 לבלום בלימת חירום ונעצרה בנתיב הימני. רכב התובע שנסע מאחוריה בנתיב הימני בלם וסטה לשוליים בצד ימין, שם פגע ברכב הנתבעת 1 ונהדף לעבר רכב הנתבעת 2.


בעדות התובע תיאר את התאונה באופן דומה לנתבעת 2 וכך גם בכתב תביעתו. אמנם בתצהיר שהגיש התובע מתאר באופן מבולבל את אופן קרות התאונה, אולם משקל רב יותר יש לתת לעדויות הנהגים בדיון ולהתרשמות ישירה מהם.


עיון בתמונות מצב הרכבים לאחר התאונה, שלא נסתרה הטענה כי לא הוזזו טרם הצילום, מלמד כי גרסת הנתבעת 1 אינה סבירה. רכב התובע פגע עם חלקו הקדמי ימני בחלק אחורי, קצת משמאל ברכב הנתבעת 1. רכב הנתבעת 2 עומד בנתיבו ונפגע בצידו הקדמי ימני מרכב התובע. מנגנון פגיעה זה מתיישב עם עדות הנתבעת 2 ועולה כי לא ייתכן כי רכב התובע נסע מאחורי הנתבעת 1 והדף אותו למעקה. עולה כי רכב הנתבעת 1 סטה בפתאומיות לשוליים ונעצר או האט, הנתבעת 2 עצרה בלימת חירום ואחריה עצר התובע וכדי למנוע את התאונה סטה לשוליים מימין. שם פגע בנתבעת 1, סובב רכבה ונהדף לנתבעת 2.


בנסיבות אלו לא מצאתי אשם בהתנהגות התובע או הנתבעת 2. הנתבעת 1 גרמה לתאונה בכך שיצרה מפגע בטיחותי בכביש מהיר שאילץ את הנתבעת 2 לבלום ועקב כך גם את התובע. העובדה כי הנתבעת 2 לא פגעה ברכב הנתבעת 1 אינה מנתקת את הקשר הסיבתי בין רשלנות הנתבעת 1 לפגיעת התובע. לא מצאתי כי התובע יכל לפעול אחרת ולמנוע את התאונה ולמעשה מנע בפגיעה חמורה בנתבעת 2 באופן פעולתו. על כן האחריות לתוצאות התאונה והחובה לפיצוי המעורבים האחרים מונחת על כתפי הנתבעת 1, באמצעות הראל חברה לביטוח בע"מ.

3.
בתביעת התובע לא נסתרו הנזקים, למעט הוצאות השכרת רכב בגינן לא צורפו אסמכתאות. על כן התביעה כנגד הנתבעת 1 מתקבלת והתביעה כנגד הנתבעת 2 נדחית. הנתבעת 1, באמצעות הראל חברה לביטוח בע"מ, תשלם לתובע 19,752 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין ממועד הגשת התביעה. בנוסף תישא הנתבעת 1, באמצעות הראל חברה לביטוח בע"מ, בהוצאות התובע בסך 375 ₪ בגין אגרה ובשכר טרחת עו"ד בסך 3,467 ₪.

התביעה כנגד הנתבעת 2 נדחית ללא צו להוצאות.

4.
בתביעה שכנגד מטעם הנתבעת 2 דרשה פיצוי של 6,000 ₪ מעבר לנזקים הישירים. נזקים עקיפים מעין אלה נגרמים בכל תאונה ומדיניות משפטית ראויה אינה מצדיקה הכרה בנזקים אלה אשר בחינתם תסרבל את ההליך ותעמיס עלויות על תביעות נזקי הפח.

התביעה שכנגד כנגד הנתבע שכנגד 1 נדחית ללא צו להוצאות.

התביעה שכנגד כנגד הנתבעת שכנגד 2 (הנתבעת 1 בתביעה העיקרית) מתקבלת ואני מחייב אותה, באמצעות הראל חברה לביטוח בע"מ, לשלם לתובעת שכנגד (לאי ספיר) , 5,607 ₪, בצרוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה שכנגד. בנוסף תישא הראל חברה לביטוח בע"מ בהוצאות התובעת שכנגד בסכום כולל של 1,500 ₪ (סכום זה כולל את האגרות בהן נשאה התובעת שכנגד לרבות בהודעה לצד ג' ושיפוי בגין טרחתה בהליך זה). ההודעה לצד ג' נמחקת.


התביעה שכנגד מטעם הראל חברה לביטוח בע"מ נדחית ללא צו להוצאות.





ניתן היום,
י"ז סיוון תשע"ז, 11 יוני 2017, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 43801-07/16 אנטון קוליקובסקי נ' צילה אסתר ביתן, ספיר לאי (פורסם ב-ֽ 11/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים