Google

מדינת ישראל - מקסים אזולאי

פסקי דין על מקסים אזולאי

90850/03 בש     13/05/2003




בש 90850/03 מדינת ישראל נ' מקסים אזולאי




1
בתי המשפט
בש 090850/03
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
13.5.03
תאריך:
כב' השופט גורפינקל צבי

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המבקשת

ע"י עו"ד אורן

נ ג ד
מקסים אזולאי
המשיב

ע"י עו"ד בן אריה

החלטה

כתב האישום מייחס למשיב עבירות של עשיית עסקה בסם מסוכן בצוותא עם אחר ובסחר בסם מסוכן בצוותא עם אחר. כמו כן הוא מואשם בנסיון ליבוא סם מסוכן בצוותא עם אחר.

בפרט הראשון נטען כי ביום 6.2.03 נפגש סוכן מוסווה עם המשיב ושאלו אם יכול למכור לו רבע ק"ג סם מסוג קוקאין. המשיב אמר שיבדוק זאת, והסוכן מסר לו את מס' הפלאפון שלו.

בהמשך אותו יום התקשר אבישי מוזברג שווילי, שלטענת התביעה עוסק בסחר ויבוא סמים עם המשיב, אל הסוכן וסיכם עמו כי יפגשו כדי למסור לסוכן דוגמא מהסם.

ביום 7.2.03 נפגשו אבישי והסוכן, והסוכן אמר שהוא מבקש לקבוע את המחיר עם המשיב. המשיב הגיע למקום המפגש והבטיח לסוכן שאם לא יהיה מרוצה מהסם, יוכל להחזירו.

המשיב אמר לסוכן כי מחיר 100 גר' סם הוא 23,000 ₪ ולבסוף סוכם על תשלום של 57,000 ₪ עבור 250 גר', וכן 1,000 ₪ עבור ההובלה.

ביום 9.2.03 נפגשו הסוכן ואבישי, והסוכן מסר לו 57,000 שקל וסוכם שהתשלום עבור ההובלה יימסר עם קבלת הסם.

בהמשך היום נפגשו הסוכן ואבישי, אבישי אמר שלא ניתן למכור רבע ק"ג סם אלא לפחות חצי ק"ג.

עקב זאת בוטלה העסקה ואבישי החזיר לסוכן את הסך של 57,000 ₪ שקיבל ממנו.

בפרט השני נטען כי ביום 11.2.03 התקשר הסוכן לאבישי והודיעו כי הצליח להשיג כסף עבור חצי ק"ג סם. הסוכן ואבישי נפגשו והסוכן מסר לו 115,000 ₪. בערב נפגשו הסוכן ואבישי, ואבישי מסר לו 493.08 גר' סם קוקאין. למחרת ביקש אבישי מהסוכן להפגש כדי לקבל תשלום עבור ההובלה, וביום 12.2.03 הגיעו המשיב ואבישי למקום המפגש ונפגשו עם הסוכן. לאחר דין ודברים בין השלושה, כינה המשיב את הסוכן "קמצן" ועזב את המקום. הסוכן מסר לאבישי 500 ₪ עבור ההובלה של הסם.

בפרט השלישי נטען כי ביום 7.2.03 נפגש הסוכן עם המשיב ואבישי, והמשיב הציע לסוכן לייבא יחד איתו סמים מחו"ל. הוא שאל את הסוכן אם יוכל לארגן בלדר להבאת הסמים לישראל.

ביום 2.3.03 התקשר הסוכן אל המשיב והמשיב ביקשו להתקשר מאוחר יותר. בשיחה נוספת בה ביקש הסוכן לדבר עם המשיב בקשר ליבוא הסם, הודיע המשיב כי אבישי משמש כשליחו, והוא יתקשר בהמשך לסוכן.

כעבור כשעה התקשר אבישי לסוכן והשניים סיכמו להפגש. בפגישה אמר הסוכן לאבישי כי דאג לבלדר לפי בקשת המשיב, ואבישי אמר שיש 50,000 כדורי סם mdma ליבוא לישראל במחיר 62 סנט של יורו לכדור.
הסוכן אמר לאבישי שהוא מעוניין בכמות של 10 - 15 אלף כדורים מתוך 50,000 וכי שכרו של הבלדר יהיה 50 - 60 אלף ₪ בתוספת הוצאות.

ביום 3.3.03 פגש הסוכן את המשיב ולשאלת המשיב אם הכל מוכן השיב הסוכן בחיוב ואמר ששוחח עם אבישי.
ביום 4.3.03 התקשר אבישי לסוכן וביקש להפגש עמו לצורך מסירת הכסף עבור הבלדר.
הסוכן ואבישי נפגשו ואבישי ציין כי הכדורים יובאו מהולנד ודרש מהסוכן 9,300 יורו כתשלום עבור חלקו ביבוא 15,000 כדורים.

בלילה שבין 5-6 מרץ נפגשו הסוכן ואבישי, ואבישי נכנס לרכבו של הסוכן ומסר לו 3,000 דולר כתשלום עבור הוצאות הנסיעה של הבלדר.

בלילה שבין 8-9 מרץ נפגשו הסוכן ואבישי, הסוכן הודיע שהבלדר מוכן לנסיעה אולם הסוכן עצמו לא יוכל לנסוע ואבישי בקש לעכב את יציאת הבלדר מישראל עד שישאל את המשיב מה לעשות בהמשך.

ביום 9.3.03 נפגש הסוכן עם אבישי, ומסר לו 26,000 ₪ עבור חלקו ביבוא הכדורים, והבטיח לשלם לאבישי את יתרת הסכום תוך יומיים.

ביום 10.3.03 המריא שוטר מוסווה להולנד תוך שהוא מתחזה להיות הבלדר.
ביום 10.3.03 נפגש הסוכן עם אבישי ומסר לו את מספר הפלאפון של הבלדר בהולנד.

ביום 11.3.03 נפגש הבלדר עם אדם בהולנד, לשם קבלת הסמים, אולם איש הקשר שאמור להביא את הסמים לא הגיע.

במקביל, נפגשו הסוכן ואבישי בישראל, והסוכן מסר לאבישי את יתרת התשלום עבור הכדורים בסך 18,850 ₪.

ביום 12.3.03 התקשר אבישי לסוכן, והסוכן דווח לו שהבלדר לא קבל את הכדורים. אבישי ביקש לארגן בלדר אחר להבאת הכדורים.

ביום 13.3.03 נפגש הסוכן עם אבישי והודיע שלא הצליח לארגן בלדר אחר ובקש לקבל חזרה את הכסף שנתן לאבישי תמורת חלקו ביבוא הכדורים. אבישי אמר שלא ניתן להחזיר את הכסף כי הוא נמסר כבר, וניתן לקבל רק כדורים בתמורה. אבישי הסביר לסוכן שבהולנד היה מעקב של המשטרה אחרי אנשי הסמים ולכן לא סופקו הכדורים.

כאשר בקש הסוכן מאבישי שהמשיב ידאג ליבא את הכדורים לארץ באמצעות בלדר מטעמו, השיב אבישי שהוא כבר לא בתמונה והפנה את הסוכן למשיב.
הראיות שבידי המבקשת הן הודעותיו של הסוכן המגובות בקלטות אודיו המתעדות שיחות טלפון בעניני סמים, קלטות המתעדות את בצוע העסקאות, פלטי השיחות בין הסוכן ואבישי, דו"חות של העוקבים המתעדים את הפגישות של הסוכן, אבישי והמשיב.

לא ניתן לנתק את הקשר בין הפגישה הראשונה של הסוכן והמשיב בענייני סמים שאז מסר הסוכן למשיב, לבקשתו, את מספר הפלאפון שלו - ובסמוך לאחר מכן מתקשר אבישי אל הסוכן ומבקש להפגש עמו בענין מכירת סמים.

אבישי התקשר אל הסוכן בעקבות מסירת מספר הפלאפון למשיב וכן מעיד הסוכן כי לאחר השיחה עם אבישי שאל המשיב את הסוכן אם אבישי התקשר אליו, והמשיב אמר לסוכן לסכם את העסקה עם אבישי.

מכאן נודע שהמשיב ואבישי פעלו בשותפות בצוותא. הפגישה הראשונה בין הסוכן והמשיב היתה אקראית ולא הוקלטה, אולם למחרת נפגש הסוכן עם אבישי ואמר לו שדיבר עם המשיב בקשר לעסקת הסמים - ומכאן הקשר שבין אבישי והמשיב למכירת הסמים לסוכן.

בפגישה עם אבישי ברכבו של הסוכן ביום 7.2.03, אומר אבישי שהוא והמשיב נותנים אחריות לאיכות הסם ומכאן נובע שהמשיב יחד עם אבישי סיכמו את פרטי העסקה עם סוכן ומכאן הקשר של המשיב לעסקת הסמים עם הסוכן.

בפגישה שואל הסוכן את המשיב עם מי הוא סוגר מחיר - עם אבישי או המשיב, ואבישי אומר שזה לא משנה, והוא והמשיב מתחייבים לאיכות הסחורה.

אבישי מדבר על כך שהמשיב אמר לו לבדוק אפשרות של מכירת רבע ק"ג סם למרות שבדרך כלל המכירה היא של כמות של חצי ק"ג לפחות - וכעבור מספר דקות מגיע המשיב למפגש ואבישי מעדכן אותו לגבי הסיכום עם הסוכן לתת אחריות על איכות הסם, ואבישי מבקש מהמשיב לסגור את ענין המחיר עם הסוכן.

סיכום העסקה הוא בין הסוכן לבין אבישי והמשיב כאשר המשיב מסכים לתת הנחה של 500 ₪ מהמחיר של 57,500 ₪. כמו כן המשיב קובע את מחיר ההובלה - 1,000 - 1,200 ₪.

המפגש בין הסוכן עם המשיב ואבישי תועד בקלטת בה נראה המשיב משוחח עם הסוכן לאחר שאבישי מפנה את מקומו.
לאחר השיחה מציע המשיב לסוכן לייבא ביחד סמים.

ניתן איפוא ללמוד כי העסקה בענין הפרט הראשון אינה רק בין הסוכן ואבישי - שלכך יש ראיה ישירה, אלא גם עם המשיב שהוא שותפו של אבישי כפי שנלמד מהראיות.

בענין הפרט השני - לאחר קבלת הסם מאבישי מתקיים מפגש בין הסוכן לבין המשיב ואבישי, וכאשר הסוכן מתחמק מלשלם דמי הובלה, מכנה אותו המשיב קמצן.

ביום 11.2.03, כאשר אבישי סופר את הכסף שנותן לו הסוכן עבור הסם, מבקש הסוכן הנחה נוספת ואבישי מסרב ומסביר שאינו יכול כי "הוא הוריד לך את ה- 500 שקל האלה" ויש בכך קשר לשיחה הקודמת שבה היה מעורב גם המשיב בענין ההובלה.
לאחר המפגש בין הסוכן ואבישי ביום 11.2.03, נראה המשיב יחד עם אבישי כשהם משוחחים ונמצאים יחדיו במשך היום, ולמפגש שתואם ליום 12.2.03 לענין תשלום ההובלה מופיע המשיב יחד עם אבישי.

בשיחה בין המשיב ואבישי, מזכיר הסוכן את המשיב ואומר לאבישי למסור למשיב שאם משנים את מקום מסירת הסם צריך להודיע לו על כך.

בענין עסקת יבוא הסמים בפרט השלישי, קויימו מפגשים רבים בהם עולה חלקו של המשיב שאבישי הוא שלוחו בעסקה זו.

ביום 2.3.03 מתקשר הסוכן למשיב - אשר מפנה אותו לדבר עם אבישי.

הסוכן מתקשר למשיב ומבקש את מס' הפאלפון של אבישי, והמשיב אומר שאבישי יתקשר אליו מיד - ואכן מייד מתקשר אבישי לסוכן. מכאן עולה בברור הקשר שבין אבישי והמשיב לענין העסקה של יבוא הסמים עם הסוכן.

ביום 3.3.03 נפגש הסוכן באקראי עם המשיב, והמשיב שואל אם הכל מוכן - בענין הנסיעה לחו"ל, והסוכן משיב בחיוב.

בשיחה ביום 13.3.03 מסביר אבישי לסוכן שאינו יכול להחזיר הכסף ששולם עבור הסמים, ולמשיב אין סדור אחר במקום הבלדר ששלח הסוכן. הסוכן מבקש מאבישי להזמין את המשיב להסדרת עסקת היבוא.

ניתן לקבוע כי הראיות מובילות לא רק לחלקו של אבישי שהסכים למעצרו עד תום ההליכים, אלא גם לחלקו של המשיב בעסקות הסמים עם הסוכן.
יש בתשתית הראייתית כדי להרשיע את המשיב בעבירות שיוחסו לו.

כאשר מדובר בעבירות של עריכת עסקאות בסמים ובנסיון ליבא כמות גדולה של סמים לארץ, קמה עילת מעצר הן מכוח חזקת מסוכנות על פי החוק והן מעצם הנסיבות של בצוע עסקאות הסמים.

במסגרת המלחמה בנגע הסמים נפסק כי דין השולחים ידם בסחר בסמים, בהפצת הסמים או בעסקות של נסיון ליבא סמים לארץ, להעצר ללא שחרור לחלופת מעצר.

לכך יש להוסיף את עברו הפלילי של המשיב, המוכיח כי הוא מסכן את הציבור אם ישוחרר.

בין הרשעותיו הקודמות של המשיב גם עבירות בניגוד לפקודת הסמים, כאשר באוקטובר 99 נדון ל-24 חודשי מאסר בפועל ול-18 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירת סמים, ומדובר בעבירות דומות.

בנסיבות אלה, לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בחלופה, ועל כן אני מורה לעצור את המשיב עד תום ההליכים במשפטו.

ניתנה היום י"א באייר, תשס"ג (13.5.03) במעמד הצדדים.

גורפינקל צבי
, שופט








בש בית משפט מחוזי 90850/03 מדינת ישראל נ' מקסים אזולאי (פורסם ב-ֽ 13/05/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים