Google

מדינת ישראל - פנחס כהן

פסקי דין על פנחס כהן

90857/03 בש     08/05/2003




בש 90857/03 מדינת ישראל נ' פנחס כהן




1
בתי המשפט
בש 090857/03
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
08/05/2003
תאריך:
כב' השופט גורפינקל צבי

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המבקשת
אורן

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
פנחס כהן
המשיב
בטיטו

ע"י ב"כ עו"ד
החלטה

כתב האישום מייחס למשיב שני פרטים של החזקת סם שלא לצריכה עצמית.

בפרט הראשון נטען כי ב-13.11.02 החזיק המשיב שקית כחולה ובה 5060 כדורי סם mdma, והעבירה לצ'רלי שלום גבאי, אשר מכר את הסם לסוכן משטרה תמורת 50,000 ₪.

בפרט השני נטען כי ב-16.3.03 החזיק המשיב בביתו, במחסן בחדר האמבטיה אבקת סם מסוג mdma במשקל 990.42 גרם, וכן 50 כדורי סם מאותו סוג.
בנעל בארון בחדר השינה החזיק 5 כדורי סם נוספים ובתוך שמיכה בחדר השינה - חשיש במשקל 0.38 גרם.

המשטרה הפעילה סוכן מוסווה לצורך הפללתו של צ'רלי. הסוכן נפגש עם צ'רלי ב-13.11.02, הם נסעו לשכונת מגורים, צ'רלי ירד מהרכב וחזר מתוך הבנין כשבידו שקית עם סמים. הסוכן ביקש להכיר את האדם שסיפק לצ'רלי את הסמים אך צ'רלי השיב שהדבר לא ניתן. בזמן שצ'רלי החנה את רכבו ראה הסוכן את המשיב אותו הוא מכיר כעובד בחנות הדגים של צ'רלי. בעבר, כשקנה הסוכן סמים מצ'רלי, אמר צ'רלי כי הדבר מתבצע באמצעות המשיב - אך מדובר בעדות שאינה קבילה ביחס למשיב.

יצויין כי הסמים היו בתוך 4 שקיות, הראשונה שקופה לבנה, השניה שקית עם סגר נצמד, השלישית שקית כחולה שקופה והרביעית שקית עם שרוך לבן. על השקית הכחולה נמצאה טביעת אצבעו של המשיב.

יש לציין כי יחידת העיקוב שעקבה אחרי ביצוע העסקה הבחינה בצ'רלי הנוסע ברכבו מאחורי רכבו של הסוכן ויחד עם צ'רלי היה גבר נוסף - הוא המשיב. צ'רלי ירד מהרכב, מסר את הסם לסוכן, חזר לרכבו ועזב את המקום עם המשיב.

ב-16.3.03 לאחר שהחקירה הסמויה הפכה גלויה, נערך חיפוש בביתו של המשיב ונמצאו הסמים כפי שמפורט בפרט האישום השני.
המשיב מכחיש כל קשר לענין הסמים.

יתכן שאילו עמד פרט האישום הראשון בפני
עצמו, ואילו לא נראה המשיב בקרבתו של צ'רלי בזמן ביצוע העסקה של מכירת הסמים, ניתן היה לטעון שטביעת אצבעו של המשיב על השקית הכחולה אינה מספיקה לגרום להרשעתו, שכן המשיב עובד בחנות הדגים של צ'רלי, ולא מן הנמנע כי נגע שם בשקית ולאחר מכן נעטפו הסמים בשקית זו, ללא ידיעתו.
אולם, טביעת האצבע אינה ראיה העומדת בפני
עצמה, אלא היא מצטרפת להמצאותו של המשיב יחד עם צ'רלי בזמן ביצוע עסקת המכירה של הסמים.
לכך יש להוסיף את העובדה שהוכח קשר בין המשיב לסמים בכך שהחזיק בביתו כמות מסחרית של סמים, ולפיכך אין לראות במשיב אדם תמים שאינו מעורב בסמים.

המשיב התגורר בדירה כחודש עד שנתפסו הסמים ולמרות שצ'רלי שילם את דמי השכירות - הרי אין בכך תמיהה גדולה שכן המשיב הוא עובדו ולא מן הנמנע שצ'רלי ביקש לסייע לו.

העובדה שנמצאו סמים גם בתוך נעל בחדר השינה של המשיב מלמדת כי לא ניתן לקבל את הטענה שהסמים שייכים לצ'רלי. לא הוכח כי מישהו לבד מהמשיב משתמש בדירה, אין טענה שצ'רלי השתמש בדירה והבעלים של הדירה העיד כי היתה נקיה בעת שהשכירה למשיב. מכאן שהמשיב הוא שהביא את הסמים והחביאם בדירתו.

צירוף כל הראיות מלמד על קשר של המשיב לעסקות הסמים של צ'רלי ולהחזקת סמים בביתו, ודי בראיות הנ"ל כדי להביא להרשעתו.

המשיב בן 45, אין לו הרשעות קודמות ובעבר נפגע בתאונת דרכים.
בכל אלה אין כדי לסייע לו להתחמק מהמעצר.
נפסק כבר כי מי שמעורב בעסקאות סמים או בהחזקת כמות מסחרית של סם הנועד להפצה, דינו להעצר עד תום ההליכים במסגרת מלחמת החרמה שמנהלת החברה בישראל נגד נגע הסמים.

לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בחלופה, שכן עובדה היא שהמשיב החזיק בביתו סמים ולכן חלופה של מעצר בית לא תמנע המשך עיסוקו בסמים.

אני מורה לעצור את המשיב עד תום ההליכים במשפטו.
ניתנה היום ו' באייר תשס"ג (8.5.03) במעמד הצדדים.
גורפינקל צבי
, שופט








בש בית משפט מחוזי 90857/03 מדינת ישראל נ' פנחס כהן (פורסם ב-ֽ 08/05/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים