Google

איברהים בן חוסיין בשיר - שירות בתי-הסוהר

פסקי דין על איברהים בן חוסיין בשיר | פסקי דין על שירות בתי-הסוהר

2660/02 עעא     02/04/2003




עעא 2660/02 איברהים בן חוסיין בשיר נ' שירות בתי-הסוהר




1
בתי-המשפט
בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט אברהם טל
עע"א 2660/02

איברהים בן חוסיין בשיר

העותר:
נ ג ד

שירות בתי-הסוהר
המשיב:
ה ח ל ט ה
1. העותר מְרצה ארבעה מאסרי-עולם בלתי-קצובים בכלא "איילון", בגין רצח גיסתו ושלושת ילדיה הקטינים.

2. בתאריך 16.10.2001 החליט המשיב על הקפאת חופשותיו של העותר, על-פי חוות-דעת של הוועדה למניעת אלימוּת, ועקב מידע מודיעיני לפיו קיימת מסוכנוּת מצד העותר אם יֵצא לחופשות.

3. עד לתאריך 16.10.2001 יצא העותר לחופשות בנות 8 עד 12 שעות כל אחת, ולחופשה אחת בת 24 שעות, וזאת לאחר שריצה שבע שנות מאסר, כנדרש על-פי נהלי יציאה לחופשות של אסירי-עולם שלא נקצב עונשם.

4. העותר מבקש להחזירו לסבב החופשות מאחר שמאז שהתקבלו המידעים בגללם הופסקו חופשותיו עברה שנה וחצי, ועל-כן אין לראות במידעים אלו מידעים עדכניים לעניין יציאתו לחופשות. כמו-כן מבקש בא-כוח העותר לשקול מחדש את החיסיון המוטל על המידעים שהביאו להחלטת הוועדה ו/או לחילופין לאפשר לו לקבל מידע יותר מפורט בדבר הסיבות המונעות את יציאותיו של העותר לחופשות.

5. לטענת המשיב, וועדת האלימות שקלה מחדש את בקשתו של העותר בתאריך 27.11.2002, והגיעה לאותה מסקנה כי העותר הוא בעל רמת מסוכנוּת גבוהה ביותר.
לעניין טענת העותר בנושא אי-עדכניוּתם של המידעים שהגיעו לידי הוועדה, הרי שהנושא נבדק עם הגורמים הרלוונטיים ונמצא כי הם עדכניים ורלוונטיים גם היום.

6. הלכה פסוקה היא, כי הענקת חופשות לאסיר היא בגדר פריבילגיה, אשר ניתנת לאחר הפעלת שיקול-דעת מצד הגורמים הממונים על כך אצל המשיב. דיון אחרון של הוועדה למניעת אלימוּת בעניינוֹ של העותר התקיים בתאריך 27.11.2002, ומסקנת הוועדה הייתה שלא להחזיר את העותר לסבב החופשות עקב מסוכנוּתוֹ הרבה ויחסוֹ לעבירה בגינה הוא מְרצה את עונשי המאסר.

7. במכתב של יו"ר הוועדה למניעת אלימות מתאריך 4.3.2003, שהתקבל בקשר לעתירה זו, מצויין כי המידעים שהביאו להקפאת חופשותיו של העותר הינם מידעים רלוונטיים ועדכניים גם לשעה זו, במיוחד בהתחשב במעשים בגללם מְרצה העותר את עונשו ויחסוֹ אליהם.
אף אני עיינתי במידעים שהוצגו בפני
י, וגם אם אינם מהזמן האחרון, הרי תוקפם לא פג רק בשל חלוֹף הזמן.

8. לעניין בקשת בא-כוח העותר בנושא חסיוֹנם של המידעים, יפים הדברים שכתבתי בהחלטתי הקודמת בעניינוֹ של העותר ב-עע"א 2373/02, כדלקמן:
"עיון בנימוקי הוועדה ובנתונים שהיו בפני
ה עובר למתן החלטתה, מעלה כי חשיפתם לעיניו של העותר עלולה לסכן באופן ממשי את מי שקשורים בהם, גם אם העותר לא יֵצא בקרוב לחופשות.
האיזון הראוי בין הבטחת שלומם וביטחונם של אחרים, לבין יכולתו של העותר להתגונן באופן מירבי מפני הנתונים שהיו בפני
הוועדה, מחייבים את אי-גילויַים לעותר ולבא-כוחו."

9. מהמידעים החסויים ומנימוקי הוועדה אשר הביאו להחלטתה, ולאור העובדה שהעותר אינו מודה במעשה המיוחס לו, עולה כי החשש למסוכנוּת הצפויה מצד העותר במידה ויֵצא לחופשות הוא חשש ממשי, אשר מצדיק את הקפאת חופשותיו.

10. לאור האמור לעיל, החלטת המשיב להקפיא את חופשותיו של העותר הינה החלטה סבירה, שכּן הוועדה שקלה את כל השיקולים הרלוונטיים בעניין, ואינני מוצא מקום להתערב בה.
אשר על כן, אני דוחה את העתירה.
ניתנה והוּדעה בפומבי היום, כ"ט באדר ב' התשס"ג, 2 באפריל 2003.
אברהם טל
, שופט
קלדנית: ד.ל.ס.








עעא בית משפט מחוזי 2660/02 איברהים בן חוסיין בשיר נ' שירות בתי-הסוהר (פורסם ב-ֽ 02/04/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים