Google

ועדה מקומית לתכנון באר טוביה - דניאל מרקו

פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון באר טוביה | פסקי דין על דניאל מרקו

26852-03/17 תוב     23/06/2017




תוב 26852-03/17 ועדה מקומית לתכנון באר טוביה נ' דניאל מרקו








בית משפט השלום באשקלון



תו"ב 26852-03-17 ועדה מקומית לתכנון באר טוביה
נ' מרקו


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופט
עידו כפכפי


מאשימה

ועדה מקומית לתכנון באר טוביה


נגד

נאשם
דניאל מרקו




פסק דין


הכרעת דין

על פי הודאת הנאשם בעובדות הנטענות בכתב האישום, בהסדר טיעון חתום שהוגש, אני מרשיע אותו בעבירות המיוחסות לו כמתואר בכתב האישום, שהן עבירות של שימוש ושימוש חורג במקרקעין ללא היתר, עבירות לפי סעיפים 145(א) ו- 204(א) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה - 1965.

גזר דין


1.
הנאשם הורשע עפ"י הודאתו בביצוע עבירה לפי סעיפים 145(א) ו- 204(א) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965 [להלן: "החוק"], בכך שבמהלך שנת 2016 עשה שימוש במבנים בגוש 2424 חלקה 54 באזור התעשייה באר טוביה (להלן: "המבנה"), מבלי שניתן לו ההיתר הדרוש לכך, הכל כמפורט בכתב האישום.
2.
הצדדים הגיעו להסדר טיעון, שמצאתיו עומד במתחם הסבירות ועל כן אאמצו. הבאתי בחשבון, את האינטרס הציבורי והאינטרסים המוגנים על ידי חוקי התכנון והבנייה, לצד מתחם העונש ההולם את נסיבות ביצוע העבירה וטיבה ומצאתי כי העונש נמצא בתוך המתחם הראוי.
3.
בהתחשב בכל האמור לעיל, בנסיבות העבירה הנ"ל, כמו גם באמור ע"י הצדדים, אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:
(א)
הנאשם ישלם קנס בסך 15,000 ₪ או 150 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב- 12 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים החל מיום 1.8.2017 ובכל 1 (ראשון) לחודש שלאחריו. במקרה של אי תשלום אחד מהשיעורים במועדים שנקבעו, תעמוד כל יתרת הקנס לפירעון מיידי.
(ב)
אני מצווה על הנאשם להרוס את המבנה נשוא כתב האישום והמתואר לעיל בסעיף 1 לגזר הדין ולהפסיק את השימוש בהם (להלן: צו ההריסה). כדי לאפשר לנאשם להשלים את ההליכים לקבלת ההיתר, אני קובע שצו ההריסה ייכנס לתוקף ביום 1.7.2017.
אם הנאשם לא יקבל, את ההיתר עד למועד הנ"ל, וזאת מסיבות שאינן תלויות בו, הוא יהיה רשאי להגיש, במועד הקבוע בתקנות, בקשה לדחייה נוספת של כניסת הצו לתוקף, ואולם מובהר כי אין ודאות שהבקשה תתקבל, ובכל מקרה מוזהר הנאשם כי בלא היתר בידיו ובלא ארכה מבית המשפט הוא חייב למלא אחר צו ההריסה.
אם וכאשר יינתן היתר למבנה, יפקע צו ההריסה שניתן בסעיף זה.
אם הנאשם לא יבצע את צו ההריסה במועד שנקבע לעיל, שהרי שמבלי לפגוע בחובתו של הנאשם לעשות כן, תוסמך הועדה המחוזית ו/או הועדה המקומית לתכנון ולבניה, לבצע את צו ההריסה במקומו של הנאשם ולחייב את הנאשם לשאת בעלויות הביצוע.
(ג)
אני רואה מקום להזהיר את הנאשם, כי אם עד המועד האמור בס"ק (ב) לעיל לא יהא בידו היתר בנייה כדין למבנה נשוא כתב האישום, ולא תינתן לו ארכה נוספת להשגת ההיתר כאמור, הרי שאם לא תבוצע ההריסה הוא עלול להיות מואשם בעבירה נוספת של אי קיום צו שיפוטי וכי ההתחייבות עליו הוא נדרש לחתום כמפורט להלן, כוללת עבירה זו, וכי העונש שעשוי להיות מוטל עליו בגין עבירה זו יבוא בנוסף לעונשים שהוטלו עליו במסגרת גזר דין זה.
(ד)
אני מחייב את הנאשם לחתום על התחייבות להימנע מעבירה לפי הוראות פרק י' לחוק התכנון והבניה, השתכ"ה - 1965, למעט עבירת שימוש ללא היתר, עד למועד תחילת תוקפו של צו ההריסה שיינתן בס"ק (ב) לעיל
. ההתחייבות תהא למשך שלוש שנים מהיום ובסכום של 30,000 ₪ ואם היא לא תינתן, בתוך 14 ימים, יאסר הנאשם למשך 10 ימים לשם כפיה.
4.
המזכירות תמציא עותק מפסק הדין ללשכת רישום המקרקעין ו/או לרשות מקרקעי ישראל, לצורך רישום הערה בנוגע לצו ההריסה שניתן.

זכות ערעור בתוך 45 ימים לבית המשפט המחוזי.


ניתן היום,
כ"ט סיוון תשע"ז, 23 יוני 2017, בהעדר הצדדים.













תוב בית משפט שלום 26852-03/17 ועדה מקומית לתכנון באר טוביה נ' דניאל מרקו (פורסם ב-ֽ 23/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים