Google

חיה כהן - מטרו אופנה בע"מ, רן לוי, אריה לוי

פסקי דין על חיה כהן | פסקי דין על מטרו אופנה | פסקי דין על רן לוי | פסקי דין על אריה לוי |

23912-12/14 א     29/06/2017




א 23912-12/14 חיה כהן נ' מטרו אופנה בע"מ, רן לוי, אריה לוי








בית משפט השלום בירושלים


ת"א 23912-12-14 כהן ואח' נ' מטרו אופנה בע"מ
ואח'






ל
פני
כבוד השופטת
מיכל שרביט

התובעת
(הנתבעת שכנגד)
חיה כהן
על-ידי ב"כ עו"ד גדעון פודים


נגד


הנתבעים
(התובעים שכנגד)

1. מטרו אופנה בע"מ
2. רן לוי
3. אריה לוי
על-ידי ב"כ עו"ד איל ויטנברג


החלטה


החלטה זו עניינה במספר בקשות תלויות ועומדות:

תיקון כתב התביעה

1.
הנתבע 3 נפטר ביום 22.3.16 כעולה מתעודת הפטירה שהוגשה לתיק בית המשפט. המנוח לא הותיר אחריו צוואה וטרם הוגשה בקשה למתן צו ירושה (עמ' 4 ש' 14-13). התובעת מבקשת על כן להורות על תיקון התביעה כך שתחת המנוח יבואו אלמנתו וילדיו הם היורשים הפוטנציאלים של המנוח. הנתבעים לא חלקו על כך שהאלמנה והילדים שפורטו בבקשת התובעת הם היורשים הפוטנציאלים (עמ' 4 ש' 17-16). בנסיבות אלה ובשים לב לזמן הרב שחלף מאז פטירת המנוח מבלי שניתן צו ירושה, הרי שבהתאם להלכת ע"א 4923/09 ערפאת נ' בנק הפועלים בע"מ (12.10.2010) מצאתי כי יש לקבל את בקשת התובעת לצרף את היורשים הפוטנציאלים של המנוח כנתבעים בתביעה דנן כחליפיו של המנוח; וזאת בהתאם לתקנות 36 ו-38 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984. לא נעלמה מעיני טענת הנתבעים כי בשבועיים הקרובים יש בכוונתם להגיש בקשה למתן צו ירושה (עמ' 4 ש' 16). אלא שמצאתי כי על מנת לקדם את בירור התביעה אין מניעה להורות על תיקון כתב התביעה לשם הוספת היורשים הפוטנציאלים; וממילא ככל שתוגש בקשה לצו ירושה ובשים לב לכך שזהות היורשים מוסכמת לכל היותר נראה שיהא בכך כדי לקבוע את החלוקה בין היורשים או צמצומם ככל שמי מהם יסתלק מן הירושה לטובת אחר.

2.
על כן אני מתירה את תיקון כתב התביעה כמבוקש. כתב התביעה המתוקן שהוגש ביום 14.5.17 יתויק בתיק.

3.
התובעת תמציא העתק כתב התביעה המתוקן במסירה אישית לידי הנתבעים עד יום 6.7.17; ובתוך אותו המועד תמציא לתיק בית המשפט אישור על ביצוע המסירה.

4.
הנתבעים יודיעו עד יום 13.7.17 אם ניתן לראות את כתב ההגנה שהוגש מטעם הנתבעים 3-1 ככתב הגנה מטעמם לכתב התביעה המתוקן. בהעדר תשובה תונח הסכמה לאמור.

מחיקת כתב הגנה וסילוק על הסף של סעד בתביעה שכנגד

5.
התובעת ביקשה למחוק את כתב הגנתם של הנתבעים בתביעה העיקרית וכן לסלק על הסף חלק מן הסעד הכספי שנתבע בגדרי התביעה שכנגד בשל טענות למעשה בית דין, השתק ומניעות על יסוד פסקי הדין שניתנו בתביעת הפינוי שהגישה התובעת נגד הנתבעים.

6.
לא מצאתי להיעתר לבקשות אלה של התובעת. לבד מכך שעל-פי ההלכה המושרשת יש לנהוג בבקשות לסילוק על הסף בזהירות רבה ולהורות כן רק במקרים יוצאי דופן, במקרה דנן מצאתי כי ההכרעה בבקשות כרוכה גם בבירור עובדתי, בין היתר בנוגע לכוונת הצדדים שבבסיס הסכמתם על פיה ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי. על כן לא מצאתי לדון בהן כטענות סף. מסקנה זו מתחזקת שעה שלגבי חלק מן הטענות שהועלו בבקשות התובעת ממילא נדרש דיון לצורך עניינים שבמחלוקת בגדרי התביעה העיקרית כמו גם לבירור הסעד הנוסף בתביעה שכנגד לגביו לא התבקש סילוק על הסף, והחפיפה אינה מבוטלת, כך שהכרעה בטענות הסף לא תשליך באופן משמעותי על היקף הבירור שיידרש ממילא.

7.
כן לא מצאתי להורות על מחיקת כתב ההגנה בשל אורכו אף אם אמנם ניתן היה לעורכו בצורה קצרה יותר. כמו כן מקובל עליי ההסבר שניתן על-ידי הנתבעים לשימוש בדמותו של שיילוק בכתב הגנתם כמשל בלבד לגישה הדווקנית חסרת תום הלב בקיום החוזה, תוך שהבהירו כי אינם מייחסים חס וחלילה תכונות שליליות כלשהן לתובעת.

8.
לאור כל האמור בשלב זה אני מורה לצדדים להגיש
תצהירי עדות ראשית כמפורט להלן:
התובעת, עד יום 3.10.17;
הנתבעים, עד יום 28.11.17.

9.
לתצהירים יצורפו העתקים צילומיים של כל מסמך שכל צד מבקש להגיש.

10.
אם לא יעלה בידו של
מי מהצדדים להגיש תצהיר מטעם מי מעדיו, יכלול בתצהירו פרטים בדבר שם העד, תמצית עדותו והסיבה לכך שלא ניתן להגישה בתצהיר, כולל פירוט הניסיונות והפעולות שנעשו בקשר לכך.

11.
כל צד ימציא למשנהו עותק מהתצהיר שהוגש על ידו ויציין את עובדת ההמצאה על העותק שיוגש לבית המשפט.

12.
נקבע לדיון מסכם, במעמד בעלי הדין, ליום 3.1.18 בשעה 09:00.

13.
המזכירות תמציא לצדדים באמצעות הפקס.


ניתנה היום, ה' תמוז תשע"ז, 29 יוני 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 23912-12/14 חיה כהן נ' מטרו אופנה בע"מ, רן לוי, אריה לוי (פורסם ב-ֽ 29/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים