Google

צמח אהרוני, סהר אהרוני - אהרוני יחזקאל, שחר אריאלה, עובדיה מקירי ואח'

פסקי דין על צמח אהרוני | פסקי דין על סהר אהרוני | פסקי דין על אהרוני יחזקאל | פסקי דין על שחר אריאלה | פסקי דין על עובדיה מקירי ואח' |

33316-07/12 א     12/07/2017




א 33316-07/12 צמח אהרוני, סהר אהרוני נ' אהרוני יחזקאל, שחר אריאלה, עובדיה מקירי ואח'








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 33316-07-12 אהרוני ואח'
נ' יחזקאל ואח'






לפני
כבוד השופט יאיר דלוגין

ה
תובעים:
1
.
צמח אהרוני

2
.
סהר אהרוני
ע"י ב"כ עו"ד אבירם מזיוב


נגד

ה
נתבעים:
1. אהרוני יחזקאל
2. שחר אריאלה
3. עובדיה מקירי
נ' 1 – 3 ע"י ב"כ עו"ד ינון שרעבי
4. נורית לוי
5. אורה רוסייר
6. חווה דואר
7. רונן מזרחי
8. לאה אהרוני
נ' 5 – 8 ע"י ב"כ עו"ד ערן צור




החלטה

בתיק זה ניתן על ידי

פסק דין
חלקי לפירוק שיתוף במקרקעין שבבעלות הצדדים על דרך של מכירה למרבה במחיר. הערעור בעניין זה נדחה. כעת מבקשים הצדדים כי אקבע הוראות לביצוע פירוק השיתוף ובעיקר כי אמנה כונס נכסים לצורך כך. התובעים עותרים לכך שבא כוחם יתמנה ככונס יחיד. הנתבעים 1 – 3 עותרים לכך שבא כוחם יתמנה ככונס יחיד או משותף עם בא כוח התובעים. הנתבעים 5 – 8 מסכימים למינוי בא כוח התובעים ככונס יחיד, אחרת הם מבקשים כי בא כוחם יתמנה ככונס יחד עם באי כוח הצדדים האחרים.

לאחר שקילת הנושא והטענות, אני מחליט למנות כונס נכסים חיצוני. מינוי שלושת באי כוח הצדדים ככונסים אינו יעיל בעיני ועשוי ליצור מחלוקות לא מעטות, בפרט על רקע הסכסוך שבין הצדדים והעובדה שמדובר בקרובי משפחה. מינוי אחד מבאי כוח הצדדים ככונס נכסים יחיד, ללא הסכמת כל הצדדים לכך, גם הוא אינו במקומו ולו מבחינת מראית פני הצדק
וזאת לאור חוסר האמון והסכסוך שבין הצדדים.

לפיכך, אני ממנה בזה את עו"ד שי רווה, מרחוב מנחם בגין 11 ברמת-גן, ככונס נכסים לצורך פירוק השיתוף במקרקעין, על דרך של מכירת המקרקעין למרבה במחיר. לשם הבטחת אחריותו במילוי תפקידו ככונס, יפקיד הכונס התחייבות עצמית כאמור בתקנה 391 ולפי טופס 46 לתקנות, ע"ס 150,000 ₪. ההתחייבות תופקד בתוך 14 ימים מהיום (הפגרה במניין). דבר מינויו של הכונס יירשם על ידו בלשכת רישום המקרקעין.

הכונס יפעל לקבלת חוות דעת שמאית מעודכנת ביחס לשווי המקרקעין, אשר תתייחס בנפרד גם לשווי המבנה הבנוי על הקרקע, מתוך השווי הכולל של המקרקעין על הבנוי בו וזאת נוכח העובדה שהבניה של המבנה נעשתה בזמנו על ידי מי שהנתבעים 1 -3 בלבד הנם צאצאיהם, והכל ככל שהשמאי ימצא כי המבנה מוסיף ערך למקרקעין. חוות הדעת של השמאי תציין, אפוא, בנוסף שווי הכולל של המקרקעין, מה הוא האחוז העודף על חלקם הרשום של הנתבעים 1 -3 במקרקעין, שזכאים האחרונים לקבל מתוך התמורה, בשל שווי המבנה, ככל שהשמאי ימצא כי המבנה מוסיף ערך למקרקעין.

הכונס
יגיש לבית המשפט דו"ח ראשון על התקדמות הליך המכירה, עד יום 15.9.17. העתק מן הדו"ח יועבר על ידו במישרין לידי בעלי הדין. בהמשך, הסכם המכר יוגש על ידי הכונס לאישור בית המשפט, כמו גם כל בקשה אחרת שמצריכה הוראות מבית המשפט. שכרו של כונס הנכסים ישולם על ידי הצדדים על פי זכויותיהם היחסיות בנכס לרבות בהתחשב בשווי המבנה, ככל שהוא מוסיף ערך למקרקעין. הודעה על מינוי הכונס תימסר ע"י המזכירות לכונס הנכסים הרשמי. המזכירות תדוור את החלטתי לצדדים ולכונס הנכסים.

תז"פ ליום 17.9.17 לעיון בדו"ח הכונס ולמתן הוראות להמשך.

ניתנה היום, י"ח תמוז תשע"ז, 12 יולי 2017, בלשכתי.










א בית משפט שלום 33316-07/12 צמח אהרוני, סהר אהרוני נ' אהרוני יחזקאל, שחר אריאלה, עובדיה מקירי ואח' (פורסם ב-ֽ 12/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים