Google

מדינת ישראל - מוטי אדרי

פסקי דין על מוטי אדרי

18749-07/16 פ     11/07/2017




פ 18749-07/16 מדינת ישראל נ' מוטי אדרי








בית משפט השלום בקריית גת



ת"פ 18749-07-16 מדינת ישראל
נ' אדרי




תיק חיצוני:
287622/2016





לפני
כב' השופטת ד"ר נגה שמואלי-מאייר
, סגנית נשיאה


המאשימה

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד חומרי ועו"ד דדון


נגד


הנאשם

מוטי אדרי
ע"י ב"כ עו"ד שניידר



החלטה
1.
לפניי בקשה לעיון חוזר במסגרתה עותר הנאשם להורות על ביטול מעצר הבית הלילי (החל מחצות ועד לשעה 05:00) שבו הוא שוהה כעת.
2.
המאשימה מתנגדת לבקשה, תוך שמדגישה את חומרת העבירות המיוחסות לנאשם, נסיבות ביצוען, העובדה כי הנאשם נמצא אך בראשיתו של ההליך הטיפולי, והעובדה שהנאשם ממילא שוהה בשלב זה תחת תנאים מגבילים מינימליים.
3.
כנגד הנאשם הוגש כתב אישום מתוקן המייחס לו עבירות של פציעה כשעבריין מזוין, החזקת סכין ואיומים.
4.
ביום 01.11.2016 הציגו הצדדים הסדר טיעון, במסגרתו הודה הנאשם בכתב אישום מותקן, הורשע, ונשלח לשירות המבחן על מנת שיתקבל תסקיר בעניינו. עוד במסגרת זו, הוסכם כי ככל שהתסקיר יהא חיובי בפרמטרים השונים שפורטו בפרוטוקול, תעתור המאשימה לענישה של 6 חודשי עבודות שירות, ללא ניכוי ימי המעצר, וענישה נלווית; ואילו הסנגור יהיה רשאי לבקש את ניכוי ימי המעצר, בכל מקרה.
5.
לאחר ששמעתי את טיעוני באי כוח הצדדים ועיינתי באמור בתסקירי שירות המבחן, מצאתי להיעתר לבקשה ולהורות על ביטול מעצר הבית הלילי שבו שוהה הנאשם, וכל זאת מהנימוקים שלהלן.
6.
בעניינו של הנאשם הוגשו כמה וכמה תסקירים מאת שירות המבחן. באופן כללי ייאמר, כי מתסקירים אלו עולה כי הנאשם מצוי בראשיתו של הליך טיפולי, תוך שהשירות מתרשם כי הלה משתף פעולה, מבטא נכונות לעריכת תהליך של העלאת מודעותו לדפוסי אישיותו, חשיבתו והתנהגותו (ראו התסקיר מיום 04.07.2017); עוד להתרשמותו של שירות המבחן, הנאשם מבין את חומרת מעשיו ואת דפוסי אישיותו שעמדו ברקע להם, וכיום מצוי בשלב בחייו בו הוא בטוח בדבר יכולתו להמשיך את תהליך השינוי שאותו הוא עובר, ולהימנע ממעורבות פלילית (ראו התסקיר מיום 01.05.2017). בנוסף לכל אלה, התרשם השירות, כי הנאשם עורך מאמצים לנהל אורח חיים תקין, וכי הוא רואה בשירות כמסגרת תומכת ומציבת גבולות להתנהגותו (ראו התסקיר מיום 21.06.2017).
עוד יצוין, כי בד בבד עם שילובו בהליך הטיפולי במסגרת שירות המבחן, מוסר הנאשם בדיקות שתן, וכולן עד כה נמצאו נקיות משרידי סם.
7.
בשים לב לכל אלה, בשלושה תסקירים שונים שב שירות המבחן והמליץ על ביטול מעצר הבית הלילי שבו שוהה הנאשם.
8.
כשלעצמי, והגם שהמדובר בתחילתו של ההליך הטיפולי, נוטה אני להסכים עם המלצת שירות המבחן. שכן, הנאשם נתון זה מכבר במשך תקופה שאיננה קצרה תחת תנאים מגבילים, שאותם הוא מקפיד לקיים ככתבם וכלשונם, ללא כל הפרות מצדו ותוך כיבוד האמון אשר ניתן בו. במקביל, עורך הנאשם מאמצים כנים לנהל אורח חיים תקין, מביע נכונות להמשיך ולשתף פעולה עם שירות המבחן בכל הליך טיפולי שיומלץ עליו, מוסר בדיקות שתן שנמצאו נקיות מסם, וכיוצא באלה.
בנסיבות אלה, לדידי, את העובדה שההליך הטיפולי מצוי אך בראשיתו לא ניתן לזקוף לחובתו של הנאשם. שכן, נדמה כי הלה עשה עד כה את המוטל עליו ופעל בהתאם לנדרש ממנו מאת שירות המבחן.
9.
אף התמשכות ההליך בעניינו של הנאשם, הגם שהמדובר בהתמשכות שנועדה להיטיב עימו דווקא (ולאפשר לו להשלים את ההליך הטיפולי), מטה את הכף לכיוון היעתרות לבקשתו לביטול מעצר הבית הלילי שבו הוא שוהה. מה גם, שנכון להיום הנאשם יוצא את מעצר הבית במשך מרבית שעות היממה, ללא כל פיקוח, והרי שהיעדר מעורבותו בפלילים בתקופה זו ועמידתו בתנאי השחרור, מלמדים כי ניתן ליתן בו אמון.
10.
אשר על כן, הריני מורה על ביטול מעצר הבית הלילי שבו שוהה הנאשם. יתר תנאי השחרור יוותרו על כנם, ובכלל זה צו ההרחקה מהמתלונן.
11.
העתק ההחלטה בדחיפות לב"כ הצדדים ולשירות המבחן. הסנגור יודיע לנאשם.


ניתנה היום, י"ז תמוז תשע"ז, 11 יולי 2017, בהעדר הצדדים.










פ בית משפט שלום 18749-07/16 מדינת ישראל נ' מוטי אדרי (פורסם ב-ֽ 11/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים