Google

עו"ד אביחי שטרן, מר יורם מלול, מר בנצי יעקב בן ציון - עירית קרית שמונה, ניסים מלכה ראש עיריית קריית שמונה, הגב' סיגל כהן ואח'

פסקי דין על עו"ד אביחי שטרן | פסקי דין על מר יורם מלול | פסקי דין על מר בנצי יעקב בן ציון | פסקי דין על עירית קרית שמונה | פסקי דין על ניסים מלכה ראש עיריית קריית שמונה | פסקי דין על הגב' סיגל כהן ואח' |

31770-07/17 עתמ     16/07/2017




עתמ 31770-07/17 עו"ד אביחי שטרן, מר יורם מלול, מר בנצי יעקב בן ציון נ' עירית קרית שמונה, ניסים מלכה ראש עיריית קריית שמונה, הגב' סיגל כהן ואח'








2
בית המשפט המחוזי בנצרת
בפני
כב' השופט עאטף עיילבוני
16 יולי 2017
עת"מ 31770-07-17 שטרן ואח'
נ' עירית קרית שמונה
ואח'
בקשה 1

המבקשים
















1. עו"ד אביחי שטרן
2. מר יורם מלול
3. מר בנצי יעקב בן ציון
ע"י ב"כ עו"ד יורם ביטון


נגד

משיבים



המשיב הפורמלי
1.עירית קרית שמונה
2.ניסים מלכה, ראש עיריית קריית שמונה
3.הגב' סיגל כהן

4. משרד הפנים – הממונה על מחוז הצפון

החלטה
בקשה מס' 1

לפניי בקשה דחופה למתן צו ביניים המורה למשיבים מס' 1 ו-2 (עיריית קריית שמונה והעומד בראשה) למסור למבקשים, שהם חלק מחברי מועצת העיר, לעיונם, את מסמכי המכרז לאיוש משרת מנהל אגף הון אנושי בעירייה וכן מסמכי המכרז לאיוש משרת מנהל אגף החינוך בעירייה.

בנוסף, עתרו המבקשים לצו ביניים האוסר קיום דיון במכרזים וחתימה על חוזים בקשר אליהם, עד לאחר העברת המסמכים המבוקשים לעיונם, בטרם דיון.

על פי נתוני הבקשה ונספחיה, המבקשים פנו למשיבים ביום 29/6/17 וביקשו לקבל לעיונם את המסמכים האמורים תוך הבהרה כי המסמכים דרושים להם לשם דיון במועצת העיר ובוועדת הביקורת, בה הם חברים, בהקשר של שני הנושאים האמורים.

משלא נתקבלה תשובה, פנו שוב ביום 3/7/17 בתזכורת למנכ"ל העיריה, והבהירו כי טרם קיבלו את מבוקשם בפני
יתם מיום 29/6/17.

באותו יום, השיב מנכ"ל העירייה כי נדרשת פניה של יו"ר ועדת הביקורת.

בתגובה, השיבו המבקשים כי אם לא תינתן להם זכות העיון, יפנו לבית המשפט.

למרות הנ"ל, המבקשים טוענים כי לא קיבלו העתק המסמכים עד ליום הגשת הבקשה.

ביום 10/07/17 פרסמה העירייה כי המשיבה מס' 3 נבחרה לתפקיד מנהלת אגף החינוך בעירייה.

ביום חמישי 13/7/17, (לפי הנטען – בשעה 17:00) שלחו המשיבים הזמנה לישיבת מועצת העירייה מס' 7/17, כשמועד הישיבה נקבע להיום, יום א', בשעה 18:00, ועל סדר היום נושא מס' 5, "אישור העסקה חוזה בכירים, מנהלת אגף החינוך הגב' סיגל כהן".

כאמור לעיל, עניין מינויה של הגב' סיגל כהן לתפקיד מנהלת אגף החינוך הוא אחד העניינים שלגביהם ביקשו המבקשים לעיין במסמכי המכרז לפני קיום דיון בעניינה במועצת העיר, אך טרם הומצאו להם.

בנסיבות לעיל, עותרים המבקשים להסיר את נושא מס' 5 האמור מסדר יום הדיונים של מועצת העיר, ולקיים את הדיון רק לאחר שהעתק המסמכים שנדרשו יועבר לעיונם.

לאחר עיון בבקשה, בעתירה ובנספחיה, ומבלי להביע דעה לגבי חוקיות ו/או נכונות ההתנהלות של המשיבים ושל מנכ"ל העירייה, נראה כי מן הראוי לקיים דיון בבקשה לעיון במסמכי המכרז לפני שיתקיים הדיון במועצת העיר. נראה לי אך ברור כי קיום הדיון בעניין לגופו קודם לעיון המבקשים במסמכים, עלול לייתר את הבקשה כולה, כשמצד שני, דחיית הדיון במועצת העיר משך כשבועיים אינה אמורה לגרום לנזק כלשהו, ובוודאי לא לנזק בלתי הפיך.

בהיבט המעשי והמהותי, לא ברור מדוע מצאה המשיבה להתמהמה בהמצאת המסמכים לעיון המבקשים, והרי כל אשר התבקש הוא עיון במסמכים שממילא נתונה להם, לכאורה, הזכות לעיין בהם, ולו מטעמי שקיפות ונראות. כמו כן לא ברור מדוע מצאה המשיבה להוציא ביום חמישי בערב הזמנה לישיבה כה דחופה ליום ראשון בערב, כשעל סדר הדיונים באותה ישיבה אותו נושא שהמשיבה מודעת לכך שהמבקשים ביקשו לעיין במסמכים הקשורים אליו, מן הראוי שרשות מנהלית תפעל בדחיפות המתחייבת אך תוך שמירה על זכויות ועל שקיפות.

מכל מקום, נראה כי משיקול שקיפות ומנהל תקין וכן משיקולי נוחות, הרי מן הראוי שהדיון בנושא 5 שעל סדר הדיונים בישיבת מועצת העיר היום יתקיים רק לאחר דיון ענייני והכרעה בבקשה זו, כדי שלא תתייתר זכותם של המבקשים לעיון במסמכים קודם לדיון במועצת העיר, ככל שעומדת למבקשים זכות שכזו.

על כן, אני מורה למשיבים שלא לקיים – לעת הזו – דיון בנושא 5 – אישור העסקתה של המשיבה 3, הגב' סיגל כהן, כמנהלת אגף החינוך בעירייה, עד לאחר דיון והכרעה בבקשה זו.

המבקשים ימציאו את בקשתם והחלטתי זו למשיבים עוד היום
.

המשיבים יגישו תגובתם לבקשה עד יום 23/7/17.





אני קובע דיון בבקשה, במעמד הצדדים, ליום 24/7/17 שעה 10:00, לפני כב' השופט התורן
.

המזכירות תודיע ותעדכן את יומן כב' השופט התורן
.

ניתנה היום,
כ"ב תמוז תשע"ז, 16 יולי 2017, בהעדר הצדדים
.







עתמ בית משפט מחוזי 31770-07/17 עו"ד אביחי שטרן, מר יורם מלול, מר בנצי יעקב בן ציון נ' עירית קרית שמונה, ניסים מלכה ראש עיריית קריית שמונה, הגב' סיגל כהן ואח' (פורסם ב-ֽ 16/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים