Google

יצחק שפייזמן, חנן שפייזמן - עו"ד עובדיה כהן

פסקי דין על יצחק שפייזמן | פסקי דין על חנן שפייזמן | פסקי דין על עו"ד עובדיה כהן

44131-04/13 פרק     18/07/2017




פרק 44131-04/13 יצחק שפייזמן, חנן שפייזמן נ' עו"ד עובדיה כהן








2
בתי המשפט

בבית המשפט המחוזי
בירושלים
פר"ק 44131-04-13


בפני
: כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך: כ"ד תמוז תשע"ז, 18 יולי 2017


בעניין
:
1. יצחק שפייזמן
2. חנן שפייזמן
ע"י ב"כ עו"ד צבי שילה
המבקשים/בעלי המניות





נ ג ד



1. עובדיה כהן
, עו"ד
המנהל המיוחד


החלטה [בקשה מספר 17]

1.
החלטה בבקשת המבקשים למקבץ הוראות שתופננה למנהל המיוחד בכללן שיכריע בתביעות החוב שהוגשו לו, כי ייתן צו למסור למבקשים מסמכים הנוגעים למס הכנסה וכי יתיר להם להוציא חשבוניות מס בשם החברה שבפירוק [ש.א.א.ש אופסט בע"מ – להלן: "החברה שבפירוק"].

2.
בכל ההערכה לב"כ המבקשים, מלבד תמיהתו ביחס לעיכוב בהכרעה בתביעות החוב, נושא שלקראת סוף החלטה זו אשוב אליו, אין בקשה זו ברורה ואף אין היא מתיישבת עם הדין: מרגע בו מתמנה מנהל מיוחד, מלוא הסמכויות הנוגעות לחברה עוברות לידיו, בכפוף לאישור בית המשפט, מקום בו נדרש הדבר.

3.
כזכור, כבר לפני כשנה ורבע, מונה מנהל מיוחד לחברה במקביל למתן צו פירוק – ראה החלטת כב' השופט שחם מיום 21.3.16. מעל הצורך אציין, שאין בפני
י דבר כדי ללמד על מהלך שנועד להעמיד החלטה זו לביקורתה של ערכאת הערעור, לא כל שכן, החלטה שיש בה כדי לשנות.

4.
ומשלב זה, כאמור, מלוא הסמכויות בידי המנהל המיוחד. לא ברור לבית המשפט, גם לאחר עיון בנימוקי הבקשה, מאיזה טעם ועל איזה בסיס משפטי על בית המשפט להורות למנהל המיוחד, למשל, להוציא חשבוניות מס בשם החברה, וזאת גם אם מגיעים לה כספים מצדדים שלישיים. ככל שמגיעים לחברה כספים מצדדים שלישיים, על המנהל המיוחד לפעול להשגתם, וגם אם ניתן להבין בקשה מצד בעלי המניות שנועדה להאיץ במעט במנהל המיוחד, על פני הדברים אין הדעת נותנת שימצאו בעלי המניות את הדרך לחזור לחברה ולפעול במקומו.

5.
ולבסוף, ניתן לקבל שהגיעה העת להורות למנהל המיוחד להגיש דו"ח כללי שיפרט את תמונת המצב ביחס לחברה. ככל שקיימות תביעות חוב שטרם נבדקו יש להבהיר מאיזה טעם אלה פני הדברים ותוך כמה זמן הן תיבדקנה; ככל שייתכן ומגיעים לחברה שבפירוק כספים מצדדים שלישיים, יש לפעול להשגתם ובמידת הצורך גם לכך יינתן ביטוי בדו"ח שיוגש ו/או בבקשות למתן הוראות במגמה לאשר הגשת תביעות כנגד אותם חייבים ותפיסה זו תלווה את ההליך עד תומו.

6.
סוף דבר, בתוך 30 יום (וימי הפגרה נכללים), יוגש לבית המשפט ולכנ"ר דו"ח עדכני מצד המנהל המיוחד, וככל שנצרך עדכון בין במישור הנוגע לתביעות חוב ובין ביחס להליכים אפשריים כלפי צדדים אפשריים, גם לכך יתייחס הדו"ח.

7.
ובשולי האמור, מוצע למבקשים באמצעות ב"כ הנכבד, לסלול נתיבים בהם יוכלו לסייע למנהל המיוחד במסגרת החוק. זאת, בין היתר, באשר גביית כספים מחייבים, ומנגד, צמצום תשלומים לצדדים שלישיים – הוא אינטרס משותף לכולם. עדיף הדבר על פני בקשות שאינן מתיישבות עם מעמדו של המנהל המיוחד.


ומעבר לאמור, דין הבקשה לדחייה.

ניתנה היום, כ"ד תמוז תשע"ז, 18 יולי 2017, בהעדר הצדדים.







פרק בית משפט מחוזי 44131-04/13 יצחק שפייזמן, חנן שפייזמן נ' עו"ד עובדיה כהן (פורסם ב-ֽ 18/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים