Google

מוטי שדה - חן חנה פרץ

פסקי דין על מוטי שדה | פסקי דין על חן חנה פרץ

6941-05/16 תק     11/07/2017




תק 6941-05/16 מוטי שדה נ' חן חנה פרץ








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



ת"ק 6941-05-16 שדה נ' ברדה


תיק חיצוני:


לפניי
כבוד הרשמת הבכירה
דליה אסטרייכר


תובע

מוטי שדה


נגד


נתבעת

חן חנה פרץ




פסק דין


לפני תביעה כספית בגין עבודות חשמל שנדרש התובע לבצע בדירה לאחר שריפה
בה.

לדברי התובע הוא חשמלאי שהוזמן על ידי הנתבעת לבצע עבודות חשמל בדירה לאחר שהדירה נשרפה ושופצה מחדש על ידי הנתבעת כמי שעובדת כקבלן שיפוצים עבור הכשרה חברה לביטוח בע"מ.

את ההזמנה הוא ביצע עבור הנתבעת כבעלת עסק קבלני לשיפוץ דירות. התובע הגיש הצעת מחיר לביצוע העבודה. העסק שהזמין את העבודה מהתובע נקרא "חן פרויקטים" והוא רשום כעוסק מורשה במע"מ. כמו כן, הציג התובע אישור כי בעלת העסק הרשום כעוסק מורשה בשם "חן פרויקטים" היא הנתבעת בפני
נו.

התובע בצע את העבודה שהוזמנה אצלו בהתאם להצעת המחיר שהציע והתקבלה, והציג אישור מחברת החשמל, כי הדירה עברה
את הביקורת של חברת החשמל. עוד לדבריו, עם סיום העבודה הוא החל במרתון של ריצות אחרי הנתבעת שתשלם לו את המגיע לו, אולם זו מתחמקת ואינה משלמת.

הנתבעת מצידה טוענת כי אינה מכירה כלל את התובע ולא הזמינה אצלו דבר ואינה חייבת לו דבר.

לאחר שקראתי את כתבי הטענות ונספחיהם ושמעתי את עדויות הצדדים, הגעתי למסקנה כי דין
התביעה להתקבל.

אלה נימוקי:

1. אין מחלוקת בין הצדדים כי התובע בצע את העבודה בהתאם להצעת המחיר שהוצגה בפני
מנהל העבודה של הנתבעת ואף קבל על כך אישור של חברת החשמל בדירה שעבודת השיפוץ שלה בוצעה בידי הנתבעת.

2. הנתבעת בסעיף 16 לכתב הגנתה טוענת כי העבודה
הוזמנה אצל חברת ג'י. אר. פרוייקטים שנכנסה לקשיים כלכליים ועל מנת שלא להפסיד את העבודה בפרויקט זה היא לקחה על עצמה לסיים את הפרויקט. עוד אישרה הנתבעת כי בן זוגה הוא זה המזוהה עם אותו ג'י. אר. פרויקטים שנכנסה לקשיים כלכליים ביחד עם דודניו.

3. מהאמור לעיל ברור כי את התשלום עבור השיפוץ קיבלה הנתבעת שגם לגרסתה לא רצתה "להפסיד" את העבודה שלקח על עצמו בן זוגה, ושיפוץ זה כולל בחובו גם את העבודה שבצע התובע.

4. הנתבעת גם אישרה כי אותו אריק שלגרסתה היה זה שסיכם את העסקת התובע, הוא מנהל אצלה בעסק ששיך לה כ"מנהל עבודה" ובפועל מסתבר גם בן זוגה לחיים.

5. שמעתי את עדות התובע ואני מאמינה לדבריו ומקבלת את גרסתו במלואה, כי הנתבעת היא החייבת לו בגין העבודה שביצע. גרסתו נתמכת גם במסמך ת/1 בו מבקש התובע מאותו אריק להודיע לו על שם מי להוציא את החשבונית וזה עונה לו "על שם חן פרויקטים". ככל שלטענת הנתבעת אין היא עומדת מאחורי ההודעה הזו ומאשרת שההודעה נשלחה על ידי בן זוגה הוא גם מנהל העבודה הרי שאינה יכולה להתנער מהתחייבויותיו של אותו אריק שלקח התחייבויות בשם העסק ובמסגרת תפקידו כמנהל העבודה. ככל שסוברת כי לא היה מקום שיתחייב כלפי התובע רשאית להפנות טרונותיה בעניין זה אל אותו אריק.

6. שמעתי את עדות הנתבעת שעשתה עלי רושם עגום ביותר. אני דוחה את היתממותה של הנתבעת כי "לא" ידעה מי בצע את עבודות החשמל. היא עצמה מודה כי אותו אריק שביצע את ההתחייבות מול התובע, הוא מנהל העבודה בעסק השייך לה הוא גם בן זוגה לחיים. התובע העיד כי בזמן השיפוץ נכחה הנתבעת פיזית וראתה אותו עובד. מסיבות שאינן ברורות בחרה הנתבעת שלא להביא את אותו אריק אשר הוא בבחינת עד משמעותי וחיוני. המנעותה מהבאת עד זה נזקפת לרעתה.

7. הנתבעת גם מודה בכתב הגנתה ובעדותה כי לקחה על עצמה לסיים את השיפוץ תתכבד ותשלם עבור העבודות שבוצעו באותו שיפוץ ואשר בגינם היא קבלה תמורה, וגם אם גרסתה נכונה [והיא איננה כזו] אין
היא יכולה לעשות עושר ולא במשפט על חשבון התובע.

8. מכיון שכך, אין מנוס אלא לקבל את התביעה.

בהתאם להצעת המחיר שקובלה מגיע לתובע סך של 7,600 ₪. את פסיקת הסכום ההולם בגין עוגמת נפש אשקלל בהוצאות המשפט. בנסיבות העניין ועל רקע האמור לעיל, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובע סך של 7,600 ₪ בצרוף רבית והפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל. כמו כן אני מחייבת את הנתבעת בגין עוגמת נפש, טרדה והוצאות משפט סך של .1,000 ₪ שישאו רבית והפרשי הצמדה מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום בפועל.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור, תוך 15 ימים, לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.


ניתן היום,
י"ז תמוז תשע"ז, 11 יולי 2017, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 6941-05/16 מוטי שדה נ' חן חנה פרץ (פורסם ב-ֽ 11/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים