Google

כאמל סלאמה, מרים סלאמה - אליאס ברכאת חורי, גסאן אליאס חורי, רשא כאמל חורי

פסקי דין על כאמל סלאמה | פסקי דין על מרים סלאמה | פסקי דין על אליאס ברכאת חורי | פסקי דין על גסאן אליאס חורי | פסקי דין על רשא כאמל חורי |

56177-01/16 א     27/07/2017




א 56177-01/16 כאמל סלאמה, מרים סלאמה נ' אליאס ברכאת חורי, גסאן אליאס חורי, רשא כאמל חורי












בית המשפט המחוזי בנצרת
ת"א 56177-01-16 סלאמה ואח'
נ' חורי ואח'

27 יולי 2017

לפני כבוד השופט שאהר אטרש




התובעים:

.1

כאמל סלאמה

.2

מרים סלאמה
ע"י ב"כ עוה"ד מ. טנוס ואח'



נגד

הנתבעים:
.1

אליאס ברכאת חורי

.2

גסאן אליאס חורי

.3

רשא כאמל חורי
ע"י ב"כ עוה"ד גסאן חורי ואח'



החלטה

(בקשה מס' 9)
1.
התובעים מבקשים מבית המשפט להורות על הזמנת שלושה עדים שיעידו מטעמם בישיבת ההוכחות הקבועה ליום 18.10.17, והעדים הם:


א.
הנתבע 1, אליאס ברכאת חורי
.
ב.
פקיד המל"ל, מחלקת נכות כללית, על מנת שיביא עמו או לחלופין ישלח תעודת עובד ציבור ואליה יצרף העתק מלא מתיקו הרפואי של הנתבע 1.
ג.
הכומר מר נימר מיכאל חורי, הכומר של העדה היוונית קתולית בכפר טורעאן.

הנתבעים מתנגדים לבקשה.

2.
באשר להזמנת הנתבע 1 ולתיעוד הרפואי אודות מצבו:

בנימוקי הבקשה נטען, כי עדותו רלבנטית והיא תעזור לבית המשפט להגיע לחקר האמת ולפסוק ביעילות ובשלמות בשאלות השנויות במחלוקת בתיק זה. מנגד טוענים הנתבעים, כי הנתבע 1 שרוי במצב בריאותי ונפשי קשה לאחר שעבר מספר פעמים אירוע מוחי במהלך השנים. הנתבעים מפנים לתיעוד רפואי שכבר הוגש (מבלי לטרוח לצרפו לתגובתם), כאשר התובעים טוענים מצדם, כי תיעוד כזה לא הוגש. יחד עם זאת, הנתבעים אינם מתנגדים להזמנתו של הנתבע 1 על מנת שבית המשפט יוכל להתרשם מאי-כשירותו ואי-יכולתו הגופנית והמנטלית למתן עדות.

3.
אקדים ואומר, כי הזכות להביא ראיות היא זכות יסוד והיא נגזרת מזכות הגישה לערכאות. לבעל דין מותר להזמין כל אדם ליתן עדות שהיא קבילה ושייכת לעניין, כפי שנקבע בסעיף 1(א) לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א – 1971 (להלן: "פקודת הראיות"). עוד נקבע בפקודת הראיות, כי "הכל כשרים להעיד בכל משפט" (סעיף 2) ו"במשפט אזרחי יכול בעל דין להעיד לעצמו או להיות מוזמן להעיד ליריבו" (סעיף 7 לפקודת הראיות). מכאן ברי, כי אין לפגוע בזכותם של התובעים להזמין את הנתבע 1 למתן עדות. באשר לתיעוד הרפואי – על הנתבעים להצטייד בתיעוד רפואי עדכני אודות מצב בריאותו של הנתבע 1.

4.
באשר להזמנת הכומר מר נימר מיכאל חורי:

בנימוקי הבקשה נטען, כי הכומר היה מעורב במחלוקת שבין הצדדים בניסיון לסייע להם להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט ולכן עדותו היא רלבנטית. מנגד הנתבעים טוענים כי מתוקף תפקידו חל איסור מוחלט על כל מה שנאמר בפני
ו זאת על-פי סעיף 51 לפקודת הראיות, הגם שמדובר בעדות בלתי רלבנטית שעה שמעורבותו של הכומר הייתה אך ורק לסיום המחלוקת בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט. התובעים משיבים וטוענים, כי סעיף 51 הנ"ל מדבר על דברים שנאמרו לכומר תוך מילוי תפקידו בתור כומר בטקס הוידוי ושגילוים אסור לפי דיני דתו, כאשר בענייננו הכומר לא יעיד על דברים שנאמרו לו במסגרת וידוי אלא על מעורבותו במחלוקת בין הצדדים ומה שידוע לו אודותיה.

5.
במחלוקת שנתגלעה בין ב"כ הצדדים עדיפה בעיני עמדתו של ב"כ התובעים. סעיף 51 לפקודת הראיות קובע, כי:

"כהן דת אינו חייב למסור עדות על דבר שנאמר לו בוידוי ואשר גילויו אסור עליו לפי דיני דתו".

התובעים מגלים את דעתם בצורה ברורה, כי אינם מבקשים להעיד את הכומר אודות דברים שנאמרו לו במסגרת וידוי אלא אך ורק אודות מעורבותו במחלוקת בין הצדדים, ועל דברים כגון דא לא חל כל חסיון והם רלבנטיים לסכסוך עסקינן.

6.
לאור המקובץ לעיל, אני נעתר לבקשה ומורה על זימונם של הנתבע 1 ושל הכומר מר נימר מיכאל חורי למתן עדות מטעם התובעים בישיבה הקבועה ליום 18.10.17 וכן מורה לנתבעים להצטייד בתיעוד רפואי עדכני אודות מצבו הבריאותי של הנתבע 1.


ב"כ הנתבעים ידאג לעדכן את מרשו, הנתבע 1, אודות הזמנתו לעדות כאמור לעיל.


ב"כ התובעים יזמן את הכומר מר נימר מיכאל חורי במסירה אישית ויביא לידיעתו כי עדותו תשמע בלשכתו של השופט.

7.
בנסיבות העניין, אין צו להוצאות

ניתנה היום,

ד' אב תשע"ז
,
27 יולי 2017
, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 56177-01/16 כאמל סלאמה, מרים סלאמה נ' אליאס ברכאת חורי, גסאן אליאס חורי, רשא כאמל חורי (פורסם ב-ֽ 27/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים