Google

תומר רחבי, רון רחבי - כלל חברה לביטוח בע"מ, רפאל אוג'לבו

פסקי דין על תומר רחבי | פסקי דין על רון רחבי | פסקי דין על כלל חברה לביטוח | פסקי דין על רפאל אוג'לבו |

13148-04/17 תק     24/07/2017




תק 13148-04/17 תומר רחבי, רון רחבי נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, רפאל אוג'לבו








בית משפט לתביעות קטנות בהרצליה



ת"ק 13148-04-17 רחבי ואח' נ' כלל חברה לביטוח בע"מ
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד הרשם הבכיר
צחי אלמוג


ה
תובע
ים

1.תומר רחבי

2.רון רחבי


נגד


ה
נתבעים

1.כלל חברה לביטוח בע"מ

2.רפאל אוג'לבו




פסק דין



תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעים בתאונה שקרתה ביום 24.9.16 בה היה מעורב רכבו של הנתבע 2 שבוטח על ידי הנתבעת 1.

גרסת התובע 1 לתאונה:

אני נסעתי מהוד השרון לביתי בהרצליה, נסעתי עם כלבה של חבר מאחורה. כשהגעתי לרמזור שפונה ימינה לשבעת הכוכבים, מחלף הסירה, גשר של הרצליה פיתוח, מתחתיו. כשכמעט השלמתי כל הפניה הוא הגיע עם הרכב, נכנס בי בפרונט של הרכב, סובב אותי במקום, מאותו רגע כבר התחלנו להשתגע בתאונה. אני עמדתי באדום ברמזור, כשהרמזור התחלף לירוק התחלתי לנסוע, כמו שאמרתי, בקצה הפנייה ימינה נכנס בי רכב וסובב אותי במקום. אני עומד באדום, ומתחיל נסיעה כשהרמזור מתחלף לירוק, בקצה אי התנועה, כשצריך לעשות הפנייה עצמה, שם הייתה הפגיעה. אותו נתיב של שבעת הכוכבים. אחרי התאונה יצאתי מהרכב, ומישהי שנסעה לידי, התחילה לנסוע איתי, ראתה שאני קצת מבולבל, הלכה להביא את הנהג השני ואת אשתו כדי שנדבר מה קרה, היה שם עימות לגבי מי נסע ואיך.


גרסת הנתבע 2 לתאונה הינה:

אני יצאתי מרמזור שבעת הכוכבים, התאונה הייתה לא בצומת של שבעת הכוכבים דרך אגב כמו שהוא טוען, זה לא נכון. התאונה הייתה רמזור אחרי זה. הסתובבתי, אני יצאתי משבעת הכוכבים ימינה לכיוון הרצליה פיתוח, כביש חיפה. יש שם שני מסלולים, שני מסלולים ראשונים זה לכביש איילון ושני מסלולים אחרי זה זה להרצליה וכביש חיפה. אני נסעתי במסלולים היותר רחוקים, שהייתי צריך להגיע לכביש חיפה, הייתי עם הנכד לקחת אותו הביתה. הסתובבתי מצומת כביש שבעת הכוכבים, הסתובבתי ימינה ונסעתי ישר, הגעתי לרמזור השני, אחרי שהיה ירוק, אני נוסע ישר, אחרי שעברתי את הרמזור, פתאום אני שומע פיצוץ ברמזור השני, עצרתי. נכנס בי רכב מצד, הוא נכנס בי בכנף הימנית של הרכב. עצרתי. באו כל מיני אנשים להגיש עזרה ומים.
אני רוצה לומר, במקרה אני 66 שנה נהג, אני במקצועי נהג. הייתי בדן קרוב ל-40 שנה ונהגתי יום יום, אני בצבא נהג תובלה, סמי טריילר, עד היום אני לא יודע שהיו לי, לא היו לי רמזורים אדומים או מהירות. לא קיבלתי דוחות של רמזור אדום, 66 שנים. ולא של מהירויות. אני נהג מקצועי. בתאונה הייתי מבולבל, אנשים באו לעזור, וביקשתי שאנשים יתקשרו לבני, והוא הגיע. ביקשתי מהשוטר שיצלם. לי אין תמונות של הרכבים.

לפי גרסתו של התובע הרי שהוא עמד באור אדום, ועם חילוף מופע הרמזור החל בנסיעה ואז נפגע על ידי רכב הנתבעים. דא עקא, שבכתב התביעה לא ציין התובע כי עמד באור אדום, אלא כי נסע ופנה ימינה באור ירוק, משמע, לפי הגרסה בכתב התביעה הוא היה בנסיעה רצופה.

גם מעדותו של הנתבע (וגם מכתב ההגנה) עולה כי הוא נסע בנסיעה רצופה, חלף רמזור ירוק, ואז הרגיש מכה ברכבו.

אף אחד מהצדדים לא הציג תוכנית רמזורים של הצומת, כך שלא ניתן לדעת מהו סדר חילוף מופעי הרמזור ביחס לנהגים המעורבים בתיק זה, ולא ניתן להבין מהעדויות לבדן מהו סדר פעולת הרמזורים.

לאור העדויות שנשמעו קשה לקבוע מי מהנהגים עבר באור אדום. עדותו של התובע לא תואמת בדיוק את האמור בכתב התביעה,שכן, כפי שציינתי לעיל, אין בכתב התביעה אזכור מהותי לטענתו כי עמד לפני שהחל בנסיעה. מדובר בעדות יחידה שאין לה תימוכין נוספים בחומר הראיות ובעדויות שנשמעו בפני
י. משכך, אין בידי לקבוע מי מהנהגים הוא שחצה את הצומת באור אדום.

מאחר ונטל השכנוע הוא על התובע, הרי שנטל זה לא הורם במידה הדרושה ולכן לא הוכח כי הנתבע הוא שעבר באור אדום.

לאור האמור לעיל, התביעה נדחית.

לפנים משורת הדין, יישא כל צד בהוצאותיו.


ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום מקבלת פסק הדין.


ניתן היום,
א' אב תשע"ז, 24 יולי 2017, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 13148-04/17 תומר רחבי, רון רחבי נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, רפאל אוג'לבו (פורסם ב-ֽ 24/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים