Google

שלמה שער - עוזי עטיה

פסקי דין על שלמה שער | פסקי דין על עוזי עטיה

4963-12/16 תק     15/08/2017




תק 4963-12/16 שלמה שער נ' עוזי עטיה








בית משפט לתביעות קטנות בנתניה

ת"ק 4963-12-16 שער נ' עטייה




בפני

כבוד השופט
אלי ברנד

תובע
שלמה שער


נגד

נתבע
עוזי עטיה



פסק דין


לפני תביעת התובע לחיוב הנתבע לשלם לו סכום של 19,194 ₪ בגין יתרת חוב שחב לו, לטענתו, הלה בגין יבול תאנים שסיפק לו בחודשים יולי ואוגוסט 2016.
הנתבע הכחיש את החוב הנטען וטען כי פרע את מלוא חובו לתובע.
בישיבת יום 28.6.17 הגיעו הצדדים להסכמה על פיה תוכרע התביעה על פי בדיקת פוליגרף שיעברו הצדדים כדלקמן –
העניינים לגביהם ייבדק התובע הם: האם סופק לנתבע כל היבול מעונת קיץ 2016. האם תעודות המשלוח שאינן חתומות משקפות יבול שסופק בפועל לנתבע. האם נכון ששכר הפועלים ששולם עבור ימי הקטיף של יבולים שסופקו לנתבע הוא 2,500 ₪ והאם נכון שקריאת מונה המים המגיעה לתובע מן הנתבע, עומדת ע"ס 4,000
₪.
העניינים לגביהם ייבדק הנתבע הם: האם שילם עבור מלוא הסחורה שסופקה לו והאם ידוע לו בוודאות על סחורה ממטע התובע לעונת קיץ 2016 שסופקה למשווקים אחרים מלבד הנתבע.
אם יימצא התובע דובר אמת והנתבע דובר שקר, תתקבל התביעה.
אם יימצא התובע דובר שקר והנתבע דובר אמת, תידחה התביעה.
אם תוצאת הבדיקה לא תהיה חד משמעית, יינתן

פסק דין
על פי החומר שבפני
.
הצדדים נבדקו בבדיקת פוליגרף וחוות דעת המומחית מטעם בית המשפט לגבי שתי הבדיקות הוגשה לתיק בית המשפט.
על פי ממצאי מומחית הפוליגרף מטעם בית המשפט נמצא התובע דובר שקר בכל השאלות שהוצגו לו, לרבות השאלה הספציפית האם נותר הנתבע חייב לו את סכום התביעה, אולם לא הוצגו לו השאלות אודות שכר הפועלים וקריאת מונה המים, ככל הנראה בשל הקושי שמצאה המומחית מטעם בית המשפט בבחינת שאלות אלה באמצעות הפוליגרף.
על פי ממצאי מומחית הפוליגרף מטעם בית המשפט נמצא הנתבע דובר אמת כשהשיב בחיוב לשאלה האם שילם לתובע את מלוא הסכום עבור התאנים שסופקו לו בתקופה האמורה ונמצא דובר שקר כשהשיב בחיוב לשאלה האם ראה תאנים על העצים של התובע לאחר שהלה אסר עליו להכנס למטע שבבעלותו.
אמנם מומחית הפוליגרף מטעם בית המשפט לא בחנה את כל העניינים שהופנו לבדיקתה אולם סבור אני כי בממצאיה ביחס לעניינים שבדקה יש כדי לקבוע ממצא ברור ביחס לסוגיה העיקרית העומדת להכרעה בתובענה זו, והיא – השאלה האם נותר הנתבע חייב לתובע את סכום התביעה, שאלה לגביה נמצא התובע דובר שקר והנתבע דובר אמת.
מאחר שהצדדים הסכימו כי ככל שבדיקת הפוליגרף תניב ממצא חד משמעי ישמש ממצא זה בסיס להכרעה בתובענה זו סבור אני כי הממצא בענין המרכזי הטעון הכרעה חד משמעי ועל כן די בו כשלעצמו כדי להוות נימוק מספק לדחית התובענה על פי המתווה המוסכם על הצדדים.
יחד עם זאת, למען הזהירות, לאור העובדה שמומחית הפוליגרף מטעם בית המשפט לא בדקה את כל העניינים שהופנו לבחינתה ולמקרה שתעלה טענה כי אין הדבר מהווה מילוי מדוייק של הסכמת הצדדים לגבי מתוה ההכרעה בתובענה זו, ניתן להגיע לאותה תוצאה גם לא על פי המתווה האמור.
עסקינן בתובענה אזרחית בה על התובע להוכיח תביעתו על פי מאזן ההסתברות, אלא שהתובע דכאן לא הוכיח את קיום החוב הנטען במידה הנדרשת בתובענה אזרחית.
תעודות המשלוח שהציג כראיה לאספקת סחורה עבורה לא שילם לו הנתבע לטענתו אינן חתומות על ידי הנתבע, הנתבע הכחיש את אספקת הסחורה האמורה וטען כי עבור כל הסחורה שסופקה לו שילם את המגיע לתובע ולתובע אין כל ראיה התומכת בגרסתו.
את הטענה אודות חוב בגין חשבון מים, אשר כלל לא עלתה בכתב התביעה ועלתה לראשונה במהלך הדיון, לא הוכיח התובע בכל דרך שהיא ואף לא הציג חשבון מים כלשהו וכל העומד בפני
בענין זה הוא טענה בעלמא לקיומה של יתרת חוב ללא כל ראשית ראיה וכך הדבר גם לגבי יתרת שכר פועלים ביחס לתקופה הנדונה.
לכך אוסיף את העובדה שגם אם לא קויים באופן מדוייק מתווה ההכרעה המוסכם על פי בדיקת הפוליגרף ברי כי הצדדים הסכימו לכך שחוות דעת מומחית הפוליגרף מטעם בית המשפט תהווה חלק מחומר הראיות בתיק, גם אם לא אתייחס אליה כאל ראיה מכרעת אלא רק כראיה קבילה, ואף ככזו בלבד תומכת היא בעמדת הנתבע וסותרת את פרשת התביעה.
יוער כי גם הנושא לגביו נמצאה גרסת הנתבע שקרית אינו לב הסוגיה הטעונה הכרעה בתובענה זו ועל כן אין בה כדי לשנות את מסקנתי.
לפיכך, אף ללא תוצאות בדיקת הפוליגרף לא הוכיח התובע את תביעתו ותוצאות הבדיקה תומכות באותה מסקנה.

נוכח מכלול האמור לעיל, התוצאה היא כי התביעה נדחית.
התובע ישא בהוצאות הנתבע בסך 1,000 ₪ וכן ישיב לו את עלות בדיקת הפוליגרף שביצע.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז – לוד תוך 15 יום
.
המזכירות תשלח עותק פסק הדין לצדדים
.

ניתן היום,
כ"ג אב תשע"ז, 15 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.











תק בית משפט לתביעות קטנות 4963-12/16 שלמה שער נ' עוזי עטיה (פורסם ב-ֽ 15/08/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים