Google

אימאן עבאס - נימר חסן

פסקי דין על אימאן עבאס | פסקי דין על נימר חסן

61242-03/17 תק     07/09/2017




תק 61242-03/17 אימאן עבאס נ' נימר חסן








בית משפט לתביעות קטנות בנצרת



ת"ק 61242-03-17 עבאס נ' חסן




בפני

כב' הרשם הבכיר ריאד קודסי


תובעת

אימאן עבאס


נגד


נתבע

נימר חסן




פסק דין



1.
בפני
י תביעה כספית ע"ס 8,225 ₪ , בגין נזקים שנגרמו לתובעת, לכאורה, כתוצאה מפגיעת רכב בו נהג הנתבע, מדגם אופל ברכב התובעת מדגם גולף.


התובעת מתארת את התרחשות התאונה בכתב התביעה כדלקמן:

" ביום 27.09.16... בהיות מר עודאי עבאס נוהג ברכב התובעת...בכביש עוקף בנצרת, ובהגיעו לקטע הכביש שליד הכניסה למתחם דוד'ג סנטר, נתן איתות לפנייה ימינה והשתלבות במסלול הנסיעה המוביל למתחם האמור, ואז לפתע רכב הנתבע...אף נסע בנתיב השמאלי המיועד לנסיעה ישר, נכנס ימינה, ללא כל איתות...וכך פגע בתובעת".

התובעת צירפה לתביעתה חוות דעת שמאי הקובעת נזקי גולף בסך של 5,429 ₪ כולל מע"מ ובנוסף ירידת ערך בסך של 770 ₪ .

2.
הנתבעים טענו בכתב ההגנה כדלקמן:

" הנתבע נסע בנתיב השמאלי ישר בנתיב נסיעתו. התובע אשר נסע בנתיב הימני וביקש לעקוף את הפקק שנוצר ע"י הרכבים הפונים ימיה, סטה במפתיע לנתיב השמאלי, ללא איתות ומבלי לוודא שהדרך פנויה, חסם את דרכו של הנתבע במפתיע וגרם להתנגשות הרכבים".

3.
התקיים דיון בפני
ביום 16.08.17, במהלכו העידו הנהגים מטעם שני הצדדים והתרשמתי מעדויותיהם באופן בלתי-אמצעי.

עדות נהג התובעת

העד מתאר את קרות התאונה בעדותו בפני
י כדלקמן:
" עברתי את הכיכר של הביג לכיוון נצרת עילית, התכוונתי להיכנס למתחם דוד'ג, אני נסעתי בנתיב הימני המוביל למתחם דוד'ג, לפני שהגעתי לעקומה היו לי 5 מטרים עד שאני אתיישר בפני
יה ימינה והנתבע עמד ברמזור בצבע אדום, כאשר כיוון נסיעתו לבית משפט ופתאום נכנס ימינה בלי לאותת ופגע בי. הוא פגע באמצע הרכב ועד הסוף, הוא נפגע בכנף הימנית והקדמית".

ראה עמ' 1 שורות 11-14.
העד חזר וטען כי הנתבע החליט להיכנס ימינה למתחם דוד'ג מנתיב נסיעה ישר אך התיישר והמשיך בנסיעה ישר לאחר שפגע בגולף.

עד תביעה מס' 2 הישאם זועבי
העד מתאר את מה שלטענתו ראה:
" אנחנו נסענו בכביש העוקף והתכוונו להגיע למתחם דוד'ג, נסענו בנתיב הכי ימני ופתאום משהו פגע בנו בלי לאותת, חשבנו שזה רכב אחר שפגע בנו, הסתובבנו בכיכר, רדפנו אחריו עד למלון פלאזה " . ראה עמ' 2 שורות 12-15.

עדות הנתבע
להלן דבריו בפני
י בעדותו :
" אני חזרתי הביתה מעפולה, התכוונתי להגיע לכפר משהד, אני נסעתי בפקק, יש כמה רכבים, אני נסעתי במסלול שלי בצד האמצעי. הוא היה רק בתחילת הפנייה, הנתיב הזה עדיין צר, הוא פגע בי בפגיעה קלה, אני בכלל לא ראיתי אותו, ראיתי רק מכונית שפוגעת בי".
ראה עמ' 3 שורות 25-27.
ועוד הוא אומר :
" אני המשכתי ישר כי אמרתי לעצמי זה לא בעיה, הרכב שלי ישן, מודל 97, אם פגע בי אני יכול לתקן את זה בקלות". ראה עמ' 4 שורות 1-2.

דיון והכרעה
4.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בתמונות של הרכבים, בחוות הדעת ובדברי העדים מצאתי לנכון לקבוע את הממצאים העובדתיים כדלקמן:

נהג התובעת נסע בכביש עוקף כשהוא נצמד לצד ימין ומתכוון להיכנס למתחם דוד'ג, תוך פנייה ימינה, רכב הנתבע עמד ברמזור אדום לנסיעה ישר לכיוון ביתו בכפר משהד, משום מה הנתבע סטה ימינה ופגע ברכב התובעת והסב לו נזקים. ניתן לראות צבע אדום על צד ימין של רכב האופל של הנתבע. התנהגות הנתבע לאחר התאונה מעידה על חוסר אחריות ומשקפת הרגשת אשם בגרימת התאונה. הנתבע במקום שיעצור כדי לבדוק את הנזק ברכבו וברכב הגולף המשיך בנסיעה ישר, כאילו לא קרה כלום. גרסתו שלא אכפת לו כי רכבו ישן אינה מקובלת עליי ואינה מהימנה בעיניי.

אם כן, עיקר האחריות להתרחשות התאונה נופלת לפתחו של הנתבע אשר סטה ממסלולו, ללא איתות וללא כל סיבה וייתכן ועלה בראשו להיכנס למתחם דוד'ג ,אך ברגע האחרון שינה את דעתו. לעומתו, נהג התובעת נצמד לנתיב הימני והתחיל להיכנס ימינה למתחם דוד'ג, אך סבורני כי הגולף לא נצמדה לצד ימין די בצורך, דבר שתרם לקרות התאונה ובגלל כך אני מייחס לנהג התובעת " אשר תורם" בשיעור של 30%.

ועתה לשאלת הנזקים. צורפה חוות דעת המעריכה את נזקי הגולף בסך של 4,640 ₪ ( ללא מע"מ) וירידת ערך כסף של 770 ₪. לא מצאתי לנכון לפסוק מע"מ כי לא הוגשו חשבוניות מס בגין התיקונים, כך שסך כל הנזק המוכח הינו 5,410 ₪. שיעור אחריות הנתבע הינו 70%, דהיינו סך של 3,787 ₪.


סוף דבר
5.
אני מקבל את התביעה חלקית ומחייב את הנתבעים לשלם לתובעת באמצעות נתבעת מס' 2 סך של 3,787 ₪ והוצאות משפט סך של 200 ₪ ובסך הכול 3,987 ₪.

הסכום ישולם ע"י נתבעת מס' 2 לתובעת בתוך 30 יום ממועד קבלתה העתק

פסק דין
זה, שאם לא כן הסכום יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד יום תשלומו המלא בפועל.


המזכירות תמציא העתק

פסק דין
זה לצדדים.

ניתן היום,
ט"ז אלול תשע"ז, 07 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 61242-03/17 אימאן עבאס נ' נימר חסן (פורסם ב-ֽ 07/09/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים