Google

עמרם חדידה - יוסי לוי

פסקי דין על עמרם חדידה | פסקי דין על יוסי לוי

46456-05/17 תק     10/09/2017




תק 46456-05/17 עמרם חדידה נ' יוסי לוי








בית משפט לתביעות קטנות ברמלה


10 ספטמבר 2017
ת"ק 46456-05-17 חדידה ואח' נ' לוי ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


תובע ונתבע שכנגד

עמרם חדידה


נגד

נתבע
ותובע שכנגד
יוסי לוי



פסק דין


תביעה ותביעה שכנגד אלו עניינן נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 5.1.17. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 6,000 ₪ בגין עלות תיקונים ואבדן ימי עבודה. התובע שכנגד טוען לנזקין בסך 8,727 ₪ בגין עלות תיקונים, שכר שמאי, שכ"ט עו"ד והוצאות משפט.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובע טוען כי התאונה ארעה בשל כאשר רכב הנתבע יצא באופן מפתיע מחניה וסטה לנתיב נסיעתו של התובע – נתיב המצטמצם לקראת כניסה למעגל תנועה. הנתבע טען, מנגד, כי ראה את התובע נוסע בנתיב השמאלי ומשכך לא החל בנסיעה, וכי נפגע ברכבו בגלגל – מרכב התובע שסטה לעברו.
בדיון הוברר כי עם התובע נסעו ברכב נוסעים נוספים, אשר מפאת גילם ונסיבותיהם האישיות לא ניתן היה להביאם לעדות בדיון. התובע העיד עוד כי מהתמונות שצורפו לכתבי הטענות ניתן ללמוד על נסיבות התאונה וכי רכב הנתבע התקדם בין התאונה לבין המועד בו צולמה התמונה (כלומר, כי בעת צילום התמונה היה ממוקם קדימה מכפי שהיה בעת התאונה). הנתבע חזר, מנגד, על הגרסה ולפיה רכב התובע הוא שסטה מנתיב הנסיעה והבהיר כי איחר לדווח על התאונה לחברת הביטוח משום שישב שבעה באותם ימים.


לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התרשימים המתארים את גרסאותיהם, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני
את אופן קרות האירוע, לגרסתו, אני מעדיף את גרסתו של נהג רכב הנתבע - בין היתר בשל מיקום ואופי הפגיעות, מיקום רכב הנתבע כעולה מהתמונה ומהעדות (ולפיהן לא סטה לנתיב התנועה אלא היה עדיין במקום חנייתו) ובמידה מוגבלת גם בשל העדרותם של העדים הפוטנציאלים מצדו של התובע (במידה מוגבלת, כאמור, שכן נוכח העולה מגרסת התובע ספק אם היה בידי העדים לתרום לבירור המחלוקת, אולם לא ניתן להתעלם לחלוטין מהעדרותם מהדיון).

משכך, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם התובע ועליו לשאת בתוצאות הנזקים שנגרמו.

נוכח אי-הוכחת ראש הנזק המתייחס לשכ"ט עו"ד (ובשים לב לכך שעסקינן בתביעה בבית המשפט לתביעות קטנות) ולהוצאות משפט, אני דוחה רכיב זה של התביעה שכנגד.

לאור כל האמור, אני דוחה את התביעה ומקבל, באופן חלקי, את התביעה שכנגד. לפיכך, אני מחייב את הנתבע שכנגד לשלם לתובע שכנגד סך של 6,727 ₪, וכן את אגרת התביעה שכנגד בסך 87 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

ניתן היום,
י"ט אלול תשע"ז, 10 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 46456-05/17 עמרם חדידה נ' יוסי לוי (פורסם ב-ֽ 10/09/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים