Google

איתמר כהן, תמר לוי - שלמה (שלומי) רוח, יהודה מזרחי

פסקי דין על איתמר כהן | פסקי דין על תמר לוי | פסקי דין על שלמה (שלומי) רוח | פסקי דין על יהודה מזרחי |

40226-12/15 א     12/09/2017




א 40226-12/15 איתמר כהן, תמר לוי נ' שלמה (שלומי) רוח, יהודה מזרחי








בית משפט השלום בחיפה


ת"א 40226-12-15 כהן ואח' נ' רוח ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני




לפני כבוד השופט אחסאן כנעאן




המבקשים

1. איתמר כהן
2. תמר לוי


נגד

המשיבים
1. שלמה (שלומי) רוח
2. יהודה מזרחי


החלטה


לפניי בקשה למתן צו מניעה זמני לפיו אורה למשיב 2 (להלן:
המשיב
) להימנע מלבצע כל פעולה במקרקעין הנמצאים בבעלותו, לרבות בניה, עד להכרעה בתביעה העיקרית.

בבעלות המבקשים בית ברחוב שבזי 16 בקריית אתא (להלן:
בית המבקשים
). בצמידות לבית זה מצידו המערבי היה בית שהיה בבעלות משיב 1 ובשלב כלשהו נמכר למשיב 2 (להלן:
בית המשיבים
). בין המבקשים לבעלים הקודם של בית המשיבים והמשיב 1 (משפחת שרעבי) התנהל הליך משפטי בדמות צו מניעה בטענה ששינויים שערך המשיב 1 בבית המשיבים סיכנו את בית המבקשים והעמידו אותו בסכנת התמוטטות. במסגרת הליך זה מונו מומחים מטעם בית המשפט שאישרו לכאורה סברה זו והציעו פתרון כיצד להתגבר על הבעיה שנוצרה. הליך זה לא הגיע לכלל הכרעה והוא נמחק על ידי בית המשפט ללא הסכמת הצדדים.

המשיב רכש את זכויותיו בבית הנתבעים לאחר ההליך המשפטי. התביעה שהוגשה כעת היא תביעה כספית בעיקרה לנזקים שנגרמו למבקשים בעקבות העבודות שבוצו בבית המשיבים לאורך הזמן. במסגרת כתב התביעה שמרו המבקשים לעצמם את הזכות לבקש צו מניעה האוסר על המשיבים להמשיך בעבודות בניה או שיפוץ. המשיב הגיש תביעה שכנגד להשיב לו כספים שהושקעו עד כה לצורך פתרון בעיית הביסוס של שני הבתים כאשר לטענתו המבקשים תרמו בחלקם לבעיה.

בישיבת קדם המשפט הראשונה שהתקיימה ביום 1/11/2016 התברר שבינתיים בית המשיבים נהרס לאחר שנבנה קיר תומך לצד בית המבקשים זאת כחלק מהמלצות אחד המומחים שמונה מטעם בית המשפט בהליך הקודם. נטען עוד כי מהלך זה קיבל היתר בניה. בא כוח המבקשים שמר לעצמו את הזכות בעניין הקיר התומך במידה ותהיה החמרה. בהחלטה מאותו יום אפשרתי למשיבים להגיש חוות דעת נגדיות ככל שהם חפצים בכך ואכן אלו הגישו חוות דעת נגדית.
הבקשה הנוכחית הסתמכה על חוות דעת משלימה שניתנה על ידי מומחה מטעם המבקשים שנערכה לכאורה ביום 19/2/2017 לפיה נבנה קיר תומך ללא יסוד וללא אלמנטים נוספים ונדרשים שהחמיר את נזקי בית המבקשים וככל שהעבודות ימשכו הדבר מסכן בית זה.

בהחלטה מיום 22/8/17 אפשרתי למבקשים לצרף את אותה חוות דעת עדכנית תוך תיקון כתב התביעה בשים לב לכך שהיא נשענת על עובדות חדשות שלא נטענו בכתב התביעה. בנוסף הוחלט על מינוי מומחה מטעם בית המשפט, תוך שאני מאפשר למשיבים להגיש חוות דעת נגדית עדכנית. אציין עוד, כי כבוד השופט אהרון שדה, אשר על שולחנו הוגשה הבקשה בהיותו שופט תורן במהלך הפגרה, החליט לתת צו מניעה זמני עד ליום 12/9/17, אשר אוסר על המשיב לבצע עבודות בניה, חפירה או הריסה במרחק הקצר מ-2 מטרים מקיר בית המבקשים הגובל בחלקו של המשיב והורה למשיב להגיב לבקשה.

ביום 11/9/17 הוגשה חוות דעת נגדית עדכנית החולקת על חוות הדעת שהביאו המבקשים, תוך שהיא קובעת שקיר החיזוק בוצע בהתאם לדרישות המומחה מנחם המר כאשר המומחה מטעם המשיב הדגיש כי היה נוכח בכל היציקות ווידא שסידור הברזל היה תקין. עוד צוין שהתווספו עמודים בקצוות בכל קיר. עוד ציין כי חלק גדול מהסדקים בבית המבקשים היו עוד בתקופה שמונה על ידי בית המשפט בתיק הקודם כאשר התרוממות הרצפה נגרמה ממבנה לקוי של הרצפה שהונחה על קרקע ללא יסודות מתאימים וללא בטון מתחת ועל מנת לחסוך בעלויות הבניה. הסדקים בבית המבקשים נבעו ממבנה בו צד אחד עומד על יסודות רדודים וצד שני עומד על כלונסאות. כמו כן, הרטיבות בבית המבקשים נגרמה בשל הצפת מים ליד בית המבקשים או על ידי העדר איטום בבית המבקשים וחדירת מים לדירה.

היום קיימתי דיון בבקשה לסעד זמני כאשר המשיבים בחרו שלא להגיש תצהירים בתמיכה לתגובתם. לאור זאת, אין להם להלין אלא על עצמם על כך שלא היה ניתן לשמוע את המהנדס המפקח שהובא על ידם לדיון ללא תצהיר או חוות דעת מטעמו.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים אני סבור שיש להותיר את הצו הארעי על כנו, זאת לפחות עד לקבלת חוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט, כל זאת בתנאים שייקבעו. בשלב זה שוכנעתי שהצו שניתן על ידי כב' השופט אהרון שדה הוא מידתי ומאזן בין הצדדים כאשר הוא נתן צו מוגבל בהיקפו ואינו מונע באופן מוחלט מהמשיב לבצע פרויקט בניה, אלא רק פעולות בניה הקרובות לקיר התמיכה. בשלב זה מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשים, כאשר קיים חשש כלשהו לבטיחות בית המבקשים אם עבודות הבניה יימשכו. מאידך, ניתן לאזן את מתן הצו והפגיעה בזכויות המשיב לבנות על ידי הצבת תנאים.
בשים לב לכך, אני קובע שהצו שניתן על ידי כב' השופט אהרון שדה יישאר על כנו עד להחלטה אחרת ומוכן אני לשקול את המשכו לאחר שתינתן חוות דעת על ידי מומחה בית המשפט. בנוסף אני קובע שתנאי להיוותרות הצו על כנו הוא הפקדה על ידי המבקשים בקופת בית המשפט בסך של 10,000 ₪, כל זאת בתוך 7 ימים מהיום.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, כ"א אלול תשע"ז, 12 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 40226-12/15 איתמר כהן, תמר לוי נ' שלמה (שלומי) רוח, יהודה מזרחי (פורסם ב-ֽ 12/09/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים