Google

אסיה טרוול - ד.נ.ש.מ.תיירות בע"מ - ציון עמוסי, שרה עמוסי, שלמה תם ואח'

פסקי דין על אסיה טרוול - ד.נ.ש.מ.תיירות בע"מ | פסקי דין על ציון עמוסי | פסקי דין על שרה עמוסי | פסקי דין על שלמה תם ואח' |

1477-02/17 תק     11/09/2017




תק 1477-02/17 אסיה טרוול - ד.נ.ש.מ.תיירות בע"מ נ' ציון עמוסי, שרה עמוסי, שלמה תם ואח'








בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 1477-02-17 עמוסי ואח'
נ' אסיה טרוול - ד.נ.ש.מ. תיירות
בע"מ






מספר בקשה:8
לפני
כבוד השופטת
יסכה רוטנברג



מבקשת/נתבעת

אסיה טרוול - ד.נ.ש.מ. תיירות
בע"מ


נגד


משיבים/תובעים

1. ציון עמוסי
2. שרה עמוסי
3. שלמה תם
4. איילת תם





החלטה


בקשה לתיקון פרוטוקול הדיון.
1.
מדובר בתביעה קטנה שיסודה בטיול מאורגן לארצות הברית וקנדה בו השתתפו המשיבים, התובעים. המבקשת, הנתבעת, היא מארגנת הטיול. התובעים טוענים שהנתבעת לא עמדתה בהתחייבויותיה, ומכאן תביעתם לקבלת פיצוי כספי.
2.
בבקשה זו מבקשת הנתבעת לתקן את פרוטוקול הדיון מיום 30.07.17 כדי שישקף לטענתה את שנאמר בדיון. מדובר בתיקונים רבים, 13 במספר, הכוללים משפטים רבים שהנתבעת מבקשת להוסיף לפרוטוקול הדיון. התובעים מתנגדים לבקשה, וטוענים שהפרוטוקול משקף את רוח הדברים.
3.
מעבר להתנגדות לתיקון פרוטוקול, התובעים טוענים שנוכח היקף התיקונים המבוקשים, יש להסיק שהדיון הוקלט על ידי הנתבעת ללא קבלת רשות בית משפט, ומשום כך הם מבקשים שטרם דיון בבקשה לתיקון פרוטוקול, הנתבעת תשיב בתצהיר לטענה זו. בתשובה לכך טוענת הנתבעת שהדיון לא הוקלט ותשובתה נתמכת בתצהיר "בג"צי" של אחד משני הנציגים שנכחו בדיון. התובעים אינם מסתפקים בתצהיר זה, ומבקשים ששני נציגי הנתבעת ישיבו בתצהיר מפורט, אם הדיון הוקלט על ידם. לכך משיבה הנתבעת וטוענת שטענת ההקלטה אינה נכונה וגם אינה רלוונטית.
4.
לא מצאתי להיעתר לבקשת התובעים לחייב את שני נציגי הנתבעת ליתן תצהירים נוספים בשאלת הקלטת הדיון, אני מוצאת להכריע בבקשה על יסוד הטיעון הקיים, ולדחותה.
5.
התיקונים המבוקשים בסעיפים 1 – 5 לבקשה, מתייחסים לדברים שנאמרו, לטענת הנתבעת, במסגרת ניסיון שנעשה על ידי לבחון אם ניתן לסיים את הסכסוך בין הצדדים בפשרה מוסכמת. מדובר בדיון שמטבע הדברים הוא דיון מחוץ לפרוטוקול, ואין מקום כיום, משכשל הניסיון, להכניסו לפרוטוקול. כמפורט בפרוטוקול, מצאתי לפרט בפני
הצדדים הצעת הפשרה ולמותר לציין כי מדובר בפשרה בלבד, כאשר

פסק דין
יינתן על פי דין, על יסוד חומר הראיות שיוצג וטיעוני הצדדים. מטעם זה גם לא סברתי שיש לשמוע ולפרט לפרוטוקול את הנימוקים בגינם סברה הנתבעת שאין בידה לקבל את הצעת בית משפט.
6.
התיקונים המבוקשים בסעיפים 6 – 8 מתייחסים לשתי אמירות של נציג הנתבעת, שלפי הטענה נשמטו מהפרוטוקול, והן טענה להרחבת חזית ובקשה לחקירה נגדית של כל עדי התובעים. התובעים מתנגדים וטוענים שהדברים לא נאמרו.

אין מקום לתקן את הפרוטוקול כמבוקש. לא ניתן לזכור כיום אם עלתה טענה להרחבת חזית, אך בכל מקרה, בעת הסיכומים, תוכל הנתבעת לטעון מלוא טענותיה, לרבות טענה להרחבת חזית. באשר לבקשה לחקירה נגדית של כל העדים, בהתאם להחלטה שניתנה התובעים יחקרו נגדית בדיון הנדחה, העד מר מטיאש נחקר נגדית בעת הדיון, ולא זכור לי כי עלתה בקשה לחקירה נגדית של העדה הנוספת, גב' מטיאש.
7.
אשר לתיקונים המבוקשים בסעיפים 9 – 13 לבקשה, אף תיקונים אלו מתייחסים לדברים שנאמרו מחוץ לפרוטוקול, בניסיון נוסף לגבש הסדר פשרה. ניסיון זה נעשה על ידי מאחר ונוכח אי יכולתו של עד הנתבעת להתייצב לדיון, היה צורך לקבוע דיון נוסף, דבר המחייב את התובעים להתייצב פעם נוספת בבית משפט, על המשמעות הנגזרת מכך. לאור זאת מצאתי לנכון לבחון פעם נוספת אם לקרב בין עמדות הצדדים. כאמור לעיל, אין מקום להוסיף לפרוטוקול דברים שנאמרו מחוץ לפרוטוקול, כחלק מניסיון לגבש פשרה.
8.
יש להוסיף שהנתבעת מבקשת להוסיף לפרוטוקול משפטים שלמים שלטענתה לא נכללו בו.
מטבע הדברים לא ניתן לזכור במדויק אלו מילים נאמרו, אף שכאמור, רוח הדברים והקשרם זכורים לי גם עתה. גם מטעם זה אין להוסיף לפרוטוקול ציטוטים ומשפטים הנכללים בבקשה, שלמעשה, אינם בגדר תיקון פרוטוקול, אלא רישומו מחדש.
הבקשה נדחית.

המזכירות מתבקשת לשלוח עותק החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, כ' אלול תשע"ז, 11 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 1477-02/17 אסיה טרוול - ד.נ.ש.מ.תיירות בע"מ נ' ציון עמוסי, שרה עמוסי, שלמה תם ואח' (פורסם ב-ֽ 11/09/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים