Google

טלאל אסעד - חוסאם עטילה

פסקי דין על טלאל אסעד | פסקי דין על חוסאם עטילה

35820-10/16 א     03/10/2017




א 35820-10/16 טלאל אסעד נ' חוסאם עטילה








בית משפט השלום בצפת



ת"א 35820-10-16 אסעד ואח' נ' עטילה ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
מיכל ברלינר לוי


תובע

טלאל אסעד


נגד


נתבע

המשיב

חוסאם עטילה


צד ג'
המבקש
עו"ד אבו חיה וסים


החלטה

לפניי בקשת צד ג' לסלק על הסף את הודעת הנתבע שהוגשה כנגדו, ותגובת הנתבע לבקשה.

1.
התביעה העיקרית דכאן עניינה בתשלום חוב מס שבח אשר נטען כי בהתאם למוסכם בין התובע לנתבע נקבע כי יחול על הנתבע (הרוכש). משהנתבע לא שילם מס השבח משך תקופה ארוכה ומטעמים שונים, נשא בו בסופו של דבר התובע (המוכר) והגיש התביעה דנן כדי להיפרע מן הנתבע. ביום 12.6.17 הגיש הנתבע הודעת צד ג' נגד עורך דינו, כך לטענתו, בה נטען בעיקר, כי נוכח התנהלותו והתרשלותו חב הוא בתשלום כל סכום שיפסק לחובת הנתבע בתובענה דנן.

2.
במסגרת הבקשה לסילוק הודעת צד ג' על הסף, טען צד ג' כי הנתבע הגיש כנגדו תביעה נפרדת, בגין אותה עילה נשוא הודעת צד ג', אשר נדונה ונדחתה בגדרי ת"א 21181-09-15. לפיכך נטען, כי הנתבע מושתק ואין באפשרותו לנהל הליך נוסף נגדו כאן, בגין אותה עילה.

3.
מעיון בפסק הדין שניתן בחודש יוני 2017 בבית משפט השלום בחיפה, עולה כי נקבע בגדרו כי לא הוכח קיומם של יחסי עורך דין לקוח בין התובע (הנתבע והמודיע דכאן) לנתבע (צד ג' דכאן), ונדחתה הטענה כי הנתבע התרשל וגרם לנזק. משכך, סבורני כי הנתבע מושתק מלהגיש ההודעה כנגד צד ג' בהליך שבפני
י שעניינה אותה עילה שנדונה והוכרעה בבית משפט השלום בחיפה.

בעניין השתק פלוגתא והשתק עילה ראה ע"א 1545/08 אברהם מוסקונה ואח' נ' סולל בונה בע"מ (04.03.2010):

"כאשר צד להליך מעלה טענה בדבר השתק עילה בשל עילות תביעה זהות, המבחן לו נזקק בית המשפט חורג מן הבחינה הפרטנית של שני כתבי התביעה זה מול זה. הוא בוחן האם על פי מהות הדברים מדובר בשתי התדיינויות הנוגעות לאותו עניין עצמו והאם הזכות או האינטרס המוגן, שנפגעו בשתי התביעות זהים. כמו כן בוחן בית המשפט את מידת הדמיון בתשתית העובדתית הניצבת ביסוד שני ההליכים. עוד נפסק, כי מקום שהתובע יכול היה לרכז את כל העובדות ואת כל הטענות הנוגעות למעשה במסגרת ההתדיינות הראשונה, תחשבנה שתי התובענות כנסמכות על עילות זהות."

בענייננו
סבורני כי עסקינן באותה מסכת עובדתית, כאשר אף הנתבע בתגובתו לא התכחש לכך, אלא שביסס תגובתו והתנגדותו לבקשה, בטעם כי בימים אלה הוגש ערעור על פסק הדין. ואולם, אף בעובדה כי בימים אלה הוגש ערעור על פסק הדין האמור, אין כדי לשנות ממסקנתי. תהא תוצאת הערעור אשר תהא (בין אם פסק הדין של בית המשפט השלום יוותר בעינו ובין אם לאו), משמסכת העניינים בין הנתבע לצד ג' נדונה ותידון בגדרי תובענה אחרת, אין להידרש לה אף בגדרי ההליך דנא משבכל מקרה מדובר בכפל הליכים.


לאור האמור לעיל, אני מוצאת כי דין הודעת צד ג' לסילוק על הסף.

הנתבע (המודיע) ישלם לצד ג' הוצאות בסך של 4,000 ₪ בתוספת מע"מ שישולמו תוך 30 ימים מהיום, אחרת ישאו הצמדה ורבית מהיום ועד התשלום בפועל.

ניתנה היום, י"ג תשרי תשע"ח, 03 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 35820-10/16 טלאל אסעד נ' חוסאם עטילה (פורסם ב-ֽ 03/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים