Google

הכשרה חברה לביטוח בע"מ - יקי עזרתי, איילון חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על יקי עזרתי | פסקי דין על איילון חברה לביטוח |

42143-10/15 תאמ     22/10/2017




תאמ 42143-10/15 הכשרה חברה לביטוח בע"מ נ' יקי עזרתי, איילון חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 42143-10-15 הכשרה חברה לביטוח בע"מ
נ' עזרתי ואח'




לפני
כבוד השופט עדי סומך


התובעת:

הכשרה חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד אוליאל


נגד


הנתבעים
:

1.יקי עזרתי
2.איילון חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד דיין ו/או הורן




פסק דין


הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק בתיק זה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984.

לאחר ששמעתי את עדי הצדדים במסגרת הדיון בפני
י והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות לרבות הודעות העדים במשטרה ובסיכומי הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה שהאחריות בכללותה לתאונה זו חלה על נהג התובעת. מירב זיקת הראיות לרבות מוקדי הנזקים ברכב התובעת, מנח נפילת אופנוע הנתבע 1 ורכב התובעת לאחר התאונה, תצורת הנזקים ברכב התובעת, התרשמותי מעדות העדים כולם ועוד, מובילים למסקנה כי נהג התובעת אכן סטה אל עבר השול הימני ופגע בעקבות כך באופנוע הנתבעים שנסע אותה עת בשול. יחד עם זאת אני סבור שאחריותו של נהג התובעת כלפי הנתבע 1 הינה בשיעור של 65 אחוזים בעוד שזה האחרון נושא בשיעור אשם תורם עצמי שאינו מקים עילת תביעה, בשיעור 35 האחוזים וזאת לנוכח מסקנתי כי הנתבע 1 נסע בשול ללא שמירת מרחק רצויה מהרכב שמלפניו, ובנסיבות נסיעתו כך, הוא אמור היה לצפות בתור רוכב דו גלגלי, סטייה לעברו
ובהתאם על כן לשמור מרחק. בנוסף אני מתרשם שהנתבע 1 נסע במהירות יתרה בשול ולא הקפיד לנסוע בזהירות מתבקשת וגם לטעמי קרוב מדי לשול. עוד למדתי שהתאונה התרחשה בסמוך מאד לרכב הראשון שהנתבע 1 עקף ועל כן מחייב הדבר משנה זהירות גבוה יותר על דרך של צפיית החשש שמא נהג זה לא יבחין בו כפי שככל הנראה קרה בפועל. בסופו של יום, האחריות למה שקרה רובצת לפתחו של נהג התובעת כאשר התנהלותו של הנתבע 1 בדרך שיקפה סיכון עצמי ולא יותר וזאת בנסיבות בהן על פניו לא נאכף איסור הנסיעה בשול לאופנועים במקרים מסוימים אשר חלקם התמלא כאן (מבלי לייתר כמובן איסור פלילי מובהק). גם הנזקים המוכחים עליהם העיד נהג התובעת שונים מהותית מאלו שנתבעו על ידי התובעת ונראה כי זה שלל את חלקם הארי לפחות.

התביעה אפוא נדחית. אין צו להוצאות למעט שכר התייצבות עדי הנתבעים כנפסק בדיון לתשלום על ידי התובעת בתוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.





ניתן היום,
ב' חשוון תשע"ח, 22 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 42143-10/15 הכשרה חברה לביטוח בע"מ נ' יקי עזרתי, איילון חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים