Google

יוסף אזולאי - ניסים אזולאי

פסקי דין על יוסף אזולאי | פסקי דין על ניסים אזולאי

16156-07/17 תט     25/10/2017




תט 16156-07/17 יוסף אזולאי נ' ניסים אזולאי








בית משפט השלום ברמלה



ת"ט 16156-07-17 אזולאי נ' אזולאי


תיק חיצוני: 5115140617


בפני

כבוד הרשמת הבכירה
אביגיל פריי


תובעים

יוסף אזולאי


נגד


נתבעים

ניסים אזולאי




פסק דין


בפני
בקשת התנגדות לביצוע שטרי חוב. ב"כ התובע הגיש בקשה להחלפת שטר חוב שהוגש על ידו ללשכת ההוצאה לפועל בטעות, לטענתו, בהיותו טיוטא. לבקשה צורף תצהיר ב"כ התובע לאימות העובדות שנטענו בה.

בבוקר הדיון הגיש ב"כ הנתבע תגובתו לפיה הוא מתנגד לבקשה וביקש כי יוצגו השטרות הנדונים.
במהלך הדין הציג ב"כ התובע שני שטרי חוב, האחד ע"ס 25,000 ₪ והשני ע"ס 34,700 ₪. שטרי החוב אינם מוטבעים בחותמת "נתקבל" מאת ההוצאה לפועל ואין כל דרך לקבוע על פניו האם הם שייכים להליך זה אם לאו, בהעדר חותמת כאמור.

כן טען ב"כ התובע במהלך הדיון כי שטרות אלה מקורם בעסקת הלוואה חוץ בנקאית ולא ברור לו מדוע לא צורפו המסמכים התומכים בטענה זו ע"י לשכת ההוצאה לפועל חרף העובדה כי הצהיר כי צורפו לבקשה.

לאור הפגמים המנויים ביקש ב"כ התובע כי יותר לו לתקן את כתב התביעה בתוך 7 ימים.

ב"כ הנתבע התנגד לבקשה תוך שהוא טוען כי עמידה בהוראות חוק ההוצאה לפועל ותקנותיו היא הבסיס לכניסה לשערי ביהמ"ש ולא ניתן אגב תיקון כתב התביעה לעקוף את דרישות החוק.

דיון ומסקנות-

עיון בהוראות חוק ההוצאה לפועל התשכ"ז – 1967 מעלה כי הדרך לביצוע שטר הינה בהגשתו לביצוע בדרך שמבוקש ביצועו של

פסק דין
– ראה ס' 81א לחוק.
תקנות ההוצאה לפועל התש"ם-1980 קובעות בתקנות 102- 109 את הליכי ההתנהלות בתביעה לביצוע שטר. תקנה 104 (ד) מציינת מפורשות כי-

"במעמד הגשת הבקשה לביצוע יוחזר למבקש השטר המקורי ויצוין בו בהטבעת חותמת "נתקבל", מספר התיק והלשכה שבה הוגשה הבקשה."

חשיבותו של הצגתו של השטר המקורי עולה עשרות מונים עת מבקש התובע להחליף שטר בשטר בטענות של טעות טכנית. העובדה כי אף לא אחד מהשטרות נושא חותמת "נתקבל", בניגוד להוראות התקנות מעלה חשש שמא יוצג שטר שלא הוא השטר שבגינו נפתח ההליך, ואותו שטר עשוי לשמש לפתיחת הליכים נוספים.

לעניין חשיבותו של השטר המקורי, ראו ת"א 21581-12-09 אלקובי נ' סידי (פורסם בנבו) –

"על התובע לפי שטר להציג את השטר. הצגת השטר היא עניין מהותי ובסיסי בתביעה לאכיפתו. החסר במקרה דנא נותר ללא הסבר מספק. התובע סתם ולא פירש בתצהירו."
בנסיבות תיק זה כפי שהוגש, אין בידי לקבוע כי השטרות שהוצגו במהלך הדיון הם השטרות המקוריים אשר הוצגו לביצוע במסגרת תיק ההוצאה לפועל. בנוסף חשוב להדגיש כי במעמד הדיון הוצגו בפני
ביהמ"ש שני שטרי חוב בלבד, בעוד היה על התובע להציג 3 שטרי חוב שמצויים בידו, לטענתו (שניים מקוריים ואחד טיוטא).

לפיכך, גם לא ניתן לקבל בקשה לתיקון כתב התביעה- שכן לכאורה, תנאי הסף להגשת בקשה לביצוע השטרות לא קוימו. לא הוצג כל שטר אשר הוטבע בחותמת לשכת ההוצאה לפועל כדין. זאת בנוסף לפגמים נוספים שנתגלו אגב הדיון (בין היתר-העדר מסמכי ההלוואה להם טוען התובע, גם זאת בניגוד להוראות התקנות, הצהרת בר כוחו על קיומם של מסמכים אלה וזאת בלא שנמצאו בתיק ביהמ"ש).

בנסיבות אלה אין מנוס מדחיית בקשת התובע להחלפת שטרות, ומחיקת תביעת ביצוע השטרות בהעדר אישור ע"ג השטרות שהוצגו בדבר הגשתם כדין. תיק הוצל"פ שמספרו 511514-06-17 ייסגר והעיקולים מכוחו, ככל שקיימים, יבוטלו.








התובע יישא בהוצאות הנתבע בגין הליכים אלה בסך 3,000 ₪ שישולמו בתוך 30 יום שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין עד למועד תשלומם בפועל.

למען הסר ספק מובהר בזאת כי אין במחיקת ההליכים כדי למנוע מהתובע לשוב ולהגיש שטרי החוב כדין ללשכת ההוצאה לפועל ולנהל ההליכים לגבייתם בהתאם להוראות החוק ותקנותיו.


ניתן היום,
ה' חשוון תשע"ח, 25 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.













תט בית משפט שלום 16156-07/17 יוסף אזולאי נ' ניסים אזולאי (פורסם ב-ֽ 25/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים