Google

עאטף שלאעטה - ועדה מקומית לתכנון לב הגליל

פסקי דין על עאטף שלאעטה | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון לב הגליל

2159-10/16 בבנ     30/10/2017




בבנ 2159-10/16 עאטף שלאעטה נ' ועדה מקומית לתכנון לב הגליל








בית משפט השלום בעכו


בב"נ 2159-10-16 ועדה מקומית לתכנון לב הגליל
נ' שלאעטה




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
9

בפני

כבוד השופטת
ג'ני טנוס


מבקש

עאטף שלאעטה
ע"י עו"ד טארק עאסלה


נגד


משיבה

ועדה מקומית לתכנון לב הגליל
ע"י עו"ד רנא ח'טיב-אבו עביד




החלטה

המבקש הגיש בתאריך 29.10.2017 בקשה לעיכוב ביצוע החלטתי מיום 20.10.2017 במסגרתה נעתרתי לבקשת המשיבה ונתתי צו הריסה למבנה שהמבקש הקים במקרקעין נשוא הדיון (להלן "הצו").

לאחר ששקלתי נימוקי הבקשה ועיינתי בנספחים המצורפים אליה, שוכנעתי לדחות את הבקשה אף ללא צורך בקבלת תגובת המשיבה.

בתמצית הדברים אומר, כי הבקשה אינה מגלה פגם מהותי שדבק בהליך או נסיבות חדשות אשר מצדיקות עיכוב ביצוע הצו.

אעמוד להלן ובקצרה על נימוקי הבקשה לעיכוב ביצוע.

העובדה כי התוכנית המוצעת טרם אושרה, הייתה ידועה לבית המשפט טרם מתן הצו, ומשמעות הדבר היא שייעוד המקרקעין לפי התוכנית הקיימת והמאושרת נכון להיום הינו ייעוד חקלאי, ולכן הסיכוי לקבלת היתר במצב התכנוני הקיים הוא כמעט אפסי.

אשר לטענה כי ייתכנו שינויים בתוכנית המוצעת על ידי שינוי שטח חלקו של המבקש משטח ציבורי לשטח בייעוד למגורים באופן שיסלול את הדרך בפני
ו לקבלת היתר, כמפורט במכתבה של העירייה -גם טענה זו הייתה ידועה לבית המשפט טרם מתן הצו וקיבלה התייחסות מפורשת במסגרת הנימוקים למתן הצו. בהתייחס למכתב עיריית עראבה אשר צורף לסיכומי המבקש ציינתי אז, כי המכתב אינו כולל פירוט של הפתרונות המוצעים מטעם העירייה לשינוי ייעוד חלקו של המבקש במקרקעין לפי התוכנית המוצעת משטח ציבורי לשטח לבניה, מהם הסיכויים לשינוי התוכנית ומה הצעדים שנקטה בנדון. כמו כן צוין בנימוקים למתן הצו, כי על אף שמכתב העירייה עליו מסתמך המבקש הונפק בתאריך 17.11.2016, היינו לפני כשנה, המשיב לא פירט וממילא לא הוכיח מה נעשה מאז ועד למועד הגשת סיכומיו בחודש 8/2017, והמסקנה הייתה כי המבקש לא הוכיח מהם הסיכויים לשינוי התוכנית המוצעת, ומהו פרק הזמן הצפוי לאישור תוכנית כזו לאחר תיקונה.

בהעדר אינדיקציה ממשית לשינוי במצב התכנוני באופן שמאפשר למבקש לקבל היתר בקרוב, נעתרתי לבקשת המשיבה למתן הצו.

לבקשתו מאתמול לעיכוב ביצוע הצו, המבקש צירף מכתב אחר מטעם עיריית עראבה שלא הוצג מקודם. מדובר במכתב ללא תאריך מטעם מחלקת ההנדסה בעירייה, בו נכתב כי המבנה שהוקם על ידי המבקש נכלל בתוכנית המוצעת וכי התוכנית "אמורה להסתיים בחודשים הקרובים וכבר אפשר להוציא היתרי בניה".

מכתב זה אין בו כדי לסייע למבקש. תוכן המכתב אינו מעיד על שינוי בנסיבות לעומת הנסיבות שהיו ערב מתן הצו. מלבד לעובדה כי במכתב הנוכחי אין תאריך כלשהו, אני מוצאת כי תוכנו דומה למדי למכתב הקודם שצורף לסיכומי המבקש לפני הוצאת הצו. בכל אופן, גם מכתב זה הינו כללי ואינו נוקב במועד הצפוי לאישור התוכנית. גרוע מכך, במכתב אין כל התייחסות לפעולות בהן נקטה העירייה או כל גוף אחר לשינוי התוכנית המוצעת באופן שיאפשר למבקש לקבל היתר בעתיד. בעייתיות זו מתחדדת על רקע העובדה, כי בהתאם לתוכנית המוצעת כיום, המבקש לא צפוי לקבל היתר משום שהמבנה בנוי בתוך שטח המיועד לשטח ציבורי, ולכן כל עוד לא נעשה שינוי בתוכנית המוצעת לשינוי השטח לקרקע בייעוד למגורים, אין סיכוי לקבלת היתר בעתיד.

המבקש לא הצביע בבקשתו הנוכחית על הפעולות שנעשו, אם בכלל, על ידי העירייה או גופים אחרים בקשר לתוכנית המוצעת לשינוי ייעוד חלקו במקרקעין לקרקע המיועדת למגורים ולא מסר כל פרטים בקשר לכך. מעבר לכך, המבקש לא טען וממילא לא הוכיח אלו פעולות הוא עצמו ביצע על מנת להביא לשינוי התוכנית המוצעת.

למעשה, הבקשה הנוכחית אינה מחדשת במאום את המצב העובדתי והמשפטי ששרר ערב מתן הצו.

אשר לטענה כי גם לילדיו של המבקש זכויות במקרקעין – אודה על האמת כי לא ירדתי לסוף דעתו של המבקש לעניין זה, ולא ברור לי הכיצד יש בטענה זו לשנות את המצב הקיים.
המבקש הוסיף וטען, כי אם התוכנית המוצעת תאושר במתכונתה הנוכחית, אזי כל החלק שלו במקרקעין צפוי להיות מופקע והמשיבה לא נתנה את דעתה לעניין זה ולא הציעה לו שטח חלופי. מבלי להביע עמדה בנדון, אני בדעה כי טענה זו אינה רלוונטית לדיון בבקשה מסוג זה, ולא מן הנמנע כי תהווה עילה להתדיינות מסוג אחר. כך או כך, המבקש לא טען וממילא לא הוכיח כי התנגד לתוכנית המוצעת מנימוקים הקשורים בהיקף ההפקעה, ובכלל.

על יסוד המפורט לעיל, אני דוחה את הבקשה לעיכוב ביצוע הצו.

כמובן, שאין בדבר כדי למנוע מהמבקש לעתור לעיכוב ביצוע הצו בערכאת הערעורים, ככל שהוא חפץ בהגשת ערר, כפי שציין בבקשתו.

המזכירות תמציא עותק ההחלטה לצדדים בפקס ובדואר.
ניתנה היום, י' חשוון תשע"ח, 30 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.










בבנ בית משפט שלום 2159-10/16 עאטף שלאעטה נ' ועדה מקומית לתכנון לב הגליל (פורסם ב-ֽ 30/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים