Google

אורית בן עטר - כרמי צור כפר שיתופי חקלאי להתיישבות קהילתית בע"מ

פסקי דין על אורית בן עטר | פסקי דין על כרמי צור כפר שיתופי חקלאי להתיישבות קהילתית בע"מ

33618-07/16 סעש     31/10/2017




סעש 33618-07/16 אורית בן עטר נ' כרמי צור כפר שיתופי חקלאי להתיישבות קהילתית בע"מ








בית דין אזורי לעבודה בירושלים


סע"ש 33618-07-16

31 אוקטובר 2017

לפני:

כב' השופט
כאמל אבו קאעוד
נציג ציבור עובדים מר נתן מזרחי
נציג ציבור מעסיקים גב' דלית רוטנברג - תקוע

ה
תובע
אורית בן עטר
ע"י ב"כ: עו"ד הילה שוורץ
-

ה
נתבע
ת
כרמי צור כפר שיתופי חקלאי להתיישבות קהילתית בע"מ
ע"י ב"כ: עו"ד חייא גרינבוים



פסק דין


1.
הצדדים הסמיכו את בית הדין לפסוק ביניהם לפשרה, לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984 החל בבית הדין לעבודה מכח סעיף 39 לחוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט – 1969, תוך הנמקה קצרה. הסכמת הצדדים מצאה ביטויה בפרוטוקול ישיבת בית הדין מהיום. על פי המוסכם ובין היתר, הסכום שייפסק יהיה בין 0 ₪ לסך של 61,512 ₪.

לאחר שנתנו דעתנו לכלל החומר שהובא לפנינו ולטענות הצדדים בכתב ובעל פה, לרבות במסגרת ישיבת בית הדין מהיום, הגענו לכלל הכרעה לפיה הנתבעת תשלם לתובעת בתוך 30 יום מיום שיומצא לה פסק הדין סכום כולל של 52,500 ₪ כהפרש פיצויי פיטורים[1]
. לא ישולם הסכום הנ"ל במועדו, יתווספו עליו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 17.7.16 ועד למועד התשלום בפועל.


ביסוד החלטתנו עמד עיקרון היסוד בחוק פיצויי פיטורים ותקנות פיצויי פיטורים על פיו סכום פיצויי הפיטורים מחושב על בסיס שכרו האחרון של העובד, וזאת בעד כל תקופת עבודתו באותו מקום עבודה או אצל אותו מעסיק. מטבע הדברים, במהלך תקופת העבודה, עובד מתקדם בעבודתו ועובר מתפקיד לתפקיד, וכן חלים שינויים בשכרו, הן בשיעור שכרו והן ברכיבי השכר המשולמים לו. בדרך כלל ובמהלך הרגיל של חיי העבודה השינויים הם לטובה, ושכרו של העובד עולה עם השנים. עיקרון היסוד בחוק פיצויי פיטורים הוא שהעובד נהנה מהקידום בעבודתו במקום העבודה, ולכן יש לחשב את פיצויי הפיטורים על בסיס השכר האחרון. רק במקרה בו במהלך תקופת העסקתו של העובד חל שינוי מהותי במתכונת העסקתו של העובד או שינוי בלתי רגיל בשכר, מחושבים פיצויי הפיטורים שלא על בסיס השכר האחרון בעד כל תקופת העבודה[2]
. נטל ההוכחה כי אין לחשב את פיצויי הפיטורים על יסוד שכרו האחרון של העובד מוטל על הטוען כי יש לחשב את פיצויי הפיטורים על בסיס שכר בשיעור אחר ובענייננו על הנתבעת.
הנתבעת לא עמדה בנטל המוטל עליה. מהראיות שהונחו בפני
ננו, השתכנעתו כי התובעת הייתה עובדת מסורה מאוד, מקצועית ובעלת ראיה רחבה, ועשתה את עבודתה על הצד הטוב ביותר, לרבות על ידי ביצוע מטלות ותפקידים שהם מעבר לתפקיד שהוגדר לה, וכי מילאה את החלל בתקופות בהן היישוב התנהל ללא מנכ"ל, כך שבפועל התובעת ביצעה באופן חלקי עבודות של מנכ"ל היישוב גם בטרם התמנתה לתפקיד זה באופן פורמאלי. בתוך כך, התרשמנו כי שכרה של התובעת התקדם ועלה בצורה הדרגתית בהתאם להרחבת תחומי אחריותה, באופן שאינו מצדיק פיצול החישוב של פיצויי הפיטורים המגיעים לה. לא התרשמנו כי חל שינוי מהותי או יסודי בעבודתה של התובעת כמנכ"לית הישוב או כי היה שינוי במתכונת העסקתה של התובעת המצדיק פיצול החישוב בגין פיצויי פיטורים. זאת ועוד, התרשמנו כי התפטרותה של התובעת בשל הצורך לטפל בתינוקה, הייתה כנה וממילא חזרתה למעגל העבודה לא הייתה מיידית, ולא היה בראיות שהוצגו בפני
בית הדין כדי להכתים את כוונותיה להתפטר על מנת לטפל ברך הנולד בחוסר תום לב כפי שהנתבעת ניסתה לטעון. נוכח האמור, התרשמנו כי התובעת התפטרה בדין מפוטרת וכי הייתה זכאית לפיצויי פיטורים על יסוד שכרה האחרון.

לקחנו בחשבון, בהערכה, גם את נכונות הצדדים לסיים את המחלוקת בפסיקה על דרך הפשרה, ללא דיון פרטני ומעמיק בכל אחת מהטענות שהועלו, ונכונותם להביא לסיום הפרשה בהליך מוסכם ללא ריב ומדון.

5.

פסק דין
זה ניתן לשם סילוק סופי ומלא של כל התביעות ההדדיות, התביעה והתביעה שכנגד.

6.
אין צו להוצאות.

ניתן היום, י"א חשוון תשע"ח, (31 אוקטובר 2017
)
, בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.




מר נתן מזרחי
נציג ציבור (עובדים)

כאמל אבו קאעוד
,

שופט

גב' דלית רוטנברג - תקוע

נציגת ציבור (מעסיקים)

[1]
מובן כי סכום זה יתווסף על הסכומים ששולמו לתובעת בגין פיצויי פיטורים.

[2]
ראו פסק הדין ע"ע 42463-09-11 גד גולן – נגריית שירן (מיום 18.3.13) ופסקי הדין המוזכרים שם.






סעש בית דין אזורי לעבודה 33618-07/16 אורית בן עטר נ' כרמי צור כפר שיתופי חקלאי להתיישבות קהילתית בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים