Google

מדינת ישראל - חסן בן גאזי שתיוי

פסקי דין על חסן בן גאזי שתיוי

1828/05 בש     20/06/2005




בש 1828/05 מדינת ישראל נ' חסן בן גאזי שתיוי




13
בתי המשפט

בית משפט מחוזי חיפה
בש 001828/05

בתיק עיקרי: פ 004101/05
בפני
כב' השופט:
מנחם פינקלשטיין

תאריך:
20/06/2005
בעניין:
מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד
פמ"ח - שונית סגל
המבקשת

נ ג ד
חסן בן גאזי שתיוי
ת"ז 066607037
ע"י ב"כ עו"ד
מוחמד עלי
המשיב

החלטה

כללי
נגד המשיב, חסן שתיוי, הוגש ביום 6.6.05 כתב אישום המייחס לו עבירה של שוד, לפי סעיף 402(א) לחוק העונשין, תשל"ז-1977, ולפניי בקשת המדינה להורות על מעצרו עד תום ההליכים.

לפי הנטען בכתב האישום, סייר המתלונן – שהוא יועץ בשגרירות מכסיקו בישראל – בעכו העתיקה, ועל כתפו תיק שהכיל טלפון סלולרי, כרטיס אשראי ומסמכים שונים. המשיב, יחד עם אחרים, עקב אחרי המתלונן. כשהגיע המתלונן לאחת הכיכרות, דחף המשיב את המתלונן, הדף אותו לכיוון מכונית חונה, ואז משך בחוזקה את תיקו של המתלונן ונמלט מן המקום יחד עם התיק. המתלונן נפל על הריצפה ונחבל בכתפו.

יצוין מיד, כי הנאשם הודה במעשיו, ואין חולק על קיומן של ראיות לכאורה להוכחת האישום. הדיון לפניי התמקד בשאלת עילת המעצר ובשאלת חלופת המעצר.

טיעוני הצדדים
ב"כ המדינה, עו"ד שונית סגל
, הדגישה בדבריה את העובדה שמדובר בעבירת שוד הכרוכה בשימוש באלימות, כלפי קורבן אקראי. כן ציינה שהמשיב שתה לשוכרה לפני ביצוע העבירה, וכי השוד בוצע לשם קניית משקאות חריפים. עוד הפנתה לעברו הפלילי של המשיב, וכן לכתבי אישום שהוגשו נגדו בשנת 2004.

הסניגור, עו"ד מוחמד עלי
, ביקש להטעים, כי אין מדובר כאן בנסיבות מחמירות של עבירת השוד, המעשה לא היה פרי תכנון מוקדם, האלימות לא היתה קשה, ופגיעתו של המתלונן היתה קלה למדי. כן ציין את הודאתו של המשיב למחרת הארוע ואת הבעת חרטתו.

באשר לעברו של המשיב ציין הסניגור, כי מרשו הורשע בביהמ"ש לנוער בגין עבירות שנעברו מזמן. אכן, נגד המשיב הוגשו כתבי אישום בשנת 2004, ואולם בשנה זו התארס המשיב, ומאז הוא מבקש להשתקם. עוד צוינו נסיבותיו האישיות הקשות של המשיב, שאביו "יוצא ונכנס" לכלא מזה 15 שנה. לדעת הסניגור ניתן במקרה זה להסתפק בחלופת מעצר של שהיית המשיב בביתו בעכו, בפיקוח אמו ואחותו.

שני הצדדים הגישו פסיקה לתמיכה בעמדותיהם.

דיון
לאחר שיקול, החלטתי לקבל את עמדת המדינה ולהורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו.

נראה לי, כי במקרה זה מתקיימת עילת המסוכנות לבטחון הציבור (סעיף 21(א)(1)(ב) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה-מעצרים) תשנ"ו-1996). זאת - לאור צירוף עבירת השוד החמורה בה מואשם המשיב במקרה זה – להתנהגותו המסוכנת לציבור, שבאה לביטוי בעבירות אלימות, רכוש וסמים, פעמים רבות בעבר. המשיב הורשע בשנים 1998, 2000 ו-2002 בביהמ"ש לנוער בעבירות הבאות: שתי עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממש, שתי עבירות של בריחה ממשמורת חוקית, ועבירות של התפרצות ואיומים. יתר על כן, בשנת 2004 הוגשו נגד המשיב חמישה כתבי אישום: שלוש – בעבירות של החזקת סם מסוכן – אחת מהן החזקת סם שלא לשימוש עצמי; כתב אישום נוסף בעבירה של פריצה לרכב וגניבת מכשיר רדיו ממנו; כתב אישום נוסף עניינו תקיפה חבלנית באמצעות אגרופן מברזל ואיומים. כל העבירות נעברו בעכו. מגוון עבירות אלה, לאורך זמן, מצביע לדעתי על מסוכנות רבה הנשקפת מהמשיב לציבור. אכן, הסניגור המלומד טען, כי חל מפנה בהתנהגותו של המשיב לפני כשנה עם אירוסיו, ואולם באה העבירה לכאורה נשוא כתב אישום זה והפריכה טענה זו.

לאור התנהגותו העבריינית והמסוכנת לציבור של המשיב לאורך זמן, סבור אני גם, כי אין ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרור בערובה בתנאי "מעצר בית". בעניין זה יש להטעים גם את הרשעותיו של המשיב בעבר בעבירות של בריחה ממשמורת.

מעריך אני, כי לאור הודאתו של המשיב במיוחס לו – גם בפני
י – יסתיים משפטו במהרה.

מורה אני אפוא שהמשיב יישאר במעצר עד לתום ההליכים נגדו בתיק זה.
ניתנה היום י"ג בסיון תשס"ה (20 ביוני 2005), במעמד ב"כ הצדדים והמשיב.
מנחם פינקלשטיין
, שופט

ד.א.








בש בית משפט מחוזי 1828/05 מדינת ישראל נ' חסן בן גאזי שתיוי (פורסם ב-ֽ 20/06/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים